Странице

понедељак, 27. април 2015.

Musaka od krompira i šampinjona



E, to volim - par sastojaka, a kompletan i ukusan ručak! Jedan od slučajnih recepata, kad više ne znam šta bih i onda mi se jelo samo namesti. Pa mi se još i dopadne toliko da ga dan za danom ponovim..
Šampinjone uvek imam u kući, jer ih moj Zoki sirove jede uz njegove salate. Kupujem ih direktno od proizvođača koji mi kao redovnoj mušteriji na pijaci ispod tezge čuva tek ubrane... Jes' da šampinjoni spadaju u manje cenjene pečurke, ali ako već ne mogu  kad poželim da nabavim one na malo boljem glasu (lisičarke, bukovače ili vrganje), onda sam bar u prilici da jedem prvoklasne šampinjone.
Pre par godina sam se bukvalno davila u njima, počev od pita, salata, pizza, čorbica i variva (9 recepata je ovde na blogu), a onda sam ih izgustirala i sad ih retko poželim. Međutim, u ovoj musaki baš dobro legnu, pošto krompir popije tečnost iz šampinjona i bude mirišljav, mekan i kremast. Još origano unese grčki šmek koji kod mene uvek ima prolaz..


Sastojci:
700 gr krompira
300 gr šampinjona
so i biber
1/2 kašičice origana
ulje

po želji (može i ne mora)
100 gr rendanog kačkavalja 
ili 100 ml kisele pavlake + žumance

Priprema:


  • Krompir oljuštiti, iseći na tanje koturove i posoliti.
  • Šampinjone na brzinu oprati pod mlazom vode, osušiti i iseći na listove debljine oko 1/2 cm.
  • Sud podmazati puterom ili uljem, pa ređati red krompira, red šampinjona i sve posipati origanom i biberom.
  • Poprskati uljem i peći 45 minuta. Ukoliko pre vremena porumeni, prekriti folijom da ne gori, a da se krompir do kraja ispeče!
  • Ako želite bogatije jelo, preliti pavlakom umućenom sa žumancetom. Ili posle 30 minuta posuti krompir rendanim kačkavaljem i zapeći jelo još 15 minuta. Pravila sam sve 3 varijante - prva je zgodna ako se posti, druga i treća su bogatije, što ne znači da su mnogo ukusnije.
  • Poslužiti kao prilog ili glavno jelo uz dosta sezonske salate.




10 коментара:

  1. O, Gago, evo malo klasike i kod tebe... Lepa ti je musaka, volim kad je jelo fino zapečeno, i ima lepu boju... Hrana u džigerastim i neidentifikovanim bojama ič me ne privlači... ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Klasika, nego šta... Da vas odmorim od kerefeka i pripremim za nove :)))
      Znam ja da ti voliš dobro pečeno... i koloritno ♥

      Избриши
  2. Kod tebe musaka, kod mene tortilla - jedna te ista stvar sa blagim varijacijama. Ne bih se zalila na sampinjone (koje obozavam), ali 3 'mushka' u kuci cesto imaju zadnju zelju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, videla sam da smo slično ručale:))) Krompir je mi bio spas za ovo jelo, mada ga baš retko spremam. Al zato većina muških može krompir i meso svaki dan i ne bune se. Hvala na javljanju! ♥

      Избриши
  3. Odlicna musaka. Ja je isto volim i to najvise bez mesa.

    ОдговориИзбриши
  4. Musaku nikad ne pravim, darling se nesto mrsti sto sam mu pokvarila meso (???). Mozda mi ova sa sampinjonima prodje :) Super recept!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod mene nema mesa ni na slici, pa nema šta ni da se pokvari ;))) I ja musaku retko pravim, krompir generalno retko jedem, al mi se evo omaklo.... Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  5. Great moussaka! Beautiful pictures, very appetizing served. I love your meals!

    ОдговориИзбриши