Странице

среда, 22. јун 2016.

Panisses - štapići od leblebija sa Pebronata sosom



Lako je meni kad imam moju Gocu! Malo-malo, pa mi porukicom na FB pošalje neki zanimljiv recept.. Većinom su jela i kolači koji se kod nas ne spremaju, a obzirom da je dobra kuvarica, plus radoznala i keativna, sve što sprema je meni jako primamljivo da isprobam a i da malo istražim po netu! Tako je bilo i sa ovim štapićima ili kako ih Francuzi zovu - panaisses (čita se paniis), a gde su osnova leblebije.

Čitala sam da su ovi štapići vrlo omiljeni na jugu Francuske i Italije. Mene ukusom mnogo podsećaju na farinatu, divnu beskvasnu pogaču od brašna leblebija, koju sam pravila više puta jer mi je njen ukus poseban i baš omiljen. 


Štapiće sam pravila na dva načina i od dve različite vrste brašna od leblebija. Ovi na slikama su od malo krupnije mlevenog, pa je masa koju sam  pržila u malo maslinovog ulja (a kako je inače uobičajno u svim receptima) malčice zrnaste strukture. Od sitnijeg mlevenog sam ih pravila i pekla u pizza gril pekaču (samo malo premazane uljem) i ukus je sasvim ok, vrlo malo se razlikuje od prženih. Peporučujem onima koji paze na unos masnoća ove koje su pečene u rerni/pekaču.


Sastojci:
400 grama brašna od leblebija
1 l vode
2 kašičice soli
150 gr seckanih maslina
2 čena sitno seckanog belog luka
1 manji sitno seckani crni luk
1 kašika seckanog sušenog timijana
1 kašičica bibera
50 gr ribanog parmezana
6 kašika ulja

Priprema:


  • Brašno od leblebija sipati u veliki dublji tiganj. Uključiti ringlu, polako dodavati vodu i mešati dok ne postane gusta kaša.
  • Ubaciti ostale sastojke, dobro izmešati i skloniti sa vatre. 
  • Izručiti masu u veliki pleh od rerne (40x30cm) obložen papirom za pečenje, poravnati i ostaviti 30 minuta na hladnom da se stegne.


  • Seći štangle/štapiće i peći ih na vrlo malo maslinovog ulja u nelepljivom (ja sam u tučanom) tiganju
  • Mogu se premazati uljem, poređati u pleh na papir za pečenje i peći u rerni na 200°C dok ne porumene (ja sam ih pekla u pizza-grill pekaču).
  • Gotove poslužiti sa Pebronata sosom.



Pebronata sos


 Sastojci:
2 crvene paprike
500 gr paradajza
1 luk
2 čena belog luka,
2-3- kašike maslinovog ulja
so i biber po ukusu
60 ml crnog vina
2 kašičice sirćeta (ne mora)


  • Iseckati povrće (eventualno ga oljuštiti) i malo ga propržiti na ulju.
  • Posoliti i pobiberiti, krčkati desetak minuta, pa po želji sipati sirće i vino i još malo prokuvati.
  • Posužiti toplo ili hladno uz pečene štangle od leblebija.


Drugu verziju štapića možete pogledati ovde.



Panosses pečeni u pizza-grill pekaču, pravljeni od sitnije mlevenog brašna od leblebija:




9 коментара:

  1. Uuuu ovo mi se baš sviđa pogotovo što kažeš da podseća na farinatu! Samo ako nađem u Mladenovcu brašno od leblebija biće oma isprobano!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Liči na farinatu, a još je i prženo.. ma, čista uživancija! Predpostavila sam da će tebi da se dopadne, obzirom da sam prvi put jela nešto od nautovog brašna baš u tvojoj proizvodnji! ❤

      Избриши
    2. ja ću u rerni, sutra je pazarni dan pa ćemo i mu ko svi seljani sutra da se spustimo u Mladenovac po provijant razni :-)

      Избриши
  2. Imam brasno od leblebija i ne znam kako da ga iskoristim:))) Hm, dobro bi mi dosli ovi stapici ;-))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale, dobro je ovo, a fina je i farinata za koju sam link dala gore u uvodu.. sličan sastav, samo drugi oblik, pa biraj - prženo ili pečeno.. hvala na svraćanju ❤

      Избриши
  3. O,ovo je bas inspiratibno i trazi da se isproba!!!Kombinacija savrsena i za mene nova.Gago ti si <3 !!!Pokusacu da brasno od leblebija sama napravim :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marina, brašno može lako da se nađe u Beogradu, a Bio špajz ga prodaje i online i donose do kuće.. Hvala ti na javljanju i lepim rečima ❤

      Избриши
  4. Nisam koristila brasno od leblebija, bas cu potraziti, a i sos mi super zvuci, moze i uz puno drugog pretpostavljam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mene je Vesna (komentar br. 1) "navukla" na ovo brašno kada sam na jednom okupljanju blogera probala njenu farinatu, a taj njen recept sam i ja ovde objavila. Što se sosa tiče, lep je, a može umesto njega i onaj tvoj za patatas bravas, ili marinara... bilo koji da je sa paradajzom. Pozdrav! ❤

      Избриши