Странице

четвртак, 26. мај 2016.

Mimoza špargle



Iako su kod nas bezobrazno skupe, morala sam da se počastim šparglama barem jednom dok im je sezona.. Onomad sam naletela na sniženje, čak i ta cena mi je bila visoka. Nećkala sam se, a onda shvatila da količina za ovo predjelo za dvoje košta koliko kutija cigareta i da treba sebi da ih priuštim.. Ionako ne pušim! :))) Uzela sam dovoljno špargli da isprobam par recepata koji mi odavno stoje u omiljenima.


Spremila sam ih na jednostavan način (a kako bih ja pa drugačije) po Otolengijevom receptu iz njegove knjige Planty. Iako se jednostavno priprema i ima malo sastojaka, jelo je profinjenog ukusa - jaje mu daje punoću, slankasti kapari osvežavaju, špargle zadrže svoj prepoznatljiv šmek, a crveni biber dođe kao tačka na i.. tako divno pucne pod zubima i zaljuti nepce.. 


Sastojci:
1 tvrdo kuvano jaje
250 gr špargli 
1 kašika maslinovog ulja
1 kašičica kapara
malo morske soli
malo bibera (kod mene je crveni u zrnu)

Priprema:


  • Ohlađeno kuvano jaje narendati na krupno rende.
  • Šparglama odseći (ili blagim pritiskom prelomiti) donji tvrdi deo, pa nožićem za ljuštenje povrća očistiti od polovine prema mestu gde su prelomljene.
  • Kuvati ih u vrijućioj vodi 3-5 minuta, odnosno dok ne omekšaju.
  • Ocediti ih i dok su tople podeliti u dva tanjira kao snopiće. Poprskati uljem. 
  • Preko špargli po sredini rasporediti rendano jaje i posuti kapare. Posoliti i pobiberiti
  • Poslužiti odmah kao predjelo, prilog ili laku večeru.


Od par namirnica dobila sam divno jelo, koje može da se posluži i u 
najsvečanijim prilikama, a izgleda za desetku!

Najiskrenije ga preporučujem!






18 коментара:

  1. I ja ih najvise volim na najjednostavniji nacin, malo obarene i s uljem preko. Ovo s jajima zvuci super, a i jako, jako lijepo izgleda. Kazu da nisu teske za uzgajati, ali eto nisam jos probala. Ovdje ih iamju dosta u bastama.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, draga moja ♥ Nama je baštica minijaturna, pa gajenje teško da će moći.. A i zadovoljim se ako je par puta kupim. Recept je jako, jako jednostavan, a ukus perfektan. Moj Zoki inače ne ljubi jaja, ali se oduševio ovom kombinacijom ;)

      Избриши
  2. Baš lepo i interesantno! Slike su prelepe...na žalost, kod nas su papreno skupe...isprobavanje recepta ipak će malo da sačeka...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sneki darling, hvala ♥ Jesu skupe, ali je mene pola kile koštalo kao kafa za dvoje u nekom osrednjem kafiću.. Kafu mogu i kod kuće, pa sam se cenjkala sama sa sobom :)))

      Избриши
  3. Одговори
    1. Sneco draga, hvala ♥ Ukus je fantazija, kapari i biber su adut u ovoj kombinaciji..

      Избриши
  4. Ne znam i dalje mi nije jasno zasto su tako papreno skupe kod nas. Da je u pitanju papaja, mango pa covek i da razume. Ma Gago, baci se ti na proizvodnju i prodaju spargli, pa da svi fino uzivamo :)
    Recept divan :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Marija, hvala ♥ Nemam objašnjenje za njihovu cenu.. Teško da ću ja da ih proizvodim - em ne volim posao u baštici, em je vrlo mala i samo za ono što je maltene samoniklo ili mu treba minimalno nege. Nikad od mene paorka.. :)))

      Избриши
    2. I eto bbiznisa za one koji razmisljaju sta bi i kako bi :)

      Избриши
    3. Hi, hi, ja o biznisu više ne razmišljam, ostavljam vama mlađima.. ♥

      Избриши
  5. Cim je Otolengijev recept, mora da bude ukusno, a tako i izgleda :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nataša, hvala ♥ U pravu si, sve Otolengijevo što sam pravila bilo je bez greške!

      Избриши
  6. Анониман28. мај 2016. 12:01

    Baš šteta d aje skupa.I ja je jako volim , jedem je i svežu. Doada mi se da ne mora da se lkušti a stvarno se mnogo toga od nje može napraviti . I ova ideja mi se veoma dopada.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dubravka, hvala ♥ Vidiš, nije mi palo na pamet da je gricnem onako sirovu, ali ću sigurno sledeći put..

      Избриши
  7. Uwielbiam szparagi. Twoja propozycja prezentuje się doskonale!

    ОдговориИзбриши
  8. Stvarno su kod nas sparoge skupe (ostalo mi je da ih tako zovem jer smo ih prvi put jeli u Hrvatskoj) i svake godine ih nekako ostanem zeljna. Toliko ih volimo da sam se jedno vreme zanosila da neku njivu koju je mama dobila u nasledstvo zasadimo sparogama, ali je sve ostalo samo kao ideja, nisam imala "kriticnu masu" za egzekuciju :) Recept je odlican i tako uvek treba sa sparogama - ne dirati ih previse, jer su same po sebi lepe. Mi ih najradije bacimo na gril. A crveni biber im je najbolji drug!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zovi ih kako hoćeš, važno da se razumemo. Neko čak koristi engleski naziv i zove ga asparagus (latinski je Asparagus officinalis) ali je bitno da se odnosi na biljku koja se jede, a ne na ukrasni žbun koji se gaji kao sobno cveće ;) Moja baba je imala ovo drugo, pa kada sam videla da je i šparglama isto ime bilo mi je čudno da dve različite biljke imaju isto ime! Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши