Странице

петак, 3. октобар 2014.

Grčka melitzano salata


Definitivno hit mog ovogodišnjeg joga - odmora u Grčkoj! 



Jela sam je kao namaz za doručak, kao salatu za ručak i kao meze uveče... Na netu ima mnogo varijanti - sa fetom, sa paradajzom, tahinijem, crvenim lukom, ali se meni sviđa ova...
Pokušala sam da rekonstruišem salatu koju sam sa mojim joga drugaricama kupovala u maloj radnjici u Sartiju, upakovanu u pravougaonu kutijicu sa ispisanim tekstom na grčkom (μελιτζανοσαλάτα), bez ikakvog prevoda na bilo koji drugi jezik. Sastav nisam mogla da odgonetnem, pa sad nagađam i skoro da sam sigurna da je ovako kako sam danas isprobala.



Da sam znala koliko je lepa, mnogo bih je ranije pravila...
Imam ja ovde među receptima paštetu od patlidžana, al ova melitzano salata o kojoj sad pišem je mnogo jednostavnija, a tako fina i ukusna.


Sastojci:
1 patlidžan (oko 500 gr)
1 manja crvena paprika (može i ljuta)
češanj belog luka
malo vinskog sirćeta
so i biber
hladno ceđeno maslinovo ulje
(malo senfa - opciono)
seckani peršun

Priprema:

Peći u rerni neoljušteni patlidžan 1 sat na 200°C da bude dobro pečen i dobije dimljeni šmek. Ispeći zajedno sa patlidžanom papriku. Ohladiti, oljuštiti, pa patlidžan izgnječiti viljuškom ili izmiksati štapnim mikserom. 
Dodati papriku seckanu na sitnije komade (rezance), seckani beli luk, sirće i ulje, kao i ostale sastojke (senf ne mora, ali meni se svideo ukus).




Promešati i ostaviti da odstoji na hladnom barem pola sata da se sastojci prožmu. 















Moje joga - drugarice i ja smo je jele uz integralne kifle sa maslinama i sušenim paradajzom..


A može i kao deo mezeluka uz vino i domaći hleb. 
Salata je na slici skroz napred, sa zelenom maslinom u sredini!

Kαλή όρεξη!

Idemo u krug - saganaki (feta pečena u paradajz sosu), domaći hleb, salata od hobotnice, melitzano salata
salata od rukole sa sušenim paradajzom i maslinama, dimljena skuša, domaće vino :)))







7 коментара:

  1. Divna salatica, obožavam patlidžan! Još u kombinaciji sa malo ajvara i belog luka - savršenstvo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, mila moja prijo! Još kad ti pretekne može da posluži i za slikanje paštete od patlidžana... :)))

      Избриши
    2. Jaoooooooooo, iskidah se smejući se.... šašavice jedna... ;-)

      Избриши
  2. Sve čari Grčke ... ;)) a Thassos obožavam ... u kojoj ste kući Gago bili ... cvetate na slici, a blog je rađen sa toliko ljubavi - to se vidi i to se oseća ... kao i kod naše Zoke Pavlović

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. po I put mi danas tek uspeva da pišem i komentare ... ;)))) <333

      Избриши
    2. Biljana, nema potrebe za persiranjem, meni smo svi na netu ravnopravini i istih godina ;)
      Tri godine za redom sam letovala u Potosu na Tasosu, jednom preko neke agencije, jednom prako NikAne, a treći put u svojoj režiji, mislim da su se vile zvale "Eleni" i "Pinelopi".. Obožavam Tasos, najmilija plaža mi je Psiliamos, ali rano ujutru, kada je prazna i dok ne navali gužva i trešteća muzika oko 11 sati..
      U Potosu sam uglavnom jela njihovu klasičnu grčku salatu (kao naša srpska, plus masline i feta sir). Ovu melitzano salaticu sam "otkrila" na Sitoniji. Vidim da se pravi i u Makedoniji i u južnoj Srbiji, al meni je bilo suđeno da je probam prošlog leta u Sartiju... Hvala ti na javljanju! :)) ♥
      p.s. to što cvetam na slici je malo od vina, a malo više od lepe vesti koju sam toga dana dobila... ;)))

      Избриши
  3. Ja sam uvek i samo u Potosu - kao bazi za letovanje.
    Malidžano salatu mislim da sam viđala u teglicama u našim radnjama prošle jeseni, ali nisam sigurna za sastojke bila. No, sigurno je u Grčkoj bolja i sa više šmeka pravljena i začinjena.

    Cvetaš Gago na svakoj slici, ne samo na ovoj. ;))) <333

    ОдговориИзбриши