Странице

среда, 1. април 2015.

Pečeni karfiol



Ovo jelo sam davno spremala po receptu sa Coolinarike, a onda na njega zaboravila... Recept je tamo obrisan, pa sam ga pre neki dan potražila na netu i našla jednu od verzija po ideji Ine Garten. Zaključujem da je njen recept izvor svih koji su objavljeni na ovu temu...

Karfiol mnogima nije omiljen zbog jakog i specifičnog ukusa i mirisa, ali se pečenjem u rerni on poprilično neutrališe. Ovako ga vole i oni koji ga inače izbegavaju - proverila sam lično na članovima familije koji se mršte i na pomen karfiola, ali su ovako pripremljen u slast smazali!


Sastojci:
500 gr očišćenog karfiola
5-6 češnjeva belog luka
2 kašike očišćenih semenki suncokreta 
(ili pinjola, ako ih imate)
so i biber po ukusu
3 kašike maslinovog ulja
malo seckanog peršuna

Priprema:


  • Karfiol podeliti na cvetiće, pa ga poređati u sud u kome će se peći (na dno sam stavila na papir za pečenje). Posoliti i pobiberiti.
  • Beli luk očistiti, pa ga ušuškati imeđu karfiola. Zaliti uljem i promešati.
  • Peći 30-40 minuta u rerni zagrejanoj na 220°C. Na pola pečenja promešati, dodati suncokret. Ako karfiol gori, pokriti ga alu folijom.

Slikano u januaru 2012.

Pečen karfiol sipati u činiju za posluživanje, posuti ga peršunom i poslužiti kao prilog (ili u mom slučaju kao glavno jelo), uz dosta salate, malo sira i vina.

U originalnom receptu su korišćene pinjole koje treba odvojeno tostirati, odnosno propeći u suvom tiganju. Ja sam ih zamenila suncokretom i pojednostavila posupak tako što sam sve zajedno pekla u rerni. Inače, ovde se pinjole retko nađu (a i tad koštaju basnoslovno!), pa komotno mogu da ih zamene semenke suncokreta. Uporedila sam ih, ukus im je sličan, a razlika u ceni drasiĆna! ;)

Slikano u januaru 2012.




12 коментара:

  1. Pripremala sam nesto slicno, ali sam prethodno karfiol kuvala u posoljenoj vodi. Fenomenalno deluje!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nataša, probaj da ga ne kuvaš, bude mnogo ukusniji, plus je lakše za pripremu.. :)))
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  2. Baš dobro da si me podsetila na ovo divno jelo!
    Pravila sam ga, i baš mi se dopao, pogotovo zato što karfiol ostane hrskav !
    (A možda ga ipak u čorbama prekuvam, šta misliš?)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bilo je jedno vreme na Coolki u modi da se pravi ovaj karfiol, od tada su mi ove dve poslednje slike... Kad ga kuvamo, izgleda da se bojimo da ne ostane tvrd, a u stvari on i sirov može da se jede. Nego, navika...
      Hvala ti na čitanju! ♥

      Избриши
  3. Recept stvoren za moju cerku, "ljubitelja"karfiola :)

    ОдговориИзбриши
  4. Što jaaaa voliiiim ovoooo:) Zapamtila sam ga sa Coolke. Prelepe fotke, Gago <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sećaš se, jel da? Od kako sam ga prvi put pravila pre 3 godine, samo ga ovako i spremam...
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  5. Gago, kod tebe uvek nesto ukusno, fino i originalno.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Lanče! ♥ Volim da klopam, ali da je jednostavno za pripremu i pikantno, tako biram šta ću... :)))

      Избриши