понедељак, 20. октобар 2014.

Dukan caponata


Opet patlidžan! :))) Dok je još sezona, šteta je da se ne spremi ovo fino i lagano jelo... 


Kaponatu (u originalu je italijanski caponata) sam ovako pravila dok sam bila na Dukan dijeti prošle jeseni, ali jelo preporučujem svima jer je jednostavno za pripremu, a ukusno i zdravo. 
Inače, ja se ko mačka na svakoj dijeti dočekam na čet'ri noge - guram svoj fazon da se dobro pojede, makar i dijetalno. Mnoge klasične recepte prilagodim svom načinu ishrane, pa sam tako i ovaj, koji je u odnosu na uobičajni recept za kaponatu sa manje masnoće, a šećer koji se dodaje je zamenjen stevijom. 


Sastojci:
par kapi ulja 
300 gr patlidžana 
manja glavica luka 
200 gr paradajza 
pola kašike kapara 
po ukusu soli i bibera 
1 kašičica mlevenog začinskog povrća 
malo ljute papričice 
malo stevije u prahu 
1 kašika aćeta balasmika 
1/2 češnja belog luka 
listići svežeg bosioka


Priprema 

Patlidžan oprati, iseći ga na kolutove. Ne ljuštim ga, lepši mi je tako! U sud sa nelepivim dnom (još bolje u gril tiganj) kapnuti 2-3 kapi ulja i papirnatim ubrusom ga razvući po celoj površini. Ubaciti patlidžan, pa ga poklopljenog peći dok ne omekne. Lopaticom izvaditi, pa prohlađene kolutove preseći svaki na 4 dela.

U isti sud u kome je grilovan patlidžan ubaciti isečen luk, prodinstati ga uz dolivanje vode dok ne omekne. Dodati paradajz isečen na veće kocke, začinsko povrće, ljutu papričicu i kapare.  




Kad paradajz provri samnjiti vatru i polako kuvati sos dok se ne zgusne. Posoliti i pobiberiti, sipati aćeto balsamiko i seckan beli luk, promešati. Po želji dodati malo stevije. 





U gotov sos dodati grilovan patlidžan, iskidane listiće bosioka, promešati. 









Dobro ohladiti i poslužiti.

















Iako se kaponata služi kao predjelo, na ovoj slici ispod mi je bila glavni obrok uz dimljeni sejtan i malo ljubičastog luka pride... 



Ideja je odavde.