Странице

среда, 11. мај 2016.

Pizza zalogaji od tikvica



Kažu da su botanički gledano tikvice voće, ali ih mi upotrebljavamo uglavnom u slanim jelima. Ima ih raznih oblika i boja - okruglih, kruškastih ili ravnih duguljastih, a po boji od svetlo zelene, žute, pa do tamno zelene. Iako je u italijanskom jeziku ime svih tikvica cukini (zuchhini), primetila sam da kod nas uglavnom samo tamno zelene tako nazivaju, pa ću i ja :)
E, te poslednje koje sam pomenula najviše volim, mada ih nema svuda u prodaji. Meso im je čvrsto, sredina nema puno semenki, kuvane/pečene su kremaste, sočne i ne raspadaju se. Ravne su, celom dužinom su jednake debljine i brzo se termički obrade. Meni su po ukusu neuporedivo lepše od svetlo zelenih, pa je satvarno šteta što se više ne gaje kod nas. Pitala sam na pijaci proizvođače zašto ih ne seju, kažu da se vrlo slabo prodaju i da su kupci nepoverljivi prema tikvicama koje nisu korisitli. A da znaju koliko greše...

Što se ovih pizza zalogaja na podlozi od tikvica tiče, varijanti na ovu temu sam videla bezbroj! Ono što odozgo ređate po tikvicama je stvar ličnog ukusa. Izabrala sam ono što ja volim, a vi možete svoj omiljeni sir, paradajz sveži seckani, ili polutke čerija, ili neki gusti paradajz umak, a masline mogu i crne, ili da se zamene kaparima. Nešto slično sam spremala sa patlidžanom, pa mogu da se kombinuju i nadev i povrće za podlogu u zavisnosti od sezone..


Sastojci:
2 cukini tikvice (tamnozelene)
malo maslinovog ulja
po ukusu soli i bibera
malo timijana ili origana
3-4 polutke sušenog paradajza
50 gr dimljenog kačkavalja (ili mozzarele, parmezana)
6-7 zelenih maslina

Priprema:



  • Tikvice oprati, skinuti peteljku i iseći na koturove debiljine 2 cm. Poređati na podmazan papir za pečenje, premazati ih uljem, posoliti i pobiberiti.
  • Peći 10-15 minuta na 200°C da omeknu (proveriti čačkalicom).
  • Omekšale tikvice izvaditi iz rerne, po njima poređati sušeni paradajz, posuti ih sirom i izmrvljenim timijanom i  odozgo staviti po četvrtinu uzduž isečene masline.
  • Peći još par minuta samo da se sir otopi.


Poslužiti toplo kao predjelo, ili kao laku večeru uz čašicu vina. Čak mogu da se jedu iz ruke, ne raspadaju se i ne cure.
*
Namerno nisam stavila puno sira da ne uguši osvežavajući ukus tikvica,
nego samo da im malčice doda pikantni dimljeni šmek.. 





18 коментара:

  1. Анониман11. мај 2016. 10:33

    Odlična ideja . Meni su tikvice leti najrodnije. Ne stignem ni da ih oberem kako treba, pa neke prerastu u dzinovske ( ovde to zovemo marons). Koristim ja tikvice itekako i u kolačima, i na milion slanih načina. A ovako nisam pa mi je baš drago da naidjem na novu ideju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I meni su tikvice omiljene za gajenje, nema puno posla, a obilno rode! Još nisam pravila kolače sa njima, mada bih baš mogla.. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  2. Obožavam tikvice u svakoj varijanti. ovo je posebno fina, ja sam svojevremeno radila pizzete s patlidžanom, znači slično. Mogu samo preporučiti!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, drago mi je da i ti voliš ovakve kombinacije! ♥ Imam i ja među receptima te sa patlidžanom..

      Избриши
  3. I ja ih obožavam u raznim oblicima. Povrtari na pijaci imaju isti odgovor kao i tvoji. Čak sam im kupila seme prošle godine. Kad oni prodaju svoje bele za 70 piljari svoje za 150. ali to nije dovoljno da ih ubediš. Uredno mi svi ostavljaju zelene kad im se neka bela izmetne kako oni kažu :-)
    Odustala sam od bašte ove godine, sem začina, baš mi je žao al ipak je zdrvlje preče.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja sam prošlog leta u Grčkoj kupila seme, nikle su, sad čekam da cvetaju, pa da krenu da rađaju.. Ne znam što se naš narod zalepio za te svetlo zelene, kada se one raspadaju i bezlične su, dok su tamno zelene mnogo ukusnije. Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  4. Jako lepa ideja. Mali zalogaji prepuni ukusa! Obožavam tikvice i rado ih koristim tokom godine. Slažem se da je na našim pijacama teže naći tamnozelene tikvice jer tek ponekad naletim na njih.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Nalence ♥ I ja muku mučim dok nađem cukine, kod mene ih na pijaci, a ni u prodavnicama nema, pa moram da zapucam u grad po njih..

      Избриши
  5. Obožavam ih!Moram ove godine da osušim paradajz. Cukini nisu na žalost česti na našim pijačnim tezgama ali ih na sreću sve češće ima u velikim trgovinama.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prošlog leta sam na onim vrućinčinama osušila na suncu baš puno paradajza, pa ih sada trošim dok ne krene nova sezona. U pravu si, po velikim marketima ima cukinija, pa se i ja tako snabdevam - skoknem do Tempa ili Univerexporta :))) Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  6. Bas krasno izgledaju. I ja pravim nesto slicno, ali mi se ovo na kolutice vise dopada, jako je dekorativno. Pravo ljetno jelo :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga ♥ Sa tikvicama nema greške, leti su uvek omiljene na svakom stolu. Bilo mi je najlakše da ih isečem na koturove, pa da ih samo malo pokrijem sirom i paradajzom :)

      Избриши
  7. Lepo kazes "ne znam sta se nas narod zalepio za te svetlo zelene..." Tamno zelene su divne, cvrste, pune ukusa. Odlicna ti je ova ideja, stvarno zvuci kao dobra vecera bez hleba (a da ostanu kalorije za vino) :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, ovako spremljene tikvice su baš ukusne! ♥
      Da je razlika u gajenju, pa da razumem, ali se potpuno isto tretiraju kao obične! Nema nekih dodatnih zavrzlama, pa mi stvarno nije jasno zašto se više ne proizvode..

      Избриши