Странице

уторак, 24. март 2015.

Oslić sa vinom i kaparima



Što reče jedna moja draga prija(teljica), "oslić je riba koja je vrlo zahvalna za improvizaciju, jer nema neki dominantni miris... a, ni ukus..."  Meni je inače totalno neubedljiv, ali je na ovaj način stvarno mljac! Sočan, aromatičan, brzo gotov i (što je već moj zaštitni znak) jednostavan za pripremu...

Sastojci:
600 gr  fileta oslića
so i biber
2-3 kašike maslinovog ulja 
2 kašike soka od limuna 
2 glavice sitnijeg luka 
1-2 češnja belog luka
2 kašike kapara 
1-2 kašike seckanog peršuna 
1 kašika seckanog ruzmarina
1,5 dl belog vina 
po potrebi vode

Priprema:


  • Filete oslića natrljajti solju, biberom i limunom, pa složiti u uljem podmazan pleh (može i na nauljen papir).
  • Luk iseći na rebarca i poređati ga preko ribe. Dodati beli luk, peršun, ruzmarin i kapare, pa sve zaliti belim vinom i uljem. Možete dodati i limun isečen na kriške (predhodno koru dobro oprati i istrljati sodom bikarbonom). 
  • Ostaviti ribu barem sat da odstoji na hladnom da povuče mirise i ukuse.


  • Staviti u rernu zagrejanu na 180°C da se peče dok riba i povrće ne omekšaju, a sos se zgusne (tridesetak minuta). Ako je potrebno, dolivati u toku pečenja po malo vode. 
  • Poslužiti sa prilogom od kuvanog krompira i blitve, ili samo od krompira prelivenog maslinovim uljem, peršunom i belim lukom. Čaša vina se podrazumeva..






4 коментара:

  1. Gorepomenuta prija se zahvaljuje na korištenju citata!
    Dopada mi se tvoj predlog za ručak, izgleda baaaaaajno, a filete oslića obožavam! Nadam se da ću ovo uskoro da isprobam!
    Pozdrav sa BB!
    S.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gorepomenuta i treba da se citira, obzirom na iskustvo i kulinarsko umeće! I dalje mi je oslić "onako", ali po ovom receptu mi se sviđa, pa ti ga preporučujem! Poljubac iz GR :*

      Избриши
  2. Gago, ovo mi izgleda tako dobro, očima bih jela...volim ribu, ali je tako retko pripremam...šteta. Prijatno:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, volim ribu, ali ako je spremam mora da je očišćena... Nisam je jela 25 godina, pa mi je čišćenje neprijatan posao koji ne radim uopšte. Volim da kupim filete, ručak mi se tada "sam spremi", pogotovo kad je ovakav recept gde sve ide u rernu i ne stoji se pored šporeta... Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши