Странице

среда, 8. октобар 2014.

Pizza za moju Oliveru ♥



O pizzi znate ama baš sve! Odakle je, koji su sastojci, kakvo je testo, koja je najbolja, koliko i na kojoj temperaturi peče, koliko deblja... :))) 

Danas je pominjem jer je rođendan moje mame, koja je pizzu obožavala i savršeno je pravila. 
Danas ću ja da je pravim za njenu milu dušicu...  


Pizza (in)tolerancije

Mnoštvo je recepata i svako ima svoj najomiljeniji. Pravila sam je na više načina, neki bi čak mogli da se po sas
tojcima uvrste u dijetalne .. I da, meni je najbolje za pizzu hlebno testo u koje se doda ulje!

Sastojci za pleh prečnika 30 cm:
200 gr brašna (običnog, ili pola običnog, pola intrgralnog)
12 gr svežeg kvasca
malo šećera
malo soli
120 ml vode
2-3 kašike maslinovog ulja

  • Ako hoću pizzu na brzinu, testo zamesim sa praškom za pecivo. Ili komad testa otkinem od onog već zamešenog za hleb i u njega dodam malo ulja. 
  • Premesim ga, rastanjim i po njemu razmažem paradajz sos (ne volim kečap), pa slažem šampinjone seckane na listiće, masline, feferone, dimljeni kačkavalj... Umesto šampinjona dobre su i tikvice. 
  • Paradajz sos napravim tako što pomešam pasirani paradajz, malo soli, malo belog luka u prahu, malo bibera i malo origana. 
  • Umesto paradajz sosa premazivala sam testo i pestom od bosioka, ajvarom ili smesom od sira i susama.


Preporučujem vam da probate testo iz najpopularnijeg recepta za pizzu sa Coolinarike (kliknite na link ispod slike):

Pizza testo
http://www.coolinarika.com/recept/pizza-tijesto/

U nastavku vam dajem slike za pizze koje sam pravila, koje su mi interesantne i drugačije su od uobičajnih.

Pizza - palenta


Pizza sa pestom


Pizza sa tikvicama (sa integralnim brašnom)


Još nekoliko slika:



Pizza sa pečurkama i percima mladog luka

Pizza sa sušenim paradajzom i maslinama














Pizza sa nadevom od sira i susama  













Najomiljenija, sa šampinjonima.. pred kraj pečenja samo dodam sir odozgo, tek da se rastopi!

                              
I da se na kraju nasmejemo - moja baba je, kad dođe u goste, uz šeretsko namigivanje tražila da joj spremimo "ono bezobrazno".. ;)))