Странице

недеља, 5. април 2015.

Nica tart sa inćunima i maslinama - Pissaladière Niçoise



Onomad vreme sumorno, maglovito, pa iako je kalendarski počelo, ni P od proleća... Što reče Vesna na FB: "prezimismo zimu, još da prezimimo proleće..." Ovo naše se nešto nećka, kao da još nema snage pošteno da krene. 
Da bih rasterala monotoniju povampirene zime, rešila sam da mi kuća zamiriše na začine i hranu iz Provanse! Pošto sam imala inćune u ulju tražila sam način kako da ih iskoristim i bacila se na pregledanje recepata gde se i kako oni upotrebljavaju. 

Naišla sam na pissaladière, za koji  Google kaže da je to "Tarte niçoise garnie de oignons, d’anchois et d’olives noires", što bi u prevodu značilo tart iz Nice nadeven crnim lukom, inćunima i crnim maslinama. Plus je sve začinjeno mediteranskim sušenim travama pomešanim u provansalski miks timijan, bosiljak, majoran, origano i čubar, a negde dodaju i lavandu...

Ovaj mirišljavi tart i čaša vina su mi definitvno doneli dašak sunčane Provanse i dobro raspoloženje!


Sastojci:
testo za tart (oko 250 gr testa za pizzu): 
140 gr brašna (mešavina pšeničnog belog i integralnog)
8 gr svežeg kvasca 
80 ml vode
malo šećera 
so
1,5 kašika maslinovog ulja
po želji malo provansalskog začina

nadev:
500 gr luka
2 - 3 kašike ulja
malo belog luka (može u prahu)
prstohvat provansalskog začina 
po ukusu so i biber 
8 komada slanih inćuna iz ulja( ja sam samo 2!)
8 crnih maslina
maslinovo ulje

Priprema:

     
  • Koristila sam testo iz ovog recepta, ali je količina brašna i ostalih sastojaka smanjena. Vi možete vaše omiljeno koje koristite za pizzu i ne mora da bude sa integralnim brašnom. Znači, od navedenih sastojaka (po želji dodati i provansalski začin) zamesiti testo i ostaviti da naraste i duplira zapreminu.


  • Luk naseći na rebarca, pa ga poklopljenog pržiti/dinstati na tihoj vatri tridesetak minuta dok ne dobije zlatnu boju. 
  • Dodati začine (oprezno soliti!), promešati i ostaviti na vatri još 5 minuta. Skloniti sa vatre i prohladiti.
  • U međuvremenu testo razvući i prebaciti u pleh.
  • Rasporediti luk preko testa da prekrije celu površinu.
  • Poređati inćune (ja sam svaki sekla na četiri dela po dužini), a u prazan prostor između poređati i masline. Izvorno se inćuni slažu da prave kocke/rombove, sa maslinama u sredini.
  • Poprskati sa malo ulja i staviti u rernu da se peče 15-20 minuta na 200°C.


Ovaj tart je za one koji vole "jači" i pikantan ukus. Posužiti uz belo vino ili rosé.

Izvorno idu celi inćuni, ja sam ih sekla na četvrtine da mi ne bi bilo preslano. I ovako mi je bilo na granici... Prema tome, oprez! Obzirom da izbegavam slano, razmišljam da bi mogla i blaža varijanta sa malečkim sardinama iz konzerve, manje su slane.



Dok sam jela ovaj pisaladijer, setila sam se vica o Bosancu i slanim srdelama: doneli mu jarani sa mora slane srdele, prvi put ih probao, dopale mu se i pojeo ih je baš, baš mnogo. Posle nekog vremena krene da mu gori u stomaku, a on zagazi u reku Miljacku i pre nego što će da krene da pije vodu reče: "E, Miljacko moja, što si tekla, tekla si... "   :)))


Ovo je Na Coolinarici bio recept dana 9. decembra 2016. godine



14 коментара:

  1. Kad sam videla naslov oma sam htela da odem po čašu piva :-)
    Uuu, mnogo dobro! Imam jednu konzervu gavrosa iz Grčke a ove masline bez koštica i nisu tako slane, pa da probamo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veco, da znaš da bi pivo bolje gasilo "požar" nego vino... Nisam do sada kupovala grčku konzerviranu ribu, ali na Google-ovim slikama izgleda super! Javi utiske ako spremaš tart. Hvala na svraćanju! ♥

      Избриши
  2. Što je lep ovaj tart! Slike su tako lepo sve dočarale, da nema potrebe da mnogo razmišljaš dok radiš!
    Iskreno, i u tekstu sam užiiiiiivala, posebno u delu sa Miljackom, hahaha!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snaška, dvoumila sam se da li da "metnem" vic, al mi je baš odgovarajući uz ovaj recept... ;)
      Što se slika tiče, znaš i sama da neka jela vole da se slikaju, ovo je jedno od tih. Ona druga koja ne vole slikanje me izlude - trudim se, al prosto neće i tačka! Hvala ti na čitanju! ♥

      Избриши
  3. Mmm, tart je za prste polizati, a nadev sa dinstanim lukom bude tako fino slatkast...e, pa sada je stvarno red da stigne prolece.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bogme, koji hladan severac duva, na proleće ćemo još da pričekamo... :smajlićtužnafaca:
      Lana, u pravu si za luk! Inače ga ne volim prženog, ali ovako karamelisan je baš mljac. Hvala na javljanju! ♥

      Избриши
  4. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Na e-mailu sam ipak uspela da pročitam komentar, hvala na javljanju i lepim rečima... :)

      Избриши
  5. Tvoj cu recept isprobati. Moj je iz jednog francuskog kuvara, testo nije sa kvascem vec prhko, fil je od paradajza, kao za italijansku picu ali sa provansalskim travama. Ostalo je sve isto, incuni i masline.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Goco moja, biće mi drago da ga isprobaš ♥ Recept na ovaj način sam videla na više mesta na netu, imaš gore link za Wikipediju, čak ga i oni pominju da je sa uprženim lukom. Dobra je i ta tvoja verzija, biće isprobana :*

      Избриши