Странице

петак, 20. мај 2016.

Proteinski hleb



Nisam nešto posebno luda za hlebom.. Za doručak pojedem 50 gr (merim na digitalnoj vagi) mog hleba, koji pravim od mešavine više vrsta integralnog brašna zamešenog sa domaćim kvascem. Preko dana ga izbegavam i skoro uvek ručam bez hleba. Navikla sam, čak ni uz pasulj, ni sarmu!


A onda mi se uveče prijede baš hleb, makar najmanje parče.. Pošto gledam da smanjim unos UH, nađem se na muci - jesti ili ne jesti?! Pre par meseci sam isprobala ovaj hleb koji je po pe-esu za sve moguće aktuelne dijete: može za hrono, Dukan, LCHF, paleo, Montinjak.. ;))) Od tada ga često pravim i više me ne grize savest što uveče uzmem parče-dva, onako bez ičega..


Sastojci:
150 gr ovsenih mekinja
po ukusu soli 
10 gr praška za pecivo 
300 gr posnog kravljeg sira (moj je Ella)
2 jajeta 
po želji semenke suncokreta, lana ili susama

Priprema:


  • U sud sipati mekinje, dodati so i prašak za pecivo i pomešati.
  • U mekinje izručiti sir, dodajti jaja i sve dobro izmešati varjačom ili lopaticom dok ne postane homogena i glatka masa. 
  • Kalup za hleb obložiti papirom za pečenje. Smesu rasporediti i po želji posuti semenkama. Peći 30-40 min na 180°C, dok hleb ne dobije zlatno žutu boju i dok ne prestane da se lepi kada ga probodete čačkalicom. 


Odličan je za sendviče, ili samo premazan slanim ili slatkim namazom. Jela sam ga sa ajvarom, a sa pekmezom od šljiva (pravim ga bez šećera) je kao kolač! Uostalom, jaja i sir su sastojci mnogih kolača, a ukus ovoga hleba je baš pun i bogat :) Zato ga često bez ičega jedem, skroz klot!






28 коментара:

  1. Predobar ti je ovaj hleb, nesto slicno pravim, umesto oves stavim mlevene bademe, pozdrav puno xx

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Laura, hvala ti! ♥ Sviđa mi se i na tvoj način, sigurno je hleb još ukusniji jer je badem baš mljac..

      Избриши
  2. ovo deluje prelepo ... a kad smo kod šljiva treba mi pomoć ... kako sam napraviti suve šljive .. hvalaa

    ОдговориИзбриши
  3. Vidi ga što je lep, baš volim hleb i pecivo sa puno semenki...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Sneška ♥ Meni sa semenkama lepše izgleda, ali mi je ovaj hleb ukusniji bez njih ;)
      "Neko voli popa, neko popadiju.."

      Избриши
  4. Одговори
    1. Ahaha.. Vesna.. ne znam šta na ovo da odgovorim! Al da si me nasmejala -jesi!!! ♥
      Drago mi je da ti se sviđa, hvala ti..

      Избриши
  5. Odlično izgleda, ovog leta moram da se "bacim" na proizvodnju tvojih raznih 'lebova! Sjajna si, Gale! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneco, hvala ti ♥ Meni je i dalje br.1 hleb sa domaćim kvascem, ovaj mi dođe kao desert :)

      Избриши
  6. Анониман21. мај 2016. 11:40

    Ajde da i po cenu da budem već dosadna sa takvim komentarom, ja često vidjam recepte i kod nas sve više, a duže vreme na stranim blogovima raznih trendova i naziva. Pregledam i ne povodim se. Ustvari nemam ništa protiv njih ako doprinose da se ljudi bolje informišu i zdravije jedu. Imam u ishrani dosta dodirnih tačaka sa njima. Volim hleb ..da da i uz pasulj i uz sarmu i pravim ga skoro svakog dana ..a vrlo slično i zdravo. Divan ti je ovaj

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dule, meni ni malo nisi dosadna, jer nisam ni videla da si tako komentarisala.. Piši šta misliš, a svako od nas zna šta njemu odgovara, šta voli i šta sme. Ima ona narodna izreka "krčag ide na vodu dok se ne razbije.." E, moj krčag je počeo da se krnji ;) Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  7. Одговори
    1. Hvala, Majo ♥ Mekan je i sunđerast, za ukus ću da ponovim da je kao kolač. A još da mu se doda malo smeđeg šećera ili stevije..

      Избриши
  8. Wspaniały przepis! Niedawno zaczęłam się zdrowiej odżywiać i muszę wypróbować ten przepis!!! Pysznie wygląda! Pozdrawiam serdecznie!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Agnieszka, hvala ♥ Drago mi je da ti se recept sviđa i biće mi drago da isprobaš ovaj hleb!

      Избриши
  9. Jao, ja sam ti luda za hlebom! Obicno zimi nabacim jedno kilce, ove - dva. Obicno s proleca to jedno kilce samo ode, ove - ni da mrdne. Odlucim da izbacim hleb, tako sam uvek sredjivala svoju liniju, dete mi za rodjendan pokloni kuvar samo o hlebu. A tamo nema ovakvog zdravog kao sto je tvoj :) Sad sam ipak na nekom detoxu, pa cim prodje, onaj kuvar sklanjam sa ociju, a ovaj tvoj hleb isprobavam, mozda tako dobijem 2 u 1 - i jedem hleb i ostanem vitka, bar preko leta :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sa godinama kilce-dva nema šanse samo da ode.. Do 50. i nekako, posle nikako, nego da se izbuši kašika i zašiju usta ;) Ima puno varijanti na ovaj (nazovi) hleb, gde je malo UH, sa dodatkom ovsenih mekinja ili semenki, a koji zamenjuju brašno. Pravim neke slične Dukan pogačice koje su brzo gotove, a kao ne debljaju. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  10. Isto i ja malo jedem i uvijek sama pečem, natrpam sjemenki i neko ne bijelo brašno. Ovaj mi se sviđa jer nema ni brašna ni kvasca, više je kao kolač...izvrsno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se ovaj recept sviđa, hleb je stvarno ukusan kao kolač! Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  11. Анониман15. јун 2016. 08:15

    Neznam sta se desilo , ali dva puta pravim ova hleb i nije narastao .Posle pecenja je duplo manje nego vas hleb.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hleb i meni samo malo naraste, jer ga "diže" samo prašak za pecivo. Pekla sam ga u dubokom kalupu da bi imao visinu, ni meni nije narastao koliko sam mislila. Bitan je ukus i da li je dovoljno pečen, ali on nikada neće imati visinu i rupice kao hleb sa brašnom i kvascem..
      Pozdrav i hvala na javljanju. 👋

      Избриши
  12. Izgleda odlično, u ukus ne sumnjam, pravila sam vrlo sličan recept sa bloga U džaku brašna pre jedno tri godine. Mislim da je bio i u nekog blogerskoj kuvarskoj igrici.
    Jedan komentar od mene na račun oznake gluten free. Ovas se ne preporučuje obolelima od celijakije (nepodnošenje glutena) i u Srbiji ne postoji gf deklarisan. Uvek je kontaminiran u procesu proizvodnje. A sadrži i protein avenin koji je po obliku vrlo sličan glutenu pa ga retki podnose u ishrani. Eto toliko od mene, da se novi oboleli od celijakije ne povedu za oznakom gluten free.
    Inače, jako puno dobrih recepata čeka na isprobavanje :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tatjana, hvala na informaciji, odmah brišem napisano! Zavarali su me ovakvi tekstovi pa sam napisala da je hleb bez glutena, očigledno je da mnogim sajtovima ne treba varovati.. Pozdrav 👋

      Избриши
  13. Hvala na prihvaćenoj sugestiji! Zavarali i mene, nego mi lekar objasnio u čemu je fora sa ovsom. On istina ne sadrži gluten, ali je priča kompleksnija od toga. Hvala još jednom i pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши