Странице

субота, 4. јануар 2014.

Rižot sa bundevom i balzamik kremom




Bundevu sam godinama jela samo u slatkoj verziji, pečenu posutu šećerom i cimetom, ili u piti bundevari. Nekoliko godina unazad otkrivam njenu lepotu i svestranost u slanim jelima. 

Recept za ovaj rižot sam dobila uz Balzamik krem koji mi je poklonio moj kum Guja, odnosno 4 mala kartončića sa odštampanim receptima visila su obešena gajtanom o flašicu. Jedan od njih je bio ovaj..
Do sada krem nisam probala i živo me zanimalo kakav je. Inače, kum voli da se mota po kuhinji, majstor je za Saher tortu,  a kada dolazi u goste uvek donese neki delikates...

Sastojci:
250 gr narendane bundeve
200 gr integralnog pirinča
0,5 l povrtne supe
komad putera
50 gr parmezana
po ukusu soli
po želji maslinovog ulja
1/2 glavice crnog luka
po ukusu balzamik krema

Priprema:

  • Propržiti sitno iseckan luk na maslinovom ulju, dodati pirinač, pa i njega malo propržiti.
  • Dodati bundevu, promešati, pa malo po malo dolivati kutlačom supu. Kuvati (dinstati) dok pirinač ne bude al dente.
  • Pred kraj dodati u sud i komad putera, parmezan i balzamik krem. 
Ko posti, puter i parmezan neka izostavi, svejedno je ukusno i bez ta dva sastojka, ili neka doda sojin margarin i malo rendanog tofu sira.

Poslužiti sa puno salate i sa časicom vina.