Странице

понедељак, 15. септембар 2014.

Rum torta



Omiljena Zokijeva, zato je spremana onomad njemu za rođendan   I zalivana šampanjcem :)

Inače, mene rum torta seća na vreme kada je u poslastičarnicama (uz žito sa šlagom i kesten pire) bilo tek 5-6 vrsta klasičnih torti - doboš, saher, lešnik, neka voćna i obavezno rum torta. Bez čokolade, bez teških kremova, a opet ukusna, sočna i aromatična...
Ova moja je sa manje jaja, recept sam iskombinovala od nekih sa neta i od starog recepta iz moje sveščice, pa sam ga prilagodila svojim potrebama i svojim godinama..


Sastojci za jednu žutu koru (prave se dve) : 
2 jaja
125 gr šećera 
125 gr brašna 
50 gr vode
40 gr ulja
4 gr praška za pecivo (1/4 kesice)

Priprema:

Odvojiti belanca od žumanaca, pa mikserom umutiti belanca sa šećerom u gustu masu. Dodati jedno po jedno žumance, vodu i ulje, pa na kraju brašno pomešano sa praškom za pecivo. Sve još malo izmešati mikserom. Masu sipati u podmazan i pobrašnjen kalup (ili ga obložiti papirom za pečenje). Peći dvadesetak minuta na 180°C. Ispeći dve kore i ohladiti. Moj kalup je 26 x 26 cm.








Treća šarena kora - za fil
Umutiti testo od istih sastojaka kao prve dve kore, pa ga podeliti na tri dela. Prvi obojiti sa nekoliko kapi crvene boje, u drugi dodati kašiku-dve kakaa, a treći ostaviti kakav jeste.
U kalup stavljati kašikom od svake mase naizmenično dok se sve tri mase ne upotrebe. Ispeći, ohladiti, pa iseći na kockice.








Staviti u šerpicu da provri i da se lepo otopi i baci koji ključ 180 grama šećera i 200 ml vode
Skloniti sa vatre i u to dodati: 

2 kašike džema (marmelade) od kajsija 
nekoliko kašika ruma ili ekstrakt ruma ili rum šećer
60 gr putera

Dobro izmešati, pa toplim preliti po isečenim kockicama šarenog patišpanja da se natope. Promešati pažljivo. 


Na tacnu za serviranje staviti prvu koru, poprskati je nekim voćnim sokom, premazati tanko džemom od kajsija. 








Preko rasporediti šareni fil. 
Drugu koru namazati džemom od kajsija, pa namazanom stranom staviti na šareni fil i blago pritisnuti da se zalepi. Poprskati je voćnim sokom. 
Tortu pokriti folijom, pa pritisnuti nekom "teškom" literaturom da prenoći. 
Sutradan preliti roze glazurom od šećera ili premazati šlagom. Ja više volim šlag, samo ga malo začinim rumom.











Ako želite glazuru od šećera umutiti sledeće: 200 gr šećera u prahu, kašiku soka od limuna, kašiku ulja, 2-3 kašike vrele vode i nekoliko kapi crvene boje za kolače. Glazurom premažite tortu.

Moja mama je još u fil ubacivala i šaku seckanih oraha, pa ko želi može i tako da isproba.






10 коментара:

  1. Joj, Gaaaaagoooo, što je ovo lepoooooooooo, ne znam da stavim link, ali, moram i ovde da je preporučim ... http://www.coolinarika.com/slika/2184383/ i http://www.coolinarika.com/slika/2184381/
    Savršena torta, savršenaaaaaaaaa!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Oooooooooooo, cicos-macos, baš si me iznenadila! Mnogo ti je lepa torta, ko iz neke poslastičarnice iz sedamdesetih godina prošlog veka... :D A sve je po propisu - glazura roze boje, okrugla... baš prava klasika! Hvala ti! ♥

      Избриши
  2. Rum snite, bile su mi omiljeni kolac u poslasticarnici pored gimnazije... Svako bjezanje s casa mirisalo je na rum... Nikad ih posle mature nisam jela, i sad se sva najezih kad ih vidjeh. Hvala na receptu, prelijepo izgledaju... Ponovo cu ih probati nakom okruglih 25g...Gaga bas si ❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da sam te vratila bar na kratko u dane mladosti ii biće mi drago da je opet probaš...
      Hvala ti na svraćanju! ♥

      Избриши
  3. Pravila sam je opet, za slavu! Obožavam ovu tortu! Hvala ti za recept, potpuno sam ga prisvojila... ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Raduje me da si ga prisvojila, samo je ti pravi! Klasika, ukusna, a nije ni skupa ni zahtevna...
      Još jednom srećna slava! ♥

      Избриши
  4. I što sad? Ako hoću recept ne mogu ga kopirati u Word i isprintati, nego printati pomoću ove gore Print funkcije u kojoj se ništa neda složiti, kad obrišem slike (koje meni ne trebaju i ne pada mi na pamet da još i njih printam, a pretpostavljam da je kopiranje zabranjeno baš zato jer se vi blogeri toliko panično bojite krađe slika da to nije normalno! I ja pišem blog s istkom tematikom i uopće mi ne smeta ako si netko prisvoji sliku).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Anonimni, što se ljutiš? Samo štitim svoju intelektualnu (i kuhinjsku) svojinu, prosto neću da slikam za druge koji hoće slike i tekst na gotovo! Ne moraš da štampaš, možeš da preuzmeš recept u PDF-u, bez slika ako želiš, ili sa sve slikama, ako želiš... Kad klikneš na Print/PDF, imaš 3 opcije, pa izaberi PDF, skini slike klikom na one koje ti ne trebaju i preuzmi...
      Pozdrav i nemoj da mi mračiš kod omiljene torte mog muža! :)))

      Избриши