Странице

понедељак, 20. октобар 2014.

Dukan caponata



Kaponatu (u originalu je italijanski caponata) sam ovako pravila dok sam bila na Dukan dijeti prošle jeseni, ali jelo preporučujem svima jer je jednostavno za pripremu, a ukusno i zdravo.

Inače, ja se ko mačka na svakoj dijeti dočekam na čet'ri noge - guram svoj fazon da se dobro pojede, makar i dijetalno. Mnoge klasične recepte prilagodim svom načinu ishrane, pa sam tako i ovaj, koji je u odnosu na uobičajni recept za kaponatu sa manje masnoće, a šećer koji se dodaje je zamenjen stevijom. 


Sastojci:
par kapi ulja 
300 gr patlidžana 
manja glavica luka 
200 gr paradajza 
pola kašike kapara 
po ukusu soli i bibera 
1 kašičica mlevenog začinskog povrća 
malo ljute papričice 
malo stevije u prahu 
1 kašika aćeta balasmika 
1/2 češnja belog luka 
listići svežeg bosioka

Priprema:

Patlidžan oprati, iseći ga na kolutove. Ne ljuštim ga, lepši mi je tako! U sud sa nelepivim dnom (još bolje u gril tiganj) kapnuti 2-3 kapi ulja i papirnatim ubrusom ga razvući po celoj površini. Ubaciti patlidžan, pa ga poklopljenog peći dok ne omekne. Lopaticom izvaditi, pa prohlađene kolutove preseći svaki na 4 dela.

U isti sud u kome je grilovan patlidžan ubaciti isečen luk, prodinstati ga uz dolivanje vode dok ne omekne. Dodati paradajz isečen na veće kocke, začinsko povrće, ljutu papričicu i kapare.  




Kad paradajz provri samnjiti vatru i polako kuvati sos dok se ne zgusne. Posoliti i pobiberiti, sipati aćeto balsamiko i seckan beli luk, promešati. Po želji dodati malo stevije. 





U gotov sos dodati grilovan patlidžan, iskidane listiće bosioka, promešati. 









Dobro ohladiti i poslužiti.




















Iako se kaponata služi kao predjelo, na ovoj slici ispod mi je bila glavni obrok uz dimljeni sejtan i malo ljubičastog luka pride..