Странице

понедељак, 16. јун 2014.

Dodatak jelima




Moja majka je govorila "izeš domaćicu koja ne ume da skuva ukusan ručak bez Vegete"! Ja ne koristim Vegetu. Ni Začin C. Ni bilo koji drugi popularni dodatak jelima čiji je sastojak od 80 - 90% kuhinjska so, aditivi (pojačivači ukusa, šećer, kukuruzni skrob, riboflavin), a ostatak sušeno povrće. Ako baš i moram da začinim varivo ili čorbice nekim začinom od povrća, ja ga napravim sama, što i vama predlažem.


U svim prodavnicama takozvane "zdrave hrane" možete naći mešano sušeno povrće koje je krupno da bi se koristilo kao začin, ali ga možete pripremiti tako da odlično začini ono što spremate. I to bez straha da će jelo biti preslano, a kad već solite, možete da koristite mnogo zdraviju morsku, himalajsku ili neku drugu so. Ili, ako vam je ograničena ili zabranjena upotreba soli iz zdravstvenih razloga, ne morate da solite ni malo, a opet ste koristili zdrav začin.


  • Željenu količinu (100-200 gr) kupovnog sušenog povrća (šargarepa + celer + crni luk + paškanat + peršun) rasporedite u tankom sloju na odgovarajući pleh, pa ga po potrebi prosušite (dosušite) tridesetak minuta u rerni zagrejanoj na 60°C. Ovo je nekad potrebno zato što se povrće prodaje u rinfuzu, pa hoće da pokupi malo vlage ako nije lepo zatvoreno.














  • Ostaviti povrće iz pleha da se ohladi, pa deo po deo samleti u električnom mlinu za kafu. Dobićete fini začin, bez soli i bez raznoraznih aditiva koje inače dodaju u one fabričke.
  • Sipajte u staklenu teglicu, dobro zatvorite i to je to! Koristite kako bi inače koristili kupovni začin od sušenog povrća, a jelo u koje ste ga dodali posolite naknadno. 

Da napomenem - lepšu boju začina dobićete ako je u mešavini manje peršunovog lista, jer on sitno mlevenu mešavinu "oboji" sivkasto. Nekad prosejem kupljeno sušeno povrće kroz krupniju rešetku, pa peršuna u mešavini bude manje, odnosno dodam koliko mislim da treba. Ostatak sušenog peršuna koristim po potrebi. 

Možete sve spremati i od sirovog povrća koje ćete sami sušiti u rerni, al ja sam lenjivica, pa mi je zgodnije da ga drugi osuši za mene ;)










6 коментара:

  1. a zašto mi se Gago crni luk ovako mleveni pretvara u grudve u ovoj smesi ... hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biljo, verovatno nije dovoljno osušen! Ja kupljeno povće dodatno prosušim na 60-80°C oko pola sata, jer u prodavnici ono uvek povuče vlagu.. Pozdrav! ♥

      Избриши
    2. e sutra sušim samo taj luk na ovih milion stepeni .. rešila sam ;))))

      Избриши
  2. Gago, tek sada sam pronašla ovaj blog, oduševljena sam sadržajem, stilom.Hvala na divnim predlozima. Najviše volim da spremam i jedem baš ovakvu hranu. Priznajem da sam u nekom vakuumu poslednjih meseci, bez ideja, kao da nikad ništa nisam skuvala. Imam tremu, čak i pre kuvanja, pre odluke. Raduje me što ću "živnuti" uz tvoje ideje. Hvala ti na tome. Hvala i u ime moje porodice, koja će konačno dobiti nešto novo i ukusno, posle dugo vremena. A važila sam za zmaja u kuhinji... nekad....
    Pozdrav, Bojana

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Bojana, lepše reči nisam mogla poželeti da pročitam.. ♥ Drago mi je da ti se moji recepti sviđaju i radujem se da ću ti biti inspiracija dok ti traje vakuum, koji će sigurno da prođe! Jednom zmaj - uvek zmaj u kuhinji, to je dar koji ne možeš da izgubiš! I da znaš da i kod mene ima dana kada za ručak mažem hleb i puter.. :))) Veliki pozdrav :*

      Избриши