четвртак, 02. јануар 2014.

Posna reforma

U vreme posta, ova tortica je meni slatkiš No.1 :))) Pravila sam je i u drugim prilikama, uvek se među prvima pojede. Recept sam dobila od moje koleginice Bube, koja pravi odlične kolače i torte! Na proslavama u školi u kojoj smo ranije zajedno radile, njene torte su nestajale brzinom munje, a recepti su se prepisivali i isprobavali sa željom da nam torte budu kao Bubine...  
Torticu sa slike sam pravila za proslavu Sv. Save u mojoj školi, bila je smazana istom brzinom kao njena nekada. 


Pripremite za kore...
150 gr meda
100 gr šećera
3 šoljice vode
200 gr brašna
150 gr mlevenih oraha
1 kašičica sode bikarbone
malo cimeta

i za fil...
300 gr mlevenih oraha
250 gr šećera
1 kesica vanil šećera
šoljica vode
100 gr crne čokolade za mešenje
1 (250 gr) margarin

za ukrašavanje
malo mlevenih oraha ili čokolade ili biljnog šlaga
šoljica je mala - 80 gr vode

I krećemo...
Med, vodu i šećer pomešati da se ujednači masa. U drugoj posudi pomešati brašno i ostale suve sastojke. Dodati u masu sa medom, pa varjačom lepo sjediniti.


Veliki pleh od rerne (moj je 40x34cm unutrašnje mere) obložiti peki papirom, pa masu ravnomerno rasporediti. Peći 20 minuta na temperaturi od 175°C. Pečenu i prohlađenu koru podeliti na tri dela.


U sud staviti šećer i vanil šećer, preliti ga šoljicom vode, pa na vatri zagrejati do ključanja. Kad se šećer otopi, skloniti sa vatre, pa odmah dodati mlevene orahe i čokoladu izlomljenu na manje komade. Sve lepo promešati da se sastojci ravnomerno sjedine. Zasebno umutiti penasto margarin, pa spojiti sa prohlađenim orasima.


Filom premazati kore, ostaviti deo za premazivanje i sa strane. Tortu posuti mlevenim orasima ili je ukrasiti topljenom čokoladom ili biljnim šlagom.



Još da dodam...
Može da se napravi sa dve kore, pa da se seče na manje
štanglice i posluži sa sitnim kolačima.
Koristila sam margarin "Moje", kažu da nema trans 
masnoća, onih štetnih... valjda :D



Isprobano na Coolinariki -> klik




4 коментара:

  1. O stizu i tortice. Super, sad neces moci da nas se resis :))

    ОдговориИзбриши
  2. He, he, znam koga ću na slatko da namamim.. ;)
    Prebacujem polako recepte, pa će biti još tortica, al se nećete kod mene baš prejesti slatkog...
    Biće više slanih recepata ;)

    ОдговориИзбриши
  3. Uf, kako je lepa ova tortica!!
    Gago, bas mi je drago da si otvorila blog... Imas puno kvalitetnih recepata i zasluzuju da imaju svoj prostor na ovaj nacin. Nadam se da cemo uzivati uz tvoje recepte!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Još jednom ti hvala na lepim rečima... :D

      Torta je fina, ko da nije posna :)))

      Избриши