Странице

петак, 5. децембар 2014.

Puter puslice



Starinski kolačić na koji sam se nameračila da pravim ima više od godinu dana. Ali je uvek iskrslo da ili nešto drugo pravim, ili sam na režimu zašivenih usta kad slatko ne jedem i ne pravim. Sad sam ih pravila jer mi je dunulo. A i već me sramota da mi godinu dana stoji ispisan recept, a da ne odradim posao od jednog sata! 
Iščačkala sam ih u kuvaru koji mi je ostavila pokojna sveki "Moj kuvar i savetnik" iz 1951. godine. Recept je pod nazivom Puslice od masla na 224. strani.


Oklevala sam jer ne volim da pravim puslice, a i zato jer se u to vreme pisano dosta neodređeno - peći na tihoj vatri, bez navedenog vremena, doda se štangla čokolade... A ja volim precizno - na gram, u stepen, da uključim i  tajmer :)))
E pa, pogrešila sam što ih nisam pravila ranije, jer su savršene! Ubacite celu u usta, a ona paf... nestane! Nema žvakanja - otopi se i ostane na nepcima fini ukus putera i čokolade. 

Naravno da sam gram, stepen i vreme sama odmerila i dodala u recept ;)


Sastojci:
 testo:
140 gr putera
140 gr brašna
2 kašike šećera
2 žumanceta

za sneg:
3 belanceta
240 gr šećera
malo vanil - šećera
malo soka od limuna

za nadev:
150 putera
120 gr prah šećera
3 štangle strugane čokolade (80 gr)
3 žumanceta

Priprema:

Od putera, brašna, šećera i 2 žumanceta zamesiti testo, pa ga ostaviti petnaestak minuta da se odmori na hladnom.








Za sneg dugo mutiti 3 belanceta sa šećerom, sokom od limuna i malo vanile dok ne dobijemo čvstu masu.

Testo oklagijom rastanjiti tanko kao za rezance, malim kalupom izvaditi pogačice i svaku premazati snegom - (moj kalup je prečnika oko 3 cm). Peći na tihoj vatri (ja sam pekla 20 minuta na 150°C i još 20 minuta na 120°C.) Moja rerna nema ventilator.

Dok se peku puslice, napraviti čokoladni krem. Umutiti puter sa prah šećerom, dodati struganu čokoladu i na kraju 3 žumanceta. Sve dobro izmešati. Ako ne želite krem sa sirovim žumancima, skuvajte ih na pari sa šećerom, pa u prohlađeno dodajte puter i čokoladu.

Ispečene pogačice - puslice ohladiti i spajati po dve čokoladnim kremom.

















Na slikama su puslice pravljene od pola mere i dobila sam 24 spojene puslice. Znači, od pune mere se dobije oko 48 predivnih zalogajčića koji se tope u ustima.







14 коментара:

  1. Gaaagoooo, ja vise ni saa ne znam sta da radim,puno ,ma previse je recepata koje bih ja isprobala.Moram reci da sam radila nesto slicno/recept je bio ,mislim da je jos na coolki/ali nema cokoladnog dijela :)..tu je samo djem za spajanje.Ponekad mi se desi da mi se bjelanjak odlijepi kada se kolacici ispeku,samo ponekad i jos ne znam razlog zasto !? :0

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mirjana, hvala ti na javljanju! Nego, polako, nigde ne žurimo sa isprobavanjem... Ja spremam kolače s mene - pa na uštap, u stvari još ređe! ;)))
      Poslala mi je na FB jedna prija ime kolača sa Coolke, pa sam otišla i videla da je "Non plus ultra" objavljen 2004., ali je drugačiji. Pošto je recept koji imam iz kuvara iz 1951. dajem sebi za pravo da je ovo izmišljeno pre Coolke, pa prema tome, oni ne polažu pravo na njega :)))
      Još jednom ti hvala i veeeeeliki pozdrav! :*

      Избриши
  2. Znam da se ove vanilice tope u ustima. Jednom sam ih jela na slavi kod prijatelja pre jedno 30 godina :-) Prepisala u svesku, kupila modlicu od 1 cm i nikad napravila :-)
    Znam da su extra i sigurno ću ih jednog dana napraviti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vesna, nisam do sad ni jela ni pravila ovakve puslice, pa mi je žao što ranije nisam zasukala rukave! Kako god, preporučujem da ne oklevaš i napraviš ih. :)))

      Избриши
  3. Imam taj stari Kuvar, poklon moje prijateljice, ali se ne sećam koliko sam tamo recepta obeležila za isprobavanje i na kraju sam zaboravila.Hvala ti što si me podsetila.
    Divne su puslice, ja sam pravila nešto drugačije,čokolada se prelije sa šamom i onda se suše...Prijatne vam bile i uživajte.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, tako i ja svašta obeležim, pa dok se setim... Srećom sam ovaj otkucala ima ravno godina dana, pa me stalno podsećao da treba da ih pravim. Hvala ti, uživali smo :)))

      Избриши
  4. Ovo je predivan kolač. Sastojci obećavaju a što se izgleda tiče tako je originalan. Mogu zamisliti kako se to topi u ustima,...dddd, ne smem više da gledam u ove tvoje fotke, odoh:( Zabeležila i sigurna sam da ću ih probati.

    ОдговориИзбриши
  5. Nale, jeste originalan i stvarno lepo izgledaju, ko bumbarčići... U svakom slučaju preporučujem da se proba, jer se stvarno topi u ustima. :*

    ОдговориИзбриши
  6. Одговори
    1. Aleksandra, divne su puslice, a ukus im je kao da jedeš tortu puslicu u mini izdanju...
      Hhvala ti na javljanju!

      Избриши
  7. Одговори
    1. Paralelno ovom objavom na blogu, objavila sam ih i na Coolinariki, bile su hit. Nekoliko njih je spremalo i svi su bili zadovoljni. Čak je bilo i polemike da li su to "non-plus-ultra" kolačići, ali zbog drugačijeg nadeva definitivno nisu, pogotovo što je kod ovih kolačića puter obavezan u testu i filu...
      Drago mi je da si ih zapazila, hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши