Странице

понедељак, 6. јун 2016.

Grčki pastirski namaz



Ima već par godina kako spremam ovaj namaz, obožavam ga. Recept sam našla na Coolinarici kod drage cool-prije Dragane007. Svideo mi se jer je odličnog ukusa, sa grčkim šmekom na masline i origano, a ujedno je osvežavajući zbog kombinacije sira i paradajza. Čak sam ga pravila na letovanju na Tasosu, gde sam imala na rapolaganju grčku fetu, masline i začine. Tamo sam ga u slast mljackala i mackala na moje omiljene kifle sa maslinama.. Lak je za pripremu, odličan za jelo!

Tasos, jul 2013.

E sad, da li je ovo baš izvorno grčki recept, ili mu je ime takvo zbog sastojka koji su karakteristični za grčku kuhinju - nemam pojma! Ali sam sigurna da se Grci ne bi bunili da im se pripiše ova divota..


Sastojci
200 gr fete ili sličnog sira
100 gr svežeg sira (ili sitan sir)
10  maslina
2 češnja belog luka
2 kašike koncentrisanog paradajza (pire)
so, biber i origano po ukusu

Priprema


  • Viljuškom izgnječiti fetu i dodati joj sveži sir (ja sam koristila samo sitni sir sa manje masnoće, fetu nisam).
  • Umešati koncentrisani paradajz (pire iz tube), posoliti po potrebi, pobiberiti i dodati origano.
  • Narendati beli luk, masline naseckati na kružiće i oba dodati u sir. Sve lepo sjediniti.
  • Ostaviti da malo odstoji pre serviranja da se ukusi prožmu.


Poslužiti namazan na kifle, lepinjice ili hleb, a može i klot kao meze uz rakijicu (najbolje uz "ouzo")


I sličica sa premijere iz juna 2013. godine..





12 коментара:

  1. Divan namaz! Privlacno izgleda ovako serviran sa dobrim kruhom i maslinama :)

    ОдговориИзбриши
  2. Odličan je! Pravila sam ga puno puta, čak i za slavu! Vidim i nove slike, i baš mi se dopadaju!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam da si ga pravila, kod Draganinog recepta se naizmenično smenjuju tvoje i moje slike.. A ovde ima i naša stara slika sa terase u Potosu 😃 Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  3. Анониман7. јун 2016. 09:44

    Ovo ću i ja probati ma čije da je, masline obožavam a isvi sotali sastojci idu odlično uz to

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dubravka, hvala ❤ Biće mi drago da isprobaš i obavezno javi utiske..

      Избриши
  4. Ovo bilježim jer mi je došlo kao naručeno: dolaze mi neki gosti na večeru, ali ne onu onako veliku, već ću prirediti lagani meze. Hvala!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tebi, mislim da će gosti biti zadovoljni..❤ A i ti, jer se ovo baš brzo spremi...

      Избриши