недеља, 05. јануар 2014.

Pilav od šampinjona i kinoe

Za Badnji dan može da se pripremi posna hrana koji se potpuno razlikuje od uobičajnih za tu priliku. Predlažem osvežavajuću paradajz čorbicu sa ruzmarinom i pilav od šampinjona i kinoe.

Kinoa (quinoa) mi je bila strana do pre tri godine. Nailazila sam na nju u receptima, ali sam se posebno zainteresovala tek kada sam pročitala o njenom blagotvornom delovanju. Dobila sam je od dve prije koje žive preko "velike bare", od jedne belu, a od druge crnu. Posle se pojavila i u našim prodavnicama...  
Koristila sam je u nadevima, ubacivala u čorbice ili u salate. Posebno mi se svidela u kombinaciji sa šampinjonima, kao pilav.



Sastojci
100 gr kinoe
3 dl vode
1 kašika ulja (koristila sam ulje iz koštica grožđa)
1/2 glavice sitno iseckanog luka
300 gr šampinjona
1/2 kašičice soli
1/2 kašičice belog bibera
1 kašičica ajvara
malo belog luka u prahu
po ukusu sitno seckani peršun, može i suvi
1 kašika ulja da se prelije pilav pred pečenje

Pilav spremajte ovako:
Kinou oprati pod mlazom vode, staviti u sud za kuvanje, preliti vodom i kad provri kuvati petnaestak minuta. Skloniti sa vatre.

Dok se kinoa kuva, oprane šampinjine iseckati na listiće (ja sam dva cela ostavila da ukrasim jelo). Propržititi na ulju luk, dodati seckane šampinjone, posoliti ih i pržiti ih dok ne puste vodu. Kad voda uvri, dodati ajvar i ostale začine, promešati i skloniti sa vatre.


U šampinjone i luk dodati skuvanu i proceđenu kinou, promešati i prebaciti sve u sud za pečenje. Preliti uljem, ako treba doliti malo tople vode i staviti da se peče na 220°C dok ne porumeni. 
Ja sam odozgo stavila dva cela šampinjona u koje sam ubacila po jednu sušenu crnu maslinu (ovo ne mora) i pravac rerna.


Pilav može da bude prilog, ili (kao meni) glavno jelo. Poslužiti uz dimljeni kačkavalj ili neki drugi tvrdi sir i puno salate. Ako postite ili ste vegan, da znate da uz ovaj pilav fino ide dimljeni tofu. Još čašica vina i milina... :)))

A ovako izgleda pilav od crne kinoe:




Isprobano na Coolinariki -> klik