Странице

четвртак, 9. јануар 2014.

Rigo Janči - tema sa varijacijama



Ovaj kolač - torta ima romantičnu pričicu o svom postanku. Vikipedija kaže : "Rigo Janči (mađ. Rigó Jancsi) je kolač koji je osmislio nepoznati poslastičar iz Budimpešte krajem 19. veka, a koji je ime dobio po učesniku skandala o kojem je u to doba pisala evropska štampa!"

 Rigo Janči i njegova draga.
(sa Vikipedije, a postavio je Tim Ross)  
Naime, popularni mađarski violinista Rigo Janči je sa svojim orkestrom svirao po otmenim kafanama širom Evrope. Gostujući u Parizu, zaveo je ženu francuskog kneza koja se zaljubila i ostavila muža i decu i pobegla sa njim u Budimpeštu. Dok je Evropa brujala od ogovaranja, oni su uživali u svojoj ljubavi..

Kolač je sladak kao i ova ljubavna pričica, pa se savršeno slaže uz današnji dan kada moj Zoki i ja slavimo godišnjicu braka ;) 
I da, mene violinista sada ne može da zavede, pre udaje sam se zabavljala sa jednim i to mi je dovoljno..

Recept sam davno dobila od koleginice sa posla, pošto sam probala njen kolač. Videla sam kod drugih u receptima da fil  prave sa slatkom, odnosno sa biljnom pavlakom i sa čokoladom, a bez putera. Pravim godinama ovako, pa nisam menjala sastojke.

Znači, moja  varijacija br. 1 na temu RigoJanči kolača je ova:

Sastojci:
kora
6 jaja
6 kašika šećera
4 kašike brašna
1 kašika kakaa
za glazuru
100 gr crne čokolade za kuvanje
50 gr putera
fil
150 gr čokolade za kuvanje
350 gr putera
5 kesica šlaga
1 limun (sok)


Priprema:
- Umutiti jaja da budu gusta i penasta, dodati polako šećer, pa mutiti i dalje da se šećer rastopi i sjedini sa jajima.
- Dodati brašno pomešano sa kakaom i nežno prevrtanjem sjediniti sa umućenim jajima koristeći varjaču ili lopaticu. Dobijenu masu sipati u pleh od rerne podmazan i posut brašnom (ili obložen papirom za pečenje), pa peći 20 minuta na 200°C.
- Ispečenu koru preseći na dva dela, pa jedan deo preliti glazurom od čokolade i putera (rastopiti ih zajedno u mikrotalasnoj ili na ringli šporeta). Deo preliven glazurom staviti na kratko u zamrzivač da se glazura stegne.
- Umutiti šlag prema uputstvu sa kesice. Posebno umutiti penasto puter i dodati mu rastopljenu čokoladu. Sjediniti mikserom, pa dodati u umucen šlag, sipati limunov sok i sve dobro izmešati. Iako ima mnogo putera, fil je penast i nije masan.
- Na tacnu staviti koru, naneti fil i lopaticom ga formirati da bude pravougaonog oblika kao i kora. 
- Izvaditi koru sa čokoladnom glazurom iz zamrzivača i oštrim nožem je iseći na kocke (nož umakati u sud sa vrelom vodom). Isečenu koru složiti na fil i po želji ukrasiti kolač- tortu.


Varijacija br. 2 
Ko želi laganiji fil (bez putera) može da umuti 700 ml slatke pavlake sa 300 grama prah šećera, doda 150 gr otopljene ohlađene čokolade i malo rastopljenog želatina.


Varijacija br.3
700 ml pavlake zagrejati do vrenja, skloniti sa vatre i dodati 250 gr čokolade, malo ruma i vanile. Ohladiti u frižideru nekoliko sati, mikserom umutiti u penasti krem i filovati kore.





11 коментара:

  1. Kako me ovaj kolač podseća na moj dragi Novi Sad....hvala Gaga!
    A slika je umetnička!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lela, hvala ti! Drago mi je da sam ti evocirala sećanja na Novi Sad... :*

      Избриши
  2. Gago, ovo se prvo ocima jede. Fenomenalan kolac.
    Tebi i Zokiju jos jednom srecna godisnjica, da sve naredne godine budu bogate ljubavlju i slatke kao ovaj kolac :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ljiljo, hvala na lepim željama, trudićemo se da ih zasladimo ;)
      He, he, šta da kažem za kolač, pravi švalerski :D

      Избриши
  3. Ova varijacija izgleda jako, jako dobro! :)

    Srecna nova godina tebi i tvojoj porodici! :)

    ОдговориИзбриши
  4. Одговори
    1. Uh, meni te tri tačke na kraju baš ništa ne govore ;)

      Избриши
    2. Eto, sad ti mene mozes da optuzis za ukradenu ideju!
      A postavke su nevjerovatno slicne; sto jest-jest!

      Избриши
    3. Ma kakvi da te optužim! Desi se ponekad da ljudi nezavisno jedan od drugog dođu na istu ideju!
      Postavke stvarno liče, biće da nas je violinista odveo u istom pravcu ;) Pozdrav!

      Избриши
    4. Hm, da! Edison i Nikola Tesla!!!...
      Bash si 'srce'!

      Избриши