Странице

субота, 4. јануар 2014.

Pečurke i halumi na grčki način




Sir halumi (halloumi/haloumi) sam prvi put probala pre dve-tri nedelje, kada sam ga dobila od meni drage osobe sa posla. U stvari, čekao je dva meseca u frižideru da završim 2. fazu Dukan dijete, pa je tek sad došao na red! Nisam znala kako se priprema, da li se jede sirov i sa čime se slaže... Naravno, zna se ko sve zna - Google. 

Pregledajući recepte, naišla sam na dva koja su mi se baš dopala. Jedan od njih je ovaj -> klik, gde su svi sastojci grilovani, a što se uklapa u način pripremanja koji mi je omiljen. Sir je fantazija, kažu da ga ima u Veru, pa ko bi da proba, eto mu..

Sastojci:
50 ml maslinovog ulja
1 limun - sok
2 češnja usitnjenog belog luka
3 kašičice suvog origana
1 manja čili papričica
po ukusu soli i bibera (oprezno, sir je slan!)
400 gr halumi sira
400 gr pečuraka (šampinjona)
manja šolja sušenog paradajza
100 gr bebi spanaća (ja sam rukolu)

i još...
po ukusu hladno ceđeno maslinovo ulje
tostiran hleb

Priprema:




U činiju sipati ulje, pa dodati sok od limuna, beli luk, origano, seckanu papričicu, so i biber. Umutiti da se dobro sjedini.












Halumi iseći na parčad debljine prsta, pa kuhinjskom četkicom naneti malo mešavine ulja i začina na svako parče. Skloniti u frižider.













Šampinjone iseci na deblje listove, staviti u sud sa preostalim uljem i zacinima i promešati da se ulje jednako rasporedi po njima. Ostaviti dvadesetak minuta u frižider.












Zagrejati gril tiganj, pa grilovati prvo pečurke (oko 5 minuta, dok ne omekšaju). Pečene presuti u činiju.













Zatim grilovati halumi sir dok ne porumeni, pazeći da ne omekša previše.














U pečurke dodati sušeni paradajz iskidan na krupne komade, opran i osušen bebi spanać (ja sam imala samo rukolu) i na kraju sir. Sve ovlaš promešati. Poprskati maslinovim uljem i posužiti sa tostiranim hlebom.






Mogla bi uz ovo i čaša vina, jel da? ;) 



11 коментара:

  1. Одговори
    1. Hahaha... bolje kradi, nego da mi se najaviš na ručak! :D

      Šalim se, drago mi je da ti se dopada! :)))

      Избриши
  2. Gago, zbog tebe bi postala vegetarijanac, i ni jednog sekunda mi meso ne bi nedostajalo. Super ti je ovo :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Liki, samo ne jedem meso... Hranu volim, pa kombinujem da mi se svidi. A gurman sam ;)

      Hvala ti :*

      Избриши
  3. Gago, ovo sam jela na Kipru. Ovaj sir mi je posebno ukusan i lep! Obožavam ga! Znaš li ima li ga kupiti gde u Beogradu?

    ОдговориИзбриши
  4. Boby, dobila sam ga... Oduševljena sam ukusom, inače su mi sirevi slaba tačka, svi od reda!
    Kažu da ga ima u Veru, proveriću, pa javljam! :)

    ОдговориИзбриши
  5. Pretpostavila sam da ga može biti u Veru, imam jedan veliki Vero blizu zgrade, baš ću pogledati! Hvala ti!

    ОдговориИзбриши
  6. Ipak ću morati da izdvojim neko vreme da detaljno pogledam tvoje recepte. Vidim da ima dosta interesantnih stvari.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Samo izvoli, biće mi drago!
      Polako prebacujem recepte sa Coolinarike, tamo sam već tri godine, pa se nakupilo... http://www.coolinarika.com/klub/gagaherc/

      Избриши
  7. Deluje odlicno... Gago odlicni su ti recepti!
    I dalje ne mogu nigde na netu da pronadjem gde se moze kupiti halumi sir... Btw trazim ga po Novom sadu...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, ovo se i meni beš dopalo! :)))
      Jedna prijateljica mi je rekla da ga je skoro videla u Veru, pa ako imaš nekog u Bgd...

      Избриши