Странице

четвртак, 5. март 2015.

Salata od komorača i kupusa



Ovo je prava zimska bela salata, koja može da se posluži u najsvečanijim prilikama. Neutralni kupus i aromatični komorač, začinjeni finim belim dresingom daju zanimljiv ukus ovoj neobičnoj kombinaciji. 

Kupus salatu volim, ali mi moja nikad nije lepa kao kad je drugi prave. Najlepša mi je kafanska! :))) Dal' ja ne stavim dovoljno ulja i sirćeta, ili spremanje na veliko daje bolji rezultat (kao i kod pasulja), uglavnom je retko pravim. Što se komorača tiče, njega teže nabavim jer ga nema na mojoj pijaci, pa ga kupujem u megamarketima na drugom kraju grada. Plus poprilično košta, na žalost... 
Nisam ih nikada spajala ranije, a danas mi je trebao lagani prilog uz pečenu pastrmku.


Sastojci:
1/2 glavice komorača
1/4 glavice kupusa
100 gr badema

za preliv:
180 gr gustog grčkog jogurta (ili kisele pavlake)
sok od pola limuna
malo belog luka u prahu
malo soli i bibera
1 kašičica meda
1/2 kašičice maka
malo jabukovog sirćeta

Priprema:



  • Komorač preseći na pola, odstraniti zadebljani deo.
  • Iseći na rezance. Staviti u činiju za posluživanje i poprskati sa malo jabukovog sirćeta.
  • Kupus iseći na rezance i dodati u činiju sa komoračem.
  • Badem sitno iseckati.
  • U manjoj činiji umutiti sve sastojke za preliv osim badema. Preliti preko komorača i kupusa i promešati. 
  • Posuti bademom, promešati još malo i poslužiti.


Savršeno ide uz ribu, ili solo, kao laka užina ili večera. U stvari, mogu razne kombinacije, vi već vidite prema vašem ukusu..
Ako nemate grčki jogurt, možete ga zameniti kiselom pavlakom sa 12% masnoće. U nedostatku komorača, mislim da bi salata mogla da se napravi i samo od kupusa, sa pomenutim prelivom koji će da mu udahne novi šmek!




8 коментара:

  1. Od tebe uvek očekujem (i vidim) nove i neobične kombinacije namirnica, Gago! I ova mi je baš interesantna, a mak mi tu dođe kao tačka na ''i'', prvenstveno zbog svog nežnog izgleda!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Sneki ♥ Što reče moj ćalko, to u meni radi radoznali majmunčić... Sve bih da probam, a to sam od njega povukla! Pa onda riškam okolo i birkam šta je meni privlačno, a velika sam poguzija ;)))

      Избриши
  2. Snežana Knežević5. март 2015. 23:00

    Videla sam komorač u UNIVERXORTU ali pošto ne znam kakvog je ukusa nisam kupila ali želela bih i to da probam, jer vidim da u svetu ga spremaju naveliko. Ovde me ionako čudno gledaju kad ispričam kako ja napravim ručak, to niko ne bi jeo jer još uvek mnogi kuvaju ono klasika pasulj sa zaprškom i slično. Interesuje me samo kakav je ukus i da li je ljut, gorak? Ako potseća na kupus onda ne bi bio problem da ga jedem.Inače ideja je odlična. Mada uvek se iznenadim nečem novom a moj sin pogotovo, jer on je kuvar ali nikada nismo razmenili kuvarska iskustva. Zvao nas je na ručak i izmedju ostalog imao je i pire od krompita i brokulija sa ajzberg salatom. Tek kad sam počela da jedem vidim nešto hrska a pire i pitam ga šta je to stavio unutra a on ni pet ni šest salatu. Naravno ostanem zabezeknuta kao da je rekao ko zna šta a tek on kako da ja ne znam za to. Ovakva kombinacija mi se mnogo dopala i to ću da sada praktikujem da tako spremam pire. Zato ova salata sa prelivom od jogurta mi je neobična a i to ću morati da probam jer ja pravim mešanu salatu ali uvek koristim jabukovo sirće a ovo mi deluje ukusno. Kod tako nekih neobičnih kombinacija uvek se setim mog komšije kada smo bili mali kako je jeo paštetu i džem zajedno namazane na hleb a meni je to bilo nezamislivo i uvek sam govorila bože mora da snjim nešto nije u redu. I da ne dužim pitam tebe za ukus jer moj sin kad god ga pitam za nešto novo što bi da probam kakav ukus ima ili našta podseća po ukusu, što je meni poznato, on to neželi da mi kaže, nego probaj pa ćeš da vidiš, jer kaže ukuse svako od nas doživljava različito. Do duše ja za nešto što je kiselo kažem kiselo je a moj suprug ljuto je. Inače kefir napreduje, izvežbala sam se sad pravim i sir od njega a do sada sam poklonila, van porodice, 4 puta zrna čak su otišla i za Švedsku. Uvek dobijem kritike što se tiče poštarine jer troškove slanja snosim sama i nije mi žao a ljudima nije jasno zašto ja to tako ali o tome nema polemike. Pozdravljam te, pa javi se ponekad.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snežana, drago mi je da ti je kefir dobro, neka i dalje bude napredan ;) Što se komorača tiče, nije ni ljut ni gorak, ima blagi ukus na anis (miris koji ima grčko piće uzo ili makedonska mastika). Inače, sin ti je u pravu - svako od nas drugačije doživljava ukuse, pa dok sama ne probaš komorač nećeš znati da li ti se sviđa.... Hvala ti na javljanju! :*

      Избриши
  3. Kad sam ljeti na nasim prostorima, uvijek ako jedemo vani narucim kupus salatu i nekako je i meni uvijek najbolja kad je jedem vani :) Odlican recept i jako mi je zanimljiv preljev.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da nam je sličan ukus što se kupus salate tiče... Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  4. Gago, varjača ti se pozlatila! Ovde (u Holandiji) komorača ima koliko hoćeš. Baš sam se pitala šta večeras uz ribu, kad eto rešenja.
    Pozdrav,
    Ana Ćirić

    ОдговориИзбриши
  5. Draga Ana, izvini, molim te. ♥ Nekako mi je promakao ovaj tvoj komentar, pa evo tek sad odgovora!
    Drago mi je da ti se recept na čitanje dopao. Raduje me da je i tebi salata bila rešenje uz ribu. Hvala ti :*

    ОдговориИзбриши