Странице

среда, 22. јануар 2014.

Grčka pita - pizza




Pre dvadesetak godina sam na Halkidikiju, dok sam letovala u u mestu Sarti, u malenoj pekarici pojela parče pite (oblika male pizze) koje je bilo fenomenalnog ukusa. Zapamtila sam sastojke, probala i uspela da kod kuće dobijem skoro isti ukus. Odlazila sam u Grčku mnogo puta posle toga, ali na moju žalost, više nisam nigde naišla na ovakvu pitu...

Često je spremam kod kuće, dobra je i topla i hladna. Može da se jede kao jači doručak - uz jogurt, ili za večeru - naravno uz vino!

Sastojci:
200 gr testa za pizzu - onog koje vi volite
200 gr fete ili belog domaćeg sira
1 veće (ili 2 manja) jaje(ta)
1 crvena paprika
malo origana
malo soli i bibera (ne mora)

Priprema:



  • Sir isitniti viljuškom, dodati jaje, posoliti i pobiberiti i sjediniti da se dobije jednolična masa. Izručiti na testo, rasporediti po celoj površini.


  • Papriku (ja stavim ljutkastu) iseći na manje komade, poređati po filu i sve posuti origanom.
  • Peći 20-30 minuta na 220°C dok blago ne porumeni.




10 коментара:

  1. Odlicno izgleda Gago, i svidja mi se sto je ovo nesto novo, sto nisam do sad videla. Uz ovo casa vina i uzivancija :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ljiljo, hvala! Testo za picu, fil za pitu, a ispadne baš ukusno! A što se vina tiče, to ne propuštam ;)))

      Избриши
  2. Volim i pitu, volim i picu, voleću i ovo sigurno.A baš ti je fora ova srcolika-paprika-dekoracija ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Suzo, jednostavno je, a paprika da ekstra šmek... Srcolika dekoracija je iz vremena gagasrce, dok nisam počela premenuvanje :)))

      Избриши
  3. Bas fin receptic, posebno mi se svidja dekoracija od paprika, bila bi super za Dan zaljubljenih.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Lana! Dok mi je nick na coolki bio gagasrce, stalno sam nešto sa srcETima pravila... Moglo bi i za Dan zaljubljenih, naravno... ;)))

      Избриши
  4. a ja sam Grkinja u Grčkoj živim od pelena a prvi put vidim takvu pizzu, nema ovde takve pizze da imaju na dno jaje i sir kremu.. Čudno, jako šudno za naše grčke ukuse... Ipak sviđa mi se što ste pravili srce od paprike.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pisala sam u uvodu da sam takvo pecivo (pitu) jela na Sitoniji u Sartiju, pre više od 20 godina. Po sećanju sam ga pravila, kod kuće smo je zvali grčka pizza, pa sam tako recept nazvala. Ima kod nas izreka "zovi me i lonče, samo nemoj da me razbiješ..." Prema tome, svima koji su je probali se dopala, a kako joj je ime nije im bilo bitno. :)))
      Hvala ti što si se javila ♥

      Избриши
  5. Gaga, ne razumem izreku. Procitala sam da si to jela negde u Grckoj a nemam nameru da te vredjam samo kazem dq takve pizze ovde nema, a sad kako nema kad si to vec jeela??:-) pa mozda ima negde jer svaki restoran pravi sto hoce ali je bih htela ljudi da misle da je ovo nesto uobicajeno ovde, ja pri put cujem i vidim. Uopste, grcka pizza ne postoji, pizza je iz italije a mi imamo suvlaki, ipak neki prave grcke verzije koristeci crne masline, fetu, paradajz i papriku, origano. Ima i neke koje imaju samo povrce. Sto se kremu sir tice to ima u modernim varijacijama i stave ga u hleb na ivicama... To je inovacija. O kori nisam ni citala jer mislim pises da pravimo kako hocemo. Lepo je kad nadjes nesto sto se tebi svidja i pokusavas kuci praviti.i lepo da kazes da siti zvala ovo tako zbog toga i toga:-) naravno nema veze kako se zove kad je lepo i ukusno . svidja mi se sto si objasnila sve, samo sam htela da kazem da ja ovo prvi put vidim, nema takve pizze , sve pizze imaju sos sveze paradajze ovde na dnu, mozda je to specijalitet onog restorana... Lepo da si ovde uzivala.
    Laku noc.

    ОдговориИзбриши