Странице

субота, 6. септембар 2014.

Krem musaka od patlidžana



Volim ga baš, baš! Svejedno na koji način - samo grilovan, zapečen sa sirom i povrćem ili u komplikovanim musakama. Jela sam čak i sirov. Ovako ga dugo spremam, više i ne znam odakle mi recept..


Sastojci:
500 gr patlidžana 
so, 
ulje (maslinovo) 









za bešamel sos: 
30 gr putera 
30 gr brašna 
400 ml mleka 
1/2 kašičice soli 
malo šarenog bibera 
malo rendanog muskatnog oraščića 
1 žumance 

za posipanje:
100 gr narendanog dimljenog kačkavalja 
nekoliko crnih maslina

Patlidžan iseći na kolutove ili po dužini na listove debljine 0, 5cm, posoliti i ostaviti 15 min da pusti sok. Isprati ga čistom vodom, osušiti, premazati svako parče sa malo ulja i peći na zagrejanom teflonskom gril tiganju. 

Napraviti malo ređi bešamel sos: u sud staviti puter da se otopi, dodati brašno i propržiti, dodati postepeno mleko i uz mešanje zagrevati dok ne proključa. Skloniti sa vatre. Dodati so, biber, muskatni oraščić i žumance. (žumance može da  se izostavi)

U nauljen vatrostalni sud (moj je 22×16 cm) sipati tanak sloj bešamela, preko složiti red patlidžana , premazati bešamelom i posuti dimljenim kačkavaljem. 



Ponavljati  dok se sastojci ne potroše. Odozgo premazati bešamelom, posuti kačkavaljem i ukrasiti maslinama. 






Staviti da se peče na 220°C dok ne porumeni (20-30 min).  Ja volim jače pečeno, pekla sam 30 min. Može da se slaže i u više slojeva, ja volim ovako kad ima više zapečene korice :)))












Toplo seći na parčad i poslužiti sa domaćim hlebom, omiljenom salatom i čašom vina. Može da bude prilog. 




6 коментара:

  1. И ја имам проблем са коментарима.
    Ово је феноменално Гаго

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma ja sam bila blesava i sama isključila komentare, a posle je bio problem da ih vratim... Hvala ti ♥

      Избриши
  2. Uf, ovo je predobro!
    Divno, Gago. Ne zna se koji ti je recept bolji. ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti. ♥ Jela sa patlidžanom obožavam, a ovaj recept mi je jedan od omiljenih...

      Избриши
  3. Vec znas kako reagujem na kremasto :) Bas fin receptic!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bešamel i kačkavalj... ovo mu dođe ko neka varijanta lazanje sa patlidžanom ;)))
      Drago mi je da ti se recept na čitanje sviđa ♥

      Избриши