Странице

четвртак, 5. мај 2016.

Pečeni batat sa crvenim lukom i ruzmarinom



Sad kad sam "pronašla" da volim batat, ne nameravam da ga tako lako napustim.. Fin je u čorbici, fin je pomešan sa drugim povrćem, a ovaj put sam ga spremila najjednostavnije moguće - samo sa lukom i začinima.

Godinama ovako slično spremam običan kormpir, a zamena je ovaj put odradila posao i više nego uspešno! Dobila sam jelo puno slasti od karamelisanog luka i batata, koji za razliku od krompira nije hrskav, samo je divno aromatičan, mekan i (kako bi još simpatično rekle neke moje drage prije sa Coolinarike) prefino kremozan.. 



Sastojci:
850 gr očišćenog batata
2 srednje glavice crvenog luka
3 kašike ulja (maslinovog ili od koštica grožđa)
3 češnja seckanog belog luka
1 kašika svežeg seckanog ruzmarina
po ukusu soli i bibera 
50 gr rendanog parmezana (po želji)

Priprema:


  • Batat oljuštiti, oprati i iseći na kocke. Luk oljuštiti i iseći na režnjeve debljine 0,5 cm. Ruzmarin oprati i osušiti, pa ga sitno iseckati. Parmezan narendati o odložiti na hladno.
  • Pomešati batat i luk u činiji, dodati ulje, ruzmarin, beli luk, so i biber i sve dobro promešati. 


  • Izručiti sve u širi pleh na papir za pečenje i peći 25-30 minuta u rerni zagrejanoj na 200°C (ja sam moje pekla u pizza grilu).  
  • Na pola pečenja batat i luk pažljivo promešati.






















Pečeno povrće po želji posuti parmezanom (ne mora) i poslužiti kao prilog ili uz dosta sezonske salate kao lagano glavno jelo. Ukoliko se parmezan izostavi ili se zameni tofu sirom, dobije se sasvim fino posno/vegansko jelo.. 







17 коментара:

  1. Batate ne radim jer ih moji ne vole, a šteta je, dobri su!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jednom sam se opekla i nisam pravila nešto što moj muž ne voli.. Bila sam željna slatkog kuvanog kupusa (pogledaj uvod) Od tada sebi spremim šta volim, a kome nije po volji ili neka ipak proba, ili neka jede nešto drugo. Ako voliš batat pravi ga sebi, tvoji neka gledaju ;)
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  2. Анониман5. мај 2016. 11:42

    Baš mi je drago da voliš batat. Volimo ga i mi. Probaj neki put kad praviš pire od njega da dodaš malo japanskog rena. inače možeš praviti i super kolač od njega, Recept ..ovde: https://www.youtube.com/watch?v=nrPmKUd_DGM

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dule, baš si me nasmejala sa japanskim renom, dok nisam ukopčala da ga kod nas zovu wasabi i ima ga u radnjama sa delikatesima! Ne koristim ga je upotrebljavam naš domaći ren, ali ako budem u prilici svakako ću ga isprobati. Kolač sa batatom već može.. ♥

      Избриши
    2. Dubravka, ovaj link koji si dala vodi na recept za Beef & Mozzarella Pie.. ;)

      Избриши
  3. Nisam probala batat, a vidim da ga ima i kod nas! Slike su primamljive i vrlo koloritne, volim takve!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snežo, zimus sam se navukla, a u odnosu na krompir je nešto zdravija varijanta i iako nisu familija, često ih porede.. Drago mi je da ti se sviđaju slike, znam da voliš jarke i vesele boje ♥

      Избриши
  4. Pyszne danie, pięknie podane, a wszystko to uchwycone na wspaniałych zdjęciach. Bardzo lubię Twoje przepisy i Twojego bloga! Pozdrawiam cieplutko :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, mila moja! ♥ Drago mi je da ti se sviđaju i jelo i slike! Pozdrav :*

      Избриши
  5. Odlican recept! Ja ga uvijek dobro pobiberim sto da dobar kontrast. Da se i ja ukljucim oko japanskog hrena. Wasabi koji mi kupujemo kao pastu i jeste zapravo obicni hren uglavnom sa malo dodataka koji ga oboje u zelenkasto. Pravi wasabi se tesko nadje izvan Japana. Ima slika ba su jednom od mojih japanskih postova, a i cijeli post o wasabi kopiji, pa tako da nisi puno propustila :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti na lepim rečima! ♥ Volim i ja zabibereno, ali sam smanjila, jer mi u poslednje vreme biber smeta za stomak.. Što se wasabija tiče, dok ima našeg rena trošiću domaćO.. ;)

      Избриши
  6. Izgleda mi veoma primamljivo i apsolutno se slažem sa tobom Gale, ko voli nek' izvoli, ko neće nek krekeće! ;) LOL To obično kažem svojim ukućanima kada počnu da pametuju u stilu - a zašto si napravila ovo...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hi, hi, sviđa mi se ovo za kreketanje.. :))) Ugađam drugima, ali bogme ugađam i sebi!
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  7. Mnogo mi se svidja batat, nekako nit je krompir nit je bundeva, a ukus mu savrsen. Divan, jednostavan recept - tu nema greske!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti ♥ Recept u mom stilu - malo posla, fin ukus! ;) Batat si baš fino opisala, ni krompir ni bundeva, a plus dobar i zdravima i onima koji nisu..

      Избриши
  8. toliko sam iznenadjena da vidim slatki krompir kod tebe, jer ja ih u Sarajevu nisam vidjela kad sam isla u febraru, I bas sam komentarisala sa kcerkoma veceras kako je steta sto u Sarajevu nema slatki krompir da se kupi. obadvije su se slozile da nije steta garant se bosancima ne bi svidjeo, pa reko I mi smo valjda bosanci, kazu ma ne mi smo vec promjenili okus I nacin ishrane... da skratim, kod mene je batat skoro svakodnevno na menu, ili kao pomfrit, ili kao supa, ili kao pire, ili tako pecen kao kod tebe, uglavnom svi uzivamo u njemu maksimalno, I mislim da je puno zdraviji od bijelog krompira! uglavnom sve I jedan nacin pripreme mi se dopada koji si ti ovdje prikazala. I naravno jedini luk koji koristim je upravo taj ljubicasti.....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Odavno ovde ima slatkog krompira, nego ga ja nisam ranije kupovala.. Naravno, nema ga na pijacama, ali u velikim supermarketima velikih trgovinskih firmi ga ima. Jeste trostruko skuplji od običnog krompira, ali mogu sebi da ga priuštim kada mi se prijede. Hvala ti na javljanju.. ❤

      Избриши