Странице

недеља, 5. јануар 2014.

Ćuftice od pirinča i podvarak




Podvarak je zimsko jelo, prigodno za svaku priliku - od običnog ručka do svečane, praznične večere. Spremam ga i ja bar jednom u sezoni kiselog kupusa, a uz njega obično napravim vegetarijanske ćuftice. Danas će biti ove od pirinča.

Sastojci:
za ćuftice
150 gr kuvanog pirinča
50 gr rendanog dimljenog tofu sira (ili dimljenog sejtana)
malo soli
po ukusu sušenog bosioka
1 kašika ulja
1 kašika brašna (ja sam koristila raženo)

za podvarak
1/2 glavice kiselog kupusa
30 ml ulja
2 kašike prženog praziluka
2 lista lovora
1/2 kašičice bibera
po ukusu mlevene začinske paprike
po želji suva ljuta papričica


Priprema ćuftica:
  • Kuvani pirinač pomešati sa rendanim tofu sirom, posoliti, dodati bosiljak, malo bibera i ulje. Promešati.
  • U smesu dodati kašiku brašna i rukom malo izmesiti da se sjedini i dobije kompaktna masa.
  • Praviti ćuftice, staviti ih u uljem podmazan kalup za mafine, premazati ih sa malo ulja i peci u rerni 20-30 minuta na 220°C dok ne porumene. 
  • Mogu se, umesto pečenja u rerni, pržiti u vrelom ulju dok ne porumene.


Priprema podvarka:
  • Kupus isprati u vodi, pa naseckati na rezance.
  • U sud sipati ulje, dodati seckani kupus i listove lovora i dinstati na blagoj vatri uz dolivanje vode dok kupus ne omekša.
  • U kupus dodati prženi praziluk, pobiberiti i po ukusu dodati mlevenu začinsku papriku. Promešati, pa sipati u vatrostalni sud ili u zemljano "tavče", zabosti (po želji) suvu ljutu papriku u kupus.
  • Sud sa kupusom staviti da se pece na 220° C oko pola sata, odnosno dok se ne uhvati korica po površini.


i još da dodam...
U podvarak obično ubacim kašiku pirinča, bude ukusniji i blažeg ukusa. Ovaj put nisam, jer su ćuftice od pirinča, pa da se ne duplira.
Uz ovo najbolje ide sečen crni ili ljubicasti luk i naravno - čaša vina! ;)


4 коментара:

  1. Dilema zvana pirinac :)))))
    Sreca da si ovo napisala da mogu da dokumentujem da i ti stavljas pirinac u podvarak ;))))
    Odlicno sve izgleda Gagulence :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ljiljče, meni je uvek ukusniji podvarak sa malo pirinča... Pokupi i kiselinu i masnoću ;)
      Nisam jedina, znam žene koje isto stavljaju. ;) Hvala na javljanju! :*

      Избриши
  2. I ja stavljam pirinač u kupus kada je malo kiseliji, ubije tu kiselinu. A ovo mi se sve sviđa! Volim ja tvoje recepte i ti to znaš, posebno mi dobro dođu kada postimo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Boby, drago mi je da voliš moje recepte. :*
      U suštini su jednostavni, a opet, liče na "prave" sa malim odstupanjima ;)

      Избриши