Странице

недеља, 19. јун 2016.

Slana "zebra" od tikvica i krompira



Šta sad da napišem zanimljivo za krompir i tikvice koji su sasvim obične namirnice, spremane na milion načina.. Onomad sam videla na netu i ovaj milion i prvi!
U originalu je malo bogatiji, ali pošto ne jedem meso šunka nije dolazila u obzir. E, zato sam siromašnijem jelu mogla da izmislim zvučno ime, jer su me dva sastojka kontrastnih boja stvarno podsetila na zebru u toku slaganja kolutova u tepsiju.. I proglašavam da od danas, pored zebra kolača postoji i zebra jelo od tikvica i krompira! 😃



Sastojci:
2 srednje tikvice
6 srednjih krompira
1 kašika ulja ili masla (gija)
so i biber po ukusu
malo italijanskog začina 
40 gr krupno rendanog parmezana

Priprema:


  • Oprati i oljuštiti krompir. Iseći ga na kolutove debljine 0,5 cm. Oprati i osušiti tikvice, pa i njih iseći na kolutove iste debljine kao i krompir.
  • U tepsiju prečnika 20 cm staviti papir za pečenje, premazati ga uljem ili maslom i ređati naizmenično krompir i tikvice. Između kolutova soliti i kapnuti koju kap ulja. 
  • Naređane kolutove gurnuti da se malo iskose. Posoliti još malo i pobiberiti, posuti odozgo pomešane začinske trave, poprskati uljem. Peći u rerni zagrejanoj na 220°C oko 40 minuta.
  • Kada krompir omekne i blago porumeni izvaditi tepsiju iz rerne, posuti odozgo rendani parmezan i vratiti sve da se dopeče i sir porumeni.


Pečeno povrće prohladiti desetak minuta i toplo poslužiti. Kao i mnoga druga jela koja ja spremam, i ovo može biti prilog ili lako glavno jelo uz sezonsku salatu i čašicu vina.






















Ovako pečen krompir sa tikvicama je izuzetnog ukusa, jer je iz tikvica povukao potrebnu vlagu da bude mekan i sočan. Tikvice su kremaste, a opet se osete pod zubima i nisu "cmoljave". Parmezan je tačka na i - svojim ukusom oplemeni ovo obično povrće...






12 коментара:

  1. Ovakva jela jako volim..biće uskoro isprobano.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, baš mi je drago da nam se pogodio ukus, biće mi drago da isprobaš ovo jelo ❤

      Избриши
  2. Svidja mi se ideja ja spremam samo tikvice u rerni ovako na kolutove a ovo sa krompirom bi mogla da isprobam. Šta kažeš da li bi valjalo da se proba sa plavim paradajzom. Mislim da bi isto bila odlična kombinacija. Baš si mi dala odličnu ideju. Recimo ono prošle godine one tikvice harnomonika moji se podavili i meni su najlepše kada se spreme u rerni.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snežana, spremala sam ih i ja odvojeno, ali mi se svideo izgled ovog jela.. Sigurno bi bilo dobro i sa patlidžanom, čekam sezonu pa da isprobam jer ovaj rani uvozni nije kao onaj domaći. Hvala ti na javljanju, raduje me i da su vam se moje prošlogodišnje tikvice-harmoničice dopale ❤

      Избриши
  3. Анониман20. јун 2016. 11:56

    Baš lepo izgleda i ti si ga super naredjala :)

    ОдговориИзбриши
  4. Ma odlično, još jedan novi recept s namirnicama koje izuzetno volim. Vjerujem da je odličano kao prilog, a sa šunkom može i kao glavno jelo. Super ideja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Katarina.. ❤ Meni je i samo ovako sa sirom ovo bilo (posle čorbice) super glavno jelo, sa puno salate od paradajza i luka. Leti mi je to po vrućinama taman za ručak.. 😄

      Избриши
  5. Kako divno izgleda! Uvijek zanimjive kombinacije kod tebe :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, draga ❤ Volim promene, pa istražujem novo i interesantno.. 😄

      Избриши
  6. Baš je lepa i jednostavna ova tvoja zebra, i što je najvažnije, od sastojaka, koje obično svi imamo u kući... Slike, kao i uvek, govore...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Sneška ❤ Obični sastojci, ovako naređani lepi na oko, a i na nepce..

      Избриши