Странице

субота, 28. мај 2016.

Eton Mess za odrasle



Eton Mess (Iton mes) je omiljena letnja poslastica inspirisana tradicionalnim engleskim desertom jagode sa šlagom, u koje još idu i zdrobljene puslice. E, o tim puslicama kruže razne priče.. Prva verzija je da je neko od momaka na godišnjoj dodeli nagrada u Iton (Eton) koledžu seo na korpu sa puslicama i zdrobio ih.. Neki kažu da je to bio pas rase labrador.. Druga verzija kaže da je neko od prisutnih ispustio veliku puslicu za Pavlovu, koja se razbila u mnoooogo manjih komada, itd, itd.. 


Ime je dobio po Iton (Eton) koledžu, a mess je nered (ja bih rekla brljoka). Ima i više varijanti ovog deserta - izvorno se pravi sa jagodama, ali se koriste i banane, maline, ribizle i drugo letnje voće. Neko samo isecka voće i pomeša ga šlagom i puslicama, dok drugi polovinu voća ispasiraju sa prah šećerom, pa dobijeni pire kombinuju sa komadićima voća koji desertu daju prošarani "mermerni" izgled. Puslice su izvorno domaće, meni su jednostavnije kupovne, pa je kompletna priprema gotova za petnaestak minuta!
Ranije sam ovaj desert pravila u originalu, bez alkohola, ovaj put sam rešila da ga malo "popravim" i oplemenim vermutom..


Sastojci po osobi (za jednu čašu od 2 dl):
100 gr jagoda
3-4 manje puslice (kupovne ili domaće)
30 ml vermuta (ili 20 ml votke)
2-3 kašike umućene pavlake zaslađene prah šećerom

Priprema:























  • Oprane jagode dobro ocediti, iseckati na sitnije komade i preliti vermutom. Ostaviti da odstoje. 


  • Puslice izdrobiti na manje komade i odližiti u manju činijicu.
  • Slatku pavlaku ulupati i zasladiti prah šećerom.
  • U čaše ili činijice ređati jagode, izmrvljene puslice, šlag, opet dodati jagode i malo vermuta u kome su bile natopljene, pa puslice i na kraju šlag.
  • Dekorisati jagodama, celom puslicom i listićima nane. 


Kašičica u ruke i sledi uživancija.. Vermut se u ovoj kombinaciji odlično slaže sa jagodama, puslice i šlag su tu da obezbede slast, a i da imate čime da se ubrljate... Umesto vermuta može se koristiti votka. Pošto je ona jača (vermut ima 16% alkohola, votka 40%), dobićete desert za "odraslije". :)))


Eton Mess za decu umesto sa vermutom pravite sa malo voćnog soka, a može i bez - samo puslice, voće i šlag.. Za "lajt" varijantu možete deo šlaga zameniti propasiranom rikotom ili manje masnom kiselom pavlakom.







16 коментара:

  1. Pre nego li mljacnem na ovu finu jednostavnu poslasticu začinjenu vermutom, moram da kažem da je nirvana već sama ova fotografija. Zamišljam kako sedim na terasi sa ovakvim pogledom... Divno, Gago! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneco, hvala ♥ Pogled je jedan od razloga što smo izabrali da baš ovde živimo! Nemam nigde zavese na prozorima, čak i kad sedim na kauču sa kompićem u krilu kroz staklena vrata imam pregled na reku i Banat preko nje..

      Избриши
  2. Iton Mes volim, vermut i jagode zamišljam, verujem da su idealan par!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneki, darling, ti kao ljubitelj vermuta očas posla možeš da proveriš da li ti leži ova kombinacija ♥

      Избриши
  3. Meni ovaj mes uopšte ne smeta... kad bi svaki nered bio ovakav! Hihiiii Predivne fotkice ♥

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Nalence ♥ Ne smeta mess ni meni, naprotiv! Tu sam na svom terenu ;)

      Избриши
  4. Jagode volim na sve nacine, pa jos kada su ovako divno servirane... mmmmm ko bi mogao da odoli? :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nataša, hvala ♥ Ova kombinacija je omiljena, pa je u sezoni jagoda obavezno barem jednom napravim..

      Избриши
  5. Wspaniały deser! Pięknie podany i zapewne pyszny! Brawo Dragana!

    ОдговориИзбриши
  6. Divno, divno! Ako zamenis puslice muslijem, a slag grckim jogurtom - eto ti dorucka. Vermut ne bih dirala :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eh, ako sve zamenim, onda to više nije Eton Mess, nego musli sa vermutom :))) Volim i ja zdravije varijante slatkiša, ali volim i nezdravo, pa šta košta.. Hvala ti ♥

      Избриши
  7. Divno izgleda! Nedavno sam probala sladoled sa izlomljenim puslicama, odlican je bio. Ova tvoja kombinacija je odlicna i jos na takvoj terasi... Na vermut sam skroz bila zaboravila dok nedavno nisam bila u Spaniji :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, draga ♥ Dobra ideja za sladoled, pamtim.. Vermut ni mi nismo koristili godinama, a onda je moj muž otkrio da mu se sviđa jer je sladak i minimalno hvata. Tako sad on pije piće koje se smatra ženskim, a ja pelinkovac ("gorki list") koji više vole muški.. Sve naopako :)))

      Избриши
  8. Strašno privlačno izgleda, no ja jednostavno ne volim jagode i šlag. Ustvari, ne volim ni jedno voće sa šlagom. Ni kavu. Puslice (koje ovdje ne mogu kupiti) i vermut su jako privlačni, to priznajem. :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Katarina draga, a ti onda ovo gledaj, a jedi voće onako kako voliš.. ♥ Nisam ni ja baš luda za šlagom, u poslednje vreme mi je mnogo masan i gledam da ga što manje koristim.

      Избриши