Странице

петак, 10. јануар 2014.

Aljo i oljo de luks




Znam, znam da se ne piše ovako, ali ovako se čita! Volim fonetski da pišem zato što mi se tako više sviđa ;) Špageti sa belim lukom proprženim u ulju (spaghetti aglio e olio, evo vam imena u originalu da ne bude da ne znam), a u koje se u originalu još dodaje i ljuta papričica (peperoncino), su čuveni talijanski specijalitet. U stvari je vrlo jednostavno jelo, idealno kada vam na brzinu treba nešto toplo i ukusno! Ja sam recept malčice poboljšala... 
Ponovo se potvrđuje pravilo da je najjednostavnije obično najbolje ;)

Sastojci:
200 gr špageta (kod mene integralni)
50 ml maslinovog ulja
4 češnja sitno seckanog belog luka
150 gr sušenog paradajza
pola vezice peršuna
po ukusu soli i bibera
po ukusu ribani parmezan ili neki drugi tvrdi sir

Priprema:


  • U sud staviti vodu da provri, pa dodati špagete i kuvati ih po uputstvu sa kesice, pazeći da ostanu "al dente".
  • Skuvane špagete ocediti, ali ostaviti 2 kašike vode u kojoj su se kuvale.
  • Propržiti na ulju sitno seckani beli luk, kad malo požuti dodati na krupne komade iseckan sušeni paradajz i one ostavljene dve kašike vode od kuvanja.
  • Ubaciti skuvane špagete i peršun, začiniti solju i biberom i još malo sve promešati i propržiti na vatri dok se sva testenina ne obloži uljem i ostalim sastojcima.

Servirati odmah sa ribanim parmezanom ili sličnim tvrdim sirom. Uz ovo samo još koja maslina i naravno, čaša vina :)




4 коментара:

  1. Na ovo jelo sam zaboravila :( A spremala sam ga leti, često, kao brzopotezno mediteransko (obožavam mediteransku kuhinju), dok su deca išla u školu ;) Baš ti hvala na podsećanju.

    ОдговориИзбриши
  2. Stvarno, idelano za leto. Volim takva jednostavna jela. Par dobrih sastojaka i nista vise ti ne treba :)

    ОдговориИзбриши
  3. Moje omiljene spagete. Jednostavno, a najbolje :) Divno izgledaju.

    ОдговориИзбриши
  4. Olja, Ljiljo, Gordana, hvala vam!

    Sigurno ste ih već spremale, al ubacite (kao što sam ja ovde) malo sušenog paradajza, bude za klasu bolje!

    ОдговориИзбриши