Странице

петак, 27. март 2015.

Krambl sa jabukama



Za one koji ne znaju, krambl (eng. crumble - izmrviti) je zapečena poslastica ili slano jelo, što zavisi od namirnica od kojih ga pravimo. Slatki krambl je uglavnom sa voćem i češće se pravi, dok je slani sa mesom, povrćem, sirom... Zajednički im je mrvičasti posip. Kod slatkih je od putera, brašna i šećera, kod slanih je šećer zamenjen tvrdim (rendanim) sirom. Naravno da ima varijacija na temu, pa se dodaju ovsene pahuljice, gustin ili prašak za puding, začini (cimet, vanila, kardamom, itd.), čokolada, mleveni keks, prezle... Od voća se najviše koristi bobičasto - jagode, višnje, ribizle, kupine, mada se pravi i od šljiva, jabuka ili bresaka isečenih na sitnije komade... 

He, he... sad sam ko prava nastavnica održala predavanje. Hvala na pažnji ;)))

Pravila sam i slatki i slani. Slani jednom, a slatki više puta - od višanja, ribizli i od šljiva. Pre neki dan sam probala i ovaj od jabuka. Svi su odlični! Na lak način dobije se stvarno brz i ukusan voćni desert. 


Sastojci
500 gr jabuka ili nekog drugog voća 
80 gr šećera (ja volim smeđi)
40 gr gustina (ili pudinga od vanile)
malo cimeta  (ili vanile ili kardamoma)

Za posip:
100 gr brašna
50 gr ovsenih pahuljica
50 gr šećera
90 gr putera

Priprema:


  • Hladan puter usitniti viljuškom ili nožem iseći na kockice.
  • U manjem sudu pomešati brašno i puter, pa trljanjem prstima napraviti mrvičasti posip. 
  • Dodati ovsene pahuljice i šećer, promešati i odložiti na kratko u zamrzivač ili frižider.


  • Jabuke oprati, očistiti i osušiti, pa ih iseći na manje komade. Pomešati ih sa šećerom, začinima i gustinom (pudingom).
  • Sve izručiti u vatrostalni sud podmazan puterom i poravnati. Spremljeni posip pažljivo rasporediti preko voća.
  • Sud staviti u rernu zagrejanu na 180°C i peći krambl 30 minuta. 
  • Poslužiti toplo, sa kuglom sladoleda od vanile ili ulupanom slatkom pavlakom.


Ko želi posnu varijantu neka umesto putera koristi margarin. Ja ga inače uopšte ne upotrebljavam, al kome treba posna poslastica može sa njim. Umesto običnog šlaga može šlag od soje.

U krambl sa šljivama najbolje idu kao začini cimet ili karanfilić, dok vanila i kardamom mogu u svaki. Uostalom, sami birajte... 

Pravila sam ga i od zamrznutog voća, samo ga odledite, ocedite, pa dalje prema receptu..

Slike krambla sa ribizlama, šljivama i višnjama, slikane ranijih godina.



20 коментара:

  1. Анониман27. март 2015. 11:18

    Jako volim krambl ..naročito mrve-Super je ovaj sa jabukama

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Džoli, volim ga i ja, al ga neko vreme spremam ko luda, a posle zaboravim na njega.... Sa jabukama sam sad prvi put pravila, al nije i poslednji... Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  2. Izgleda vrlo mrvicasto i socno, njam, njam....:))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lanče, volim mrvice, pogotovo kad su hrskave. Dosad ih nisam hladila, pa mi je testo bilo gromuljičasto, al ovde su baš kako treba. Hvala ti na komentaru ♥

      Избриши
  3. Hrskava korica i mirisna, mekana sredina, ne moz'bolje!

    ОдговориИзбриши
  4. Gago, ovo mi se jako dopada, pogotovo što ja volim ove mrvice odgore. Inače ja pravim nešto što je baš posno i slično ali obrnuto. Naime odozdo stavim integralni konrn fleks pa onda voće sa začinima i vanilom, zalijem vodom ili sokom od jabuka,da bude vlažno i stavim da se ispeče a pečeno pospem kokosom. Kad se ohladi lepo se seče na kocke, posno je i bez ikakvih masnoća a ukusno, mada mi se dopada i ova tvoja varijanta.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snežana, sigurno je fin kolač koji praviš. Meni nije bio cilj da bude posan recept, samo sam napomenula da može ovaj recept za engleski krambl da se prilagodi onima koji su na postu. Hvala ti na javljanju.

      Избриши
  5. Ooooo, novi recept je tu! Baš lep krambl, sa super objašnjenjem i sličicama!
    Nisam još pravila sa jabukama, ali zato one sa crvenim voćem obožaaaaaaaavam!
    Pozdravljam te, Gagoooo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneki, da ti šapnem... meni je onaj sa crvenim voćem malčice lepši od ovoga sa jabukama zato što inače nisam ljubitelj jabuka. Ali, kad nema kiše... miševi kolo vode! :))) Ljubim ♥

      Избриши
  6. Krambl obozavam. Uvek sam raspolozena za ovu poslasticu. Slanu varijantu nisam pravila a nesto mi i nije tako primamljiva kao slatka ;) Ove tvoje divotice su savrseneeeee <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nalence, meni je krambl zgodan što je jednostavan, plus ukusan. Nisi ništa propustila što nisi pravila salni, slatki je lepši! Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  7. Tako ga retko pravim a znam da bi ga moj Stanoje voleo...ne pitaj me zašto, jednostavno se ne setim ( čitaj namerno preskočim ) i meni je najomiljeniji dok je topao sa kuglom sladoleda od vanile.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eh, Zoko, mnoge slatkiše i ja pravim, a onda na njih zaboravim iako mi se sviđaju... Ove slike iz kolaža su slikane u samo jednom mesecu od pre dve godine. Posle toga sam na krambl zaboravila dok onomad nisam ostala sa viškom jabuka sa kojima nisam znala šta ću, pa mi ovo bilo najzgodnije... Hvala ti na javljanju. Pozdrav ♥

      Избриши
  8. Анониман31. март 2015. 16:32

    Dragana, sjajan vam je recept za krambl. Posto imam jednogodisnje blizance koji uce da hodaju i petogodisnjeg klinca koji stalno vice "Mama, znas od kad nisi spremala nesto slatko" ja trenutno spremam samo brze slatkise. Moja najcesca "brza varijanta" je americka pita sa vocem koje se zatekne u kuci ali ovo se sprema jos brze. Jabukama sam dodala malo iscedjenog limuna i djumbira a umesto ovsenih pahuljica stavila sam mesavinu ovsenih, razenih, jecmenih i psenicnih. To sam samo imala i ispalo je savrseno ili sto bi moj sin rekao "Njam, njam krckavo" . Sada spremam sa kupinama, samo cekam da se ispece komorac sa parmezanom (vas recept). Moje hvala je kao kuca veliko. Pozdrav
    Jelena

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jelena, baš me raduje da vam se svima dopao ovaj krambl! Puno ti hvala što si ga isprobala i javila utiske! ♥
      Dobra ideja za limun i đumbir, a što se pahuljica tiče i moje su mešane, vidi se na slici gde su sastojci... :)))
      Pozdrav!

      Избриши