Странице

среда, 8. јануар 2014.

Pohovan kačkavalj


Slikano u restoranu "Akvarius" u Smederevu


Pohovan kačkavalj je klasično kafansko toplo predjelo. Za mene nekad jedino što u restoranu poručujem, pošto se većina ostalog vrti oko mesa. Uz ovo obavezno idu majonez i kriška limuna, što je meni uz salatu, pomfrit i šampinjone kompletan ručak..

Od kako sam kod kuće za ovo počela da koristim dimljeni kačkavalj, ova "poslastica" od sira mi je još ukusnija, posebno ako umesto majoneza umutim moj zeleni sos. 

Sastojci:
350 gr kačkavalja (tvrđi, po želji dimljeni)
šolja brašna
2 jajeta
šolja prezli (hlebnih mrvica)
po potrebi ulje za prženje

i još
nekoliko kriški limuna
po želji majonez, tartar sos ili zeleni sos.

Priprema:


  • Kačkavalj iseći na parčad debljine malog prsta (oko 1 cm).
  • Svako parče uvaljati u brašno.
  • Ulupati jaja, pa kačkavalj umakati u njih.
  • Svako parče uvaljati u prezle.
  • Ponovo umakati u jaja, pa uvaljati u prezle.
  • Pržiti na vrelom ulju po petnaestak sekundi sa svake strane.
  • Ocediti na kuhinjskom papiru i servirati.

Pažnja!
Najčešci peh (koji se mnogima dešava i obeshrabri ih) je da "iscuri" sir. Zato treba odabrati što tvrđi (ako treba iseći ga na kriške i prosušiti u frižideru nekoliko sati), dobro ga (bar dva puta) obložiti jajima i prezlama i pržiti kratko na vrelom ulju! 





6 коментара:

  1. Uh Gago, meni je najbolji kad se tako razvuce. Ovo bi radije pojela nego pljeskavicu, obozavam ga. Jos si ga tako fino i rumeno ispekla, divota :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ljiljče, hvala! Toliko sam ga puta pravila, svašta mi se usput dešavalo, pa sam ga na kraju usavršila... Volim kad se malo razvlači, al ako krene ko žvaka - teško se žvaće ;) Dobar sir+vrelo ulje= mljac :D

      Избриши
  2. Gago obožavam ovo, sa bilo kojim sirom! A tvoje ove šnitice kao nacrtane! Savršene su!

    ОдговориИзбриши
  3. Meni se lijepi kad ga stavim na paprir. Zassotooo? A mnogo ga volimo svi

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mirela, pohovan kačkavalj i ne mora da se ocedi od masnoće na papiru, ona je zanemarljiva. A verovatno ti kačkavalj iscuri, pa se zato lepi. Citiraću sama sebe (deo recepte koji ukazuje kako da se sir ne topi):
      "Najčešci peh (koji se mnogima dešava i obeshrabri ih) je da "iscuri" sir. Zato treba odabrati što tvrđi (ako treba iseći ga na kriške i prosušiti u frižideru nekoliko sati), dobro ga (bar dva puta) obložiti jajima i prezlama i pržiti kratko na vrelom ulju!"
      Ako se pridržavaš ove preporuke, nema šanse da se kačkavalj lepi za bilo šta, a opet se lepo otopi i malčice razvlači dok se jede. Pozdrav! :)

      Избриши