Странице

субота, 18. јануар 2014.

Bubine štangle od oraha



Starinski kolač, moja majka ga je često spremala. Samo četiri sastojka, bez brašna i miksera, a baš, baš fin. Ima ga u mnogim starim kuvarima, pa reko' da ga metnem i ovde... 

Sastojci:
250 gr mlevenih oraha
250 gr suvog grožđa
200 gr šećera
4 jajeta

i još
glazura od šećera ILI od čokolade

Priprema:


Pomešati u sudu mlevene orahe, suvo grožđe, šećer i cela jaja tako da se sve lepo sjedini.


Pleh podmazati i posuti brašnom (ili samo obložiti peki papirom), sipati masu,
rastanjiti je na debljinu 2 cm i peći na umerenoj vatri ( 190°C ) oko pola sata.


Pečen kolač preliti glazurom, sačekati da se ohladi, pa seći na štangle.


U receptu za ovaj kolač (koji je u Velikom narodnom kuvaru iz 1956. godine), pečeno testo se preliva glazurom koja se dobije od 12 kocki šećera rastopljenih u 3 kašike vode, a koja se zamiriše vanilom... Jedna kocka šećera meri 5 grama. Moja majka je stavljala odozgo čokoladnu glazuru, jer smo mi kao deca tako više voleli ;) 


Glazuru od čokolade pravite na vaš omiljeni način, meni je najbolja ona od 100 gr čokolade i 3 kašike ulja. 
Na naslovnoj slici je pola štangli preliveno čokoladnom, a pola glazurom od šećera (koja je u stvari gušći sirup) i zbog koje štangle dobiju lep sjaj. I da, ne očekujte bog zna kakav presek, suvo grožde se "otima", a i sve ostalo je uglavnom neposlušno... Ali je zato ukus božanstven!


18 коментара:

  1. Trebalo je da staviš i da je gluten free... to je danas čarobna reč. Iako je malo ljudi alergično na gluten svi se pale na tu čarobnu reč:) Kolač deluje interesantno, potpada pod onu kategoriju slatkiša sa suvim i orašastim voćem koje ja mnooogo volim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaha... baš je Pata znala za gluten fri ;) Neka se drugi samo pecaju na čarobne reči, ja vodim svoju politiku. Drago mi je da ti se kolačić sviđa :)
      Hvala ti puno što si ovaj moj recept stavila na listu isprobanih recepata iz Velikog narodnog kuvara na tvom blogu. A biće ih još... ;)

      Избриши
  2. Ja nisam cula za ovaj kolac do sada, a bas mi se svidja! Skroz po mom ukusu... Drago mi je da i ti volis Patin kuvar. Ja ga (kao i Ivana) obozavam... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Miki, kuvar sam nasledila od majke, pa mi je dvostruko draži... Em me podseća na detinjstvo, kada je svako otvaranje kuvara značilo da se nešto dobro sprema, em na majku, koja na žalost više nije živa..

      Избриши
    2. p.s. drago mi je da ti se dopada kolačić, hvala na komentaru! :*

      Избриши
  3. Ni ja nisam ovaj kolač primetila a fan sam istog kuvara :-P. Izgleda da ja uvek idem po istom tragu i ko zna šta sve još stoji neotkriveno.
    Pa lepo je kad nam neko tako otkrije ovakvu divotu!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tajana, uvek nam nešto promakne... pogotovo što su recepti bez slika i, što reče Ivana, posle nekoliko se umoriš zamišljajući kombinacije.
      Hvala ti :)))

      Избриши
  4. Tako sočno djeluju ove štanglice,da sam se baš prilijepila za zaslon imam osjećaj da bih slistila masu,a što se tiče Patinog kuvara u našoj kući ima posebno mjesto,čuvam ga sa posebnom pažnjom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nely, draga, ove štanglice se same jedu... :p E baš volim što i ti imaš Patin kuvar, meni je on blago neprocenjivo! :*

      Избриши
  5. U moj recept ide još i jedna kašika kakaa. Nisam znala da ga ima u Patinom kuvaru. Ja sam prvi put mutila jaja i šećer mikserom pa sam dobila nešto malo mekše od cigle.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vela, i meni je bilo čudno što se samo izmešaju sastojci, al sam bila disciplinovana i recept doslovce pratila ;) Sigurno su štangle ukusne i sa kakaom, probaću i tako... Hvala ti na svraćanju!

      Избриши
  6. Sećam se kao dete da ih je nana pravila a ja tad kao mnoga deca kad vidim suvo grožđe, odustajala sam :-)
    Verujem da se tope!

    ОдговориИзбриши
  7. Vesna, nisam ni ja kao dete bila ljubitelj suvog grožđa u kolačima, a i sad ne ludujem za njim... Pre ga stavim u pilav nego u kolače. :))) Ali ovde da notu svežine baš slatkoj mešavini od oraha, šećera i jaja. Hvala ti na čitanju :*

    ОдговориИзбриши
  8. Одговори
    1. Ne mute se... kod Pate u kuvaru piše "sve nožem dobro izmešati" :))) Kašikom ili varjačom izmešati sve sastojke i sipati u pleh. Na coolki sam isto objavila recept, nekoliko njih je pravilo, čak i sa kikirikijem ili bademom umesto oraha, a stavljale su i brusnice umesto suvog grožđa.
      Hvala ti što si svratila! :)

      Избриши
    2. Od sad cu cesce svracati jer sam dodala blog na listu u moj feedly da budem u toku :-) Nikad do sad nisam pravila kolac u kome se jaja ne mute tako da moram i to isprobati. Na coolki su mi odavno bile u omiljenima ali sam ih ponovo dodala da mi budu na oku jer mi se bas svidja ova ideja. Patin kuvar imam i ja od mame ali ga u zadnje vrijeme rijetko koristim a nekad nam je bio glavni izvor recepata.

      Избриши