Странице

понедељак, 22. децембар 2014.

Kifle sa sušenim paradajzom i maslinama



Rekla sam da neću više grčko, al džaba! Glava mi je još tamo, o srcu da ne pričam... :)

Ove kifle obožavam! Prvi put sam ih jela na Tasosu. Pravili su ih u pekari blizu kuće u kojoj sam boravila, cela ulica je mirisala na njih... Svakog jutra sam, na putu za plažu, svraćala da ih kupim i ponesem da ih doručkujem na obali, jer mi je doručak u apartmanu bio gubljenje vremena..

Kifla bude topla kad je kupim i ohladi se dok ja ogladnim, al to nema veze, jer su dobre ceo dan, sve do sutra. Retko da su prenoćile, al kad kupim više komada i preteknu, lepe su i sutradan malo prosušene. Najčešće sam ih jela klot, bez ičega, a zalivala ih običnom vodom.
Vi možete uz njih jogurt, pivo ili vino, zavisno od doba dana. Ako se još dodaju sir i neka salatica tipa melitzano, uživanje je stopostotno! Posle sam ih nalazila i u drugim mestima u kojima sam letovala, ove godine sam ih tamanila u Sartiju. I obavezno makar dve - tri ponesem sa sobom za usput, a i za doručak kad doputujem kući..


Sastojci:
250 gr brašna
10 gr svežeg kvasca
malo šećera
malo soli
30 gr maslinovog ulja
100 ml vode (približno)


... i kao dodatak
30 gr sušenog paradajza oceđenog od ulja
30 gr crnih maslina
malo zelene paprike (može i ne mora)
po ukusu sušenog origana

Priprema:

Razmutiti kvasac u malo mlake vode. Dodati šećer i ostaviti da nadođe.
U brašno dodati so, kvasac, ulje i mlakom vodom zamesiti srednje mekano testo. Pokriti i ostaviti ga da se diže dok se ne udvostruči.
Naraslo testo premesiti, dodati origano, sitno seckan sušeni paradajz i seckane masline. Ako imate papriku, iseckajte je i dodajte i nju.   





Podeliti testo (imala sam 500 gr) na 4 dela, svaki rukom pritiskanjem rastanjiti u elipsu i po dužini smotati u kiflu.
Ređati ih u pleh na papir za pečenje. Ostaviti da narastu petnaestak minuta dok se zagreje rerna. 








Premazati ih uljem i peći 15-20 minuta na temperaturi od 220°C ili dok ne porumene. 
Uživancija!!! 














Jedna ispečena kifla ima okruglo 100 grama, za kalorije ne znam... :)


Kifle sa slika iznad su pravljene od mešanog brašna - 200 gr belog i 50 gr integralnog raženog.
Pravila sam ih i od tamnog brašna (tip 950) sa domaćim kvascem - 200 gr kvasca (srazmere 1:1), 300 gr brašna (tip 950) i 30 gr ulja. Količina maslina i sušenog paradajza po želji. Meni su ove ukusnije zbog domaćeg kvasca. ;)













6 коментара:

  1. Одговори
    1. Mirišu preko Dunava, pa do Pančeva... čak ga vidim sa terase! :))) Hvala ti :*

      Избриши
  2. Olá Dragana!
    Vou pedir para minha esposa fazer esta receita.
    Dá pra sentir até o cheiro!
    Boas Festa e Feliz Natal!

    VitorNani/Hang Gliding Paradise

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Olá VitorNani!
      Fico feliz que você vai desfrutar das varas de pão. Obrigado pela sua aparência! Boas festas!

      Избриши
  3. Gago odlican ti je recept!Pravila sam neko sl pecivo,sa maslinama i origanom ali sa susenim paradaizom nisam nikada.Kako ti znas reci-nije bas povoljna cena..hehe..Uh,mislim da je ovo savrseno pecivo,jedino moram odmah duplu kolicinu!!
    Suzanan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja Suzana, da znaš koliko mi je drago da si se javila ovde! Hvala ti ♥
      Sušeni paradajz sad možeš da napraviš i sama, pala mu je cena na pijaci, a i hladno je, pa taman da malo zagreješ kuću dok osušiš jedno plehče :))) Recept za sušenje imaš i ovde kod mene na blogu, gore u receptu sam dala link.

      Избриши