Странице

петак, 3. јун 2016.

Patlidžan punjen kus-kusom



Polako hvatam zaleza jela sa patlidžanom.. Iako je preko zime mogao da se kupi po radnjama, meni patlidžan van sezone nema svoj pravi ukus - malo mi je suđerast i bljutav! Ali pošto ga baš, baš volim, nekada i taj može da prođe..
Rešila sam da ga punim sa kus-kusom, samo je trebalo da smislim šta još da dodam da obogati ukus. Ovaj put je palo pražnjenje zamrzivača. Prošle jeseni sam zamrzla bosiljak u maslinovom ulju i pokazalo se da je odličan! Imam još dosta sušenog paradajza od prošlog leta, njega čuvam zamrznutog u malim kutijicama, najbolje mi se tako održi. Često dimljeni kačkavalj isečem na manje komade i zamrznem, pa sam jedan komad izvadila da ga malo narendam preko, mada bi ovo jelo moglo glat i bez njega.. 


Sastojci:
300 gr patlidžana (1 veći) 
70 grama kus-kusa
100 gr provrele vode
malo ulja ili putera
2 veće polutke sušenog paradajza (domaćeg ili kupovnog)
2 kašičice pesta od bosiljka (domaćeg ili kupovnog)
soli i bibera po ukusu
40 gr rendanog dimljenog kačkavalja

Priprema:




  • Patlidžan oprati, osušiti, odseći dršku i uzdužno prepoloviti. Izdubiti obe polutke, posoliti ih, poprskati uljem i peći 10-15 minuta u rerni zagrejanoj na 200°C da omekne.
  • Izdubljeno "meso" patlidžana iseći na sitne kockice i propržiti na malo ulja ili putera. 
  • Kus-kus preliti kipućom vodom i ostaviti 5 minuta da upije vodu i nabubri. Viljuškom rastresti zrnca da se odvoje.
  • U sud sa proprženim kockicama patlidžana dodati kus-kus, pesto od bosiljka i sitnije isečen sušeni paradajz. Dodati malo ulja kojim je naliven paradajz i sve promešati.
  • Pripremljenim nadevom puniti polutke patlidžana. Odozgo posuti sitno rendanim kačkavaljem (ili parmezanom) i zapeći desetak minuta da sir porumeni.



Poslužiti sa sezonskom salatom i čašicom belog vina. Meni je ovo bilo glavno jelo, ali može biti i predjelo ili prilog. Dobro je i toplo i hladno.




Umesto kus-kusa može da se koristi kuvani pirinač. Napisala sam gore da pesto i sušeni paradajz možete koristiti kupovni, ili domaći. Paradajz svakog leta sušim malo na suncu, malo u rerni po ovom receptu. Bosiljak iz bašte u sezoni naberem, iseckam i blenderu, napunim posudice za led, nalijem sve maslinovim uljem samo da obloži bosiljak i zamrznem. Po potrebi odmrzavam i koristim, između ostalog i za pesto. Kako da napravite domaći pesto imate u okviru recepta za Kapreze pastu.


Ovi je na Coolinarici bio recept dana 5. juna 2017. godine





16 коментара:

  1. Couscous imam uvijek u špajzi jer ga često koristim i svi ga vole. Ovo je odlična ideja za punjenje patlidžana koje isto volimo. A imam i domaću sušenu rajčicu. Pun pogodak!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti! ♥ Kus-kus je džoker iz rukava - uvek uskoči kad ne znam šta bih, ili kad hoću nešto na brzaka. Ovo punjenje sam umela da spremim odvojeno kao večericu, a sad je kombinacija uletela u patlidžan koji obožavam!

      Избриши
  2. Kako si ovo samo krasno pripremila! I kako sve divno izgleda! Pravi ljetni rucak. Patlidzan koristim, ali ne bas previse i u pravu si, nije uvijek isti okus.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala na lepim rečima! ♥ Sad kad stigne domaći patlidžan sve spremljeno sa njim će biti još ukusnije..

      Избриши
  3. Brzo i jednostavno, baš si lepo spojila kuskus sa patlidzanom!

    ОдговориИзбриши
  4. Wspaniały przepis! Pięknie podane danie! Bardzo mi się podoba.

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман5. јун 2016. 02:44

    Patlidžan je ejdan od onih vrsta koje imaju milion priprema. J aga veoma volim i srećom dostupan nam je skoro cele godine.Odlična ti ej ideja sa kuskusom!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dubravka, hvala ti ♥ Dostupan je i ovde cele godine, ali je u sezoni ipak najukusniji.. Obožavam ga, nemam baš milion načina kako ga spremam, ali imam ovde preko 20 recepata i stalno tražim nove..

      Избриши
  6. Prezentacija na nivou, kad ti nesto napravis sve bih slatko ruckala.:)))

    ОдговориИзбриши
  7. I meni se pesto od bosiljka super održi u zamrzivaču. Odlično jelo....volim patlidžan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prvi put sam tako ostavila bosiljak i zadovoljna sam. A od patlidžana sam zavisnik..
      Hvala ti na javljanju! ❤

      Избриши