Странице

недеља, 5. јануар 2014.

Pilav od šampinjona i kinoe




Za Badnji dan pored tradicionalnih posnih jela može da se pripremi i posna hrana koji se potpuno razlikuje od uobičajne za tu priliku. Predlažem osvežavajuću paradajz čorbicu sa ruzmarinom i ovaj pilav od šampinjona i kinoe.

Kinoa (quinoa) mi je bila strana do pre tri godine. Nailazila sam na nju u receptima, ali sam se posebno zainteresovala tek kada sam pročitala o njenom blagotvornom delovanju. Dobila sam je od dve prije koje žive preko "velike bare", od jedne belu, a od druge crnu. Posle se pojavila i u našim prodavnicama. Koristila sam je u nadevima, ubacivala u čorbice ili u salate. Posebno mi se svidela u kombinaciji sa šampinjonima, kao pilav.

Sastojci
100 gr kinoe
3 dl vode
1 kašika ulja (koristila sam ulje iz koštica grožđa)
1/2 glavice sitno iseckanog luka
300 gr šampinjona
1/2 kašičice soli
1/2 kašičice belog bibera
1 kašičica ajvara
malo belog luka u prahu
po ukusu sitno seckani peršun, može i suvi
1 kašika ulja da se prelije pilav pred pečenje

Priprema:

  • Kinou oprati pod mlazom vode, staviti u sud za kuvanje, preliti vodom i kad provri kuvati petnaestak minuta. Skloniti sa vatre.
  • Dok se kinoa kuva, oprane šampinjine iseckati na listiće (ja sam dva cela ostavila da ukrasim jelo). 
  • Propržititi na ulju luk, dodati seckane šampinjone, posoliti ih i pržiti ih dok ne puste vodu. 
  • Kad voda uvri, dodati ajvar i ostale začine, promešati i skloniti sa vatre.


  • U šampinjone i luk dodati skuvanu i proceđenu kinou, promešati i prebaciti sve u sud za pečenje. 
  • Preliti uljem, ako treba doliti malo tople vode i staviti da se peče na 220°C dok ne porumeni. 
Ja sam odozgo stavila dva cela šampinjona u koje sam ubacila po jednu sušenu crnu maslinu (ovo ne mora) i pravac rerna.


Pilav može da bude prilog, ili (kao meni) glavno jelo. Poslužiti uz dimljeni kačkavalj ili neki drugi tvrdi sir i puno salate. Ako postite ili ste vegan, da znate da uz ovaj pilav fino ide dimljeni tofu. Još čašica vina i milina... :)))

A ovako izgleda pilav od crne kinoe: