Странице

недеља, 12. април 2015.

Galeta sa jabukama



Za ovu galetu sam prvi put čula od moje drugarice Sneške. Pominjem je često, ima ovde na blogu par njenih recepata, a javlja se i vazda me hvali u komentarima. Još ću par rečenica o Sneški...

Kažu da Internet otuđuje ljude, a ja kažem da nije tačno! SnežanuBG sam zapazila na Coolinariki kada sam ja počela tamo da objavljujem recepte. Oduševili su me njeni - lepi, raznovrsni, preciznih mera, detaljno objašnjeni, sa divnim slikama, plus dobronamerni i veseli komentari. Počele smo dopisivanje preko poruka, pa je pao dogovor da se nađemo na kafici i mic po mic, postadosmo prijateljice. Posećujemo jedna drugu, čujemo se skoro svakodnevno, smejemo se, blesavimo... Dva puta smo čak i letovale zajedno! Obeležimo naše rođendane, bitne datume i događaje, razmenjujemo poklončiće, brinemo kad nešto kod one druge nije kako treba... Muževi su nam se upoznali (još su i zemljaci!), dragi su mi mnogo njeni sinovi, ona obožava mog Maksija. Bilo je tu i neslaganja, rasprava, ali je sve izglađeno dogovorom ili iskrenim razgovorom. Pravo prijateljstvo, pa iako je počelo virtuelno, nastavljeno je kao da smo se oduvek poznavale i družile... 

Što se naših recepata tiče, isprobale smo međusobno more njih. Sneška je pravila moje posne punjene paprike više puta nego što sam ja, a njenu tortu sa piškotama i crvenim voćem sam i muža naučila da pravi, toliko je volimo i spremamo. Ona je i perfektna kuvarica, pa uživam u njenim jelima dok mi ugađa kada sam kod nje u gostima. A tek njene torte! Sa lakoćom pravi i najkomplikovanije, ukusne su, izgledaju baš skockano, tu se dodatno pokaže kao vrhunski majstor! Inače, uvele smo i praksu "arhiviranja" slatkiša - kad pravimo kolače, obavezno ostavimo u zamrzivač jedna drugoj makar parče za probu, pa se arhiva prazni prilikom naših druženja.


Ovu galetu Sneška obožava. Pravila je više puta, zvala me kod nje da je probam, preporučivala da je pravim, a ja sam oklevala... Pre neki dan mi je opet pravila zazubice, rekla sam sebi - e, praviću! 
I najzad, evo je i kod mene! Oduševljeni smo i moj Zoki i ja - prvo smo je jeli toplu, pa smo nastavili posle par sati hladnu i jedva su dva parčeta uspela da prenoće. I sutradan je bila odlična! Jedina izmena je da sam smanjila količinu sastojaka, pa je zato moja galeta manja, na žalost... Sledeći put ću sigurno praviti njenu veću meru (što i vama preporučujem), jer je kolač odličan!

I da potvrdim reči koje ona u šali kaže, a ja mislim ozbiljno - "nema greške kod teta Sneške!" 


Sastojci:
170 gr hladnog putera
1 žumance
70 gr šećera
prstohvat soli
2,5 kašike hladne vode
300 gr brašna

fil:
oko 700 gr očišćenih kiselkastih jabuka
80 gr šećera
1 manji limun, sok i kora
50 gr suvog grožđa, natopljenog rumom
50 gr oraha, iseckanih
cimet, vanila, malo tucanog zvzdastog anisa
2,5 kašike džema/marmelade od kajsija
I još:
1 belance 
malo prah šećera
1 kašika džema od kajsija
malo vrele vode


Priprema:


  • Umesiti testo od navedenih sastojaka, umotati u streč foliju i staviti u frižider na par sati da se dobro ohladi i stegne.
  • Jabuke očistiti, iseći na kockice(ili sitne komadiće), preliti limunovim sokom i posuti šećerom. 
  • Dinstati ih desetak minuta u soku koji puste. Ohladiti ih, pa dodati cimet, vanilu i malo anisa .


  • Uključiti rernu na 180°C. Na papiru za pečenje oklagijom testo razvući u krug prečnika 30-32cm. 
  • Unutrašnjost testa izbockati viljuškom i premazati džemom od kajsija. 
  • Na džem naneti jabuke, posuti ih orasima i suvim grožđem. 
  • Ivicu testa premazati umućenim belancetom, pa je preklopiti malo preko nadeva. Spolja testo isto premazati belancetom i staviti galetu da se peče 45-50 minuta. 


Toplu galetu samo po ivicama posuti prah šećerom, a fil od jabuka radi sjaja premazati džemom od kajsija razređenim sa malo vrele vode.





17 коментара:

  1. Auuuuuuuuuu.... ček da prvo dođem sebi od ovoliko lepih i dirljivih reči!!!
    Dakle, ovoliko pažnje nisam skoro doživela, ni od jedne drugarice, zaista!
    Čim obrišem suze radosnice iz krajička oka, otići ću da se malo smirim i privijem uz Klunija!
    Ti toliko toga znaš o meni, a opet, svaki tvoj j gest me baš iznenadi i obraduje! Pazi, kad nisam ni naslutila da će se moja (naša, jer i moji momci je obožaaaavaju) galeta baš danas pojaviti na blogu!
    Elem.... baš mi je drago da vam se toliko dopala, i da je nisam hvalila uludo!
    Hvala ti puno, na svemu! Na iznenađenjcima, na lepim rečima, željama, slikama, na rođendanskom Džordžu (neka se njegova Amal malo primiri i ne ljuti danas), i drago mi je što ćemo se sutra videti i počastiti rođendanskim tortama!
    Ups, vreme je da odem i stavim završni sloj na tortu!
    Pozdravljam te puno, Zokija i Maksija takođe!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eh, morala sam da te makar malčice iznenadim i obradujem na tvoj dan! Ljubim te puno! ♥
      p.s. jedva čekam te torte sutra! :)))

      Избриши
  2. I torte, i čapraz divan, što kažu moji Vojvođani, i ja jedva čekam!
    Glazura gotova, šaljem ti sličicu, da te malo zaintrigiram!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa i moja mama je govorila čapraz divan... Banaćanka po majci, pa sam i ja od nje pokupila puno izraza.
      Tortica ti je prelepa! Elegantna, san snova... ♥ Ubacila sam link u komentar, pa mogu i ostali ovde da je vide...

      Избриши
  3. Joj, ti i Sneška ste mi pravi duo. I, baš mi je drago da ste razvile lepo prijateljstvo. Obozavam Sneskine receptice i potpisujem da su odlicni, tacni i uvek kada mi treba nesto provereno izmedju ostalih i Sneskini receptici su oni na koje se oslanjam. Ovu galetu sam snimila i zabelezila a uz ovakve preporuke bice isprobana sigurno :) Puno pozdrava za obe. Cin-cin <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Nalence, na ovim lepim slovcima ♥ Evo čekam da mi Sneška dođe, pa će biti čin-čin, a mislićemo i na tebe! Što se galete tiče, ne oklevaj kao što sam ja, jer sam se pokajala što je pre nisam pravila! Kisić :*

      Избриши
  4. Hvala, Nale, hvalaaaaaaaa!
    A galetu ako ne probaš, ne znaš šta propuštaš! Znaš kad je moji momci (sva četvorica) obožavaju, sve ostale kolače jedan voli, drugi ne voli, treći mrlja, četvrti ni da okusi....

    ОдговориИзбриши
  5. Одговори
    1. Thank you, Agnieszka ♥ Try this recipe, You will be suprised how good it is! :)))

      Избриши
  6. Ja obozavam internet upravo zbog toga sto nas spaja sa ljudima koje mozda u nasoj svakodnevici ne bismo upoznali. Divno je to vase prijateljstvo i bas ga na lep nacin cuvate.

    Inace, i za mene su galete odnedavno otkrovenje. Divota!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleksandra, hvala ti! ♥ Pravila sam ovu i plus jednu slanu, isto po Sneškinom receptu...

      Što se internet poznanstava tiče, čekam da tebe sretnem uživo na nekom blogerskom druženju... :*

      Избриши
  7. Divna priča, Sneži kao prvo sretan rodjendan, kolač je vrh! Slažem se potpuno Gago sa tvojim beleškama o Internetu i prijateljstvima. Ja sam upoznala mnogo divnih ljudi ovde , koji su za sada moji virtuelni prijatelji ai sam sigurna da živim bliže neki od njih bi mi bili izvrsni drugari.Nekoliko porodica se u medjuvremenu doselilo ovde a nekoliko se još sprema, eto sreće

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Džoli, draga, mislimo isto. Puno kvalitetnih i meni dragih osoba mi je doneo Internet... Kolač ti savetujem da isprobaš, nećeš se pokajati... Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  8. Ova galeta je divna! Prepuna mirisa... Bravo za Snežu i tebe, Gago! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Milkice, hvala ti na lepim rečima i za galetu i za naš dvojac :))) Ekipa smo sa Coolke, ti bar znaš, pa sa nekim možeš, sa nekim ne. Drago mi je da sam tebe upoznala i "oči u oči", a potvrdile su moje reči da preko interneta isto stičemo prijatelje koji su jednako vredni kao oni od pre... ♥

      Избриши