Странице

уторак, 14. јануар 2014.

Pikantna čorba od pečuraka




Posle prazničnih jakih jela, za stomak je melem ova čorbica koja je pikantno začinjena, ali nije jaka po sastojcima. Godinama je spremam za slavu jer je moji gosti vole i rado iščekuju :)

Sastojci:
2 kašike ulja
1/2 glavice sitno seckanog crnog ili crvenog luka (ili parče seckanog praziluka)
200 gr na listiće seckanih pečuraka (koristila sam šampinjone)
1 l vode
1 kašičica soli
1/2 kašičice bibera ( najbolje beli)
1/2 kašičice belog luka u prahu
1/2 kašičice crvene začinske paprike ( može i ljuta)
1 kašičica senfa
1 list lovora
1/2 kašičice origana
3 kašike pahuljica za instant krompir-pire
po ukusu kisele pavlake ( ja sam 150 ml) - za posnu čorbu izostaviti
po želji sok od limuna ili balsamiko sirće



Priprema:

Na ulju prodinstati seckani luk, kad svene dodati pečurke i prodinstati da i one omekšaju, oko 5 minuta.







Naliti vodom, dodati začine ( so, biber, senf, lovor, sušeno povrće, beli luk, mlevenu papriku, origano) poklopiti i sačekati da provri.





U provrelu čorbu dodati pahuljice za instant krompir-pire, promešati, pa na tihoj vatri kuvati još 5 minuta.






Gotovu čorbu servirati uz dodatak kisele pavlake, a po želji je zakiseliti sokom od limuna ili balsamiko sirćetom. Za posnu čorbu izostavite dodavanje kisele pavlake.

Uz parče domaćeg crnog hleba ovo je okrepljujuci ručak, ili bez hleba uvod u sledeće glavno jelo. Čorbu sam pravila i od bukovača i lisičarki, odlicnog je ukusa.






7 коментара:

  1. Corbu od pecuraka obozavamo. Jedino mi dete malo mrsi racune, jer je on bas i ne voli. Ova tvoja bas super izgleda i za mene su pahuljice od krompira novina. To nikad nisam dodavala...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ljiljo, to ja što sam lenja sa skuvam i ispasiram jedan krompir... ovako mi instant pire zgusne čorbu, a mogao bi i griz ;)

      Избриши
  2. Ovo bi mi uvijek leglo,obožavam jela kašikom,a posebno gljive uhhhh divota!!

    ОдговориИзбриши
  3. Одговори
    1. kako bi se pravilo sa pravim krompirom?

      Избриши
    2. Moglo bi bez instant krompir pirea, u tom slučaju može da se doda 1-2 kašike griza i kuva dok griz ne nabubri.
      Pravi kromir (mada se i instant pire pravi od pravog krompira, samo je dehidriran) može da se obari, ispasira i doda u čorbu da je zgusne.
      Može da se zamuti kašičica brašna sa vodom da ne bude grudvica (tzv francuska zaprška), pa da se doda u čorbu i lagano kuva desetak minuta.

      Избриши