Странице

четвртак, 16. април 2015.

Čorba od zelja i koprive



Volim kad u aprilu krenu koprive i zelje... Ne moram na pijacu po njih, samo otvorim kapijicu koja vodi ispod kuće u naš voćnjak. A onda ih sa uživanjem koristim, jer znam da je neprskano i nezagađeno - nema auta koji prolaze, niti pasa koji bi ih dodatno zalivali (Maksija ne puštamo u taj deo dvorišta). Od koprive i zelja najčešće pravim čorbice, ponekad neku vrstu vege verzije pilava ili kapame, ali posebno se radujem da za Vaskrs napravim moj omiljeni Zeljanik za praznični doručak! ♥ 

Ovu čorbu pravim po sećanju... Moja baba Milka je ovako spremala, a mislim i moja mama. Baba je inače bila ekspert za čorbe od povrća, nema od čega ih nije pravila i sve su bile ukusne! Nije ništa pasirala, zelje i kopriva su bili krupno sečeni i prepoznatljivi u tanjiru, pa i ja isto tako volim! Jedino je ona začinjavala kiselim mlekom - pavlake nije bilo da se kupi po radnjama, pa se nije ni koristila tako često kao danas. Čorbu možete praviti i samo od zelja, ili samo od koprive...


Sastojci:
1 kašika ulja
2-3 struka mladog luka
2 kašike pirinča 
200 gr zelja i koprive (mešano)
so i biber
malo muskatnog oraščića
malo belog luka u prahu (može i sveži)
1 l vode
2 dl mleka

za serviranje:
gusti jogurt ili kisela pavlaka (po želji)

Priprema:

  
  • Zelje i koprivu oprati i iseći na krupne komade.
  • Luk iseći i propržiti na ulju. 
  • Dodati pirinač, pa i njega malo prodinstati sa lukom. Naliti polovinom vode i kuvati da pirinač napola bude gotov. 
  • Dodati koprivu i zelje, začiniti, naliti ostatkom vode i kuvati dok sve ne bude mekano. Uliti mleko, prokuvati. 
  • Sipati u činije i začiniti kiselom pavlakom ili kiselim mlekom.





20 коментара:

  1. Gaaaaaagoooo, izgleda da sam tvoju baba Milku poznavala u svom prethodnom životu!
    Spremam ovu čorbicu, maltene na isti način (e, koprive ne stavljam), i isto volim komade zelja krupno sečene! Takođe, nikakvo meso mi ovde nije potrebno, naprotiv!
    Baš su ti lepe slike, vesele, prolećne, šarene.... ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Sneška! ♥ Imam babinu narav, pa u sadašnjem životu delić nje isto poznaješ... ;)
      Ne nabrasmo onomad koprive kod mene da poneseš, pa da vidiš šta je lepota. Ako si u prilici, kupi ili uzmi kod tvoje mame, one su posebno dobrog ukusa!

      Избриши
    2. Aaaaaaa.... sve je to, znači, ''po babine linije''... ;-)

      Избриши
    3. Hahaha, tako nekako... direK' pravolinijski :)))

      Избриши
  2. Za nas koji tesko mogu da nadju zelje cime ga mogu zamijeniti tj sta ima slican ukus zelju? Mozda blitva, spanac?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mogu i blitva i spanać, s tim što svaka liska ima svoj posebni šmek, pa neće biti ovog ukusa. Ali neće biti ništa lošiji, samo drugačiji... Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  3. Evo drugi post za redom (da citam) je o samoniklom jestivom bilju (gore kod vas u EU)...bas vam zavidim - nista bolje i zdravije!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, hvala ti. ♥ Uživancija je prava kad si u prilici da ubereš i spremiš hranu od onoga što nađeš u polju. Na žalost, malo njih je u prilici da to i učini jer treba da živiš u prirodi, plus da voliš takvu hranu. Na selu koprivu poslovično daju ćurkama i svinjama, a ljudi je slabo jedu... :/

      Избриши
  4. Na žalost ovde u mojoj okolini gde prirodno raste sve i svašta koprivu nisam još pronašla.A sećam s ei ja da je moja baka pravila i volela sam d aje jedem.Divan recept

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A mi ovde koprivu za izvoz... Jedino da prošvercuješ seme pa da baciš negde da ti bude pri ruci ;)
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  5. Пуно је коприве код нас, да знаш да си ме инспирирала, поздрав пуно

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Лаура, а ти онда рукавице на руке, па у коприве... Хвала, поздрав и теби! ♥

      Избриши
  6. Divna corba. Ovdje su neke dobro opremljene trgovine pocele prodavati koprivu i divlji luk zajedno sa ostalim povrcem.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala! ♥ Super da možeš tu da nađeš po radnjama zeleniše! Ovde mogu na pijacama da se nađu, al ne svuda. Srećom imam svoje... :)))

      Избриши
  7. Jako lepa kombinacija. Volim i koprivu i zeljance, pa mi ovo bas pase. Divno izgleda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Nalence ... ♥ Dok je sezona trpam ih gde stignem, ovako pomešani su još boljeg ukusa!

      Избриши
  8. Zelje još nisam videla ovde a koprivu ima naš prijatelj. Pravila sam čorbicu sa koprivom i jako je ukusna a ova tvoja kombinacija mi se sviđa.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, super što možeš od njega malo da se "ogrebeš"... Ja pravim šta mi padne šaka... Koprive brzo izrastu, pa njih sad baš puno trošim dok ih ima mladih. Nekad pravim čorbu samo od zelja, nekad ih pomešam, a baš danas sam je pravila samo od koprive... Hvala na javljanju! ♥

      Избриши
  9. Pravim i ovu kombinaciju ali probaj zelje i sremuš. Beli luk mi smeta a kombinacija zelje sremuš ne :-)

    ОдговориИзбриши