Странице

недеља, 15. фебруар 2015.

Starinska (posna) torta sa vinom




Juče je bila slava Sveti Trifun. Pomen na ovog sveca mi je posebno drag crkveni prazik, jer je zaštitnik vinove loze i vinograda (pa time i vina). Kao svoju slavu ga slave vinogradari, koji "na Trivunjdan odlaze u vinograde, orezuju po koju lozu i zalivaju vinom po neki čokot, jer se veruje da će se tako vinogradu povratiti snaga posle dugog zimskog sna, pa će loza bolje da buja u proleće."
Verovatno ste primetili na mnogim mojim slikama čašu sa vinom. Citiraću duhovitu izreku koju sam pročitala i upamtila - "volim kuvati sa vinom... ponekad ga čak stavim i u hranu!" Ja ga volim i u hrani i uz hranu. Najviše crveno suvo, mada opet volim i belo, jer mi bolje ide uz određena jela. Ni šampanjac mi nije mrzak! Kad bolje razmislim, volim sve...  ;) 

Belo vino je jedan od sastojaka ovog posnog kolača - torte, pa je to razlog da sam ga spremala baš juče, kada se slavio Sveti Trifun.


Sastojci: 
(dala sam mere u gramima, tako mi je lakše)
200 gr (2 dl) belog vina 
200 gr (12 kašika) brašna 
180 gr (2 dl) ulja 
60 gr (3 kašike) šećera 
3 kašike meda 
1 kašičica sode bikarbone 
po ukusu karanfilić, cimet i muskatni oraščić
prah šećer za posipanje 
marmelada po vašem izboru za premaz (moj je od kajsija)

Priprema:


Pomešajte brašno, sodu bikarbonu i začine.
Dodajte šećer (moj je smeđi) i med.
Dolijte vino i ulje.
Varjačom mutite da se lepo sjedini (testo je žitko).


Sipajte u kalup prečnika 24 cm koji je obložen peki papirom.
Pecite tridesetak minuta na 180°C.
Vruć kolač premažite marmeladom. 
Ohlađen posuti šećerom u prahu.

Može da se preseče po sredini, pa premaže marmeladom. Ja nisam.






















Kolač je divnog ukusa - aromatičan, sladak i sočan! Pekmez mu daje dozu svežine pa nije otužan, a od relativno skromnih sastojaka dobije se neobjašnjivo dobar slatkiš. Uz kafu i neko desertno vino uživacija je zagarantovana...






14 коментара:

  1. И тако је Свети Трифун, заштитник вина, виноградара, али и заштитник љубави, обележен у твојој кући! Баш лепо и пригодно! Једва чекам да испробам рецепт, слике ме маме!
    Видим, добила си и љубичице од Зокија, баш леп гест!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Чек и ја ћу ћирилицом... Обележен празник тортицом, а ни ручак нисам скувала ;) Само да ти кажем да је одлична, брзо буде готова и баш је укусна! Још ако се залива вином, ииииихај! Прави макар пола мере за пробу.
      Ишли смо јуче у шетњу, па је Зоки успут снимио љубичице. То је врхунац његове романтике, да из шетње донесе пољско цвеће :)))

      Избриши
  2. Хмммммммммм... боље да ћутим... о романтици, мислим... И мој муж је Босанац, па са романтиком нема баш пуно додирних тачака, хахаха... Јучерашњи празник обележен заједничким гледањем једног од мојих омиљених филмова ''Листа последњих жеља''.... И за то је једва нашао времена... Некад је много више ценио седму уметност...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bila bi romantika i da si ti sa njim odgledala utakmicu... važno je da ste zajedno i da vam je lepo! <3

      Избриши
  3. Mi, ljubitelji vina, zahvalni smo sv. Trifunu na blagoslovu koji nam salje kako bi nam case uvek bile pune:)) Ova tortica je super i posebno mi je draga sto stvarno vuce na neke prosle, stare, zaboravljene recepte. <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tako je, Nalence. Zato mi je on jedan od omiljenih svetaca jer brine o vinu koje ja obožavam ;)))
      Hvala ti, tortica je baš po tvom ukusu, znam da ti voliš te starinske recepte :*

      Избриши
  4. Одговори
    1. Valjda ste uspeli da sačekate da se ohladi? Mene je sve vreme kopkalo da ga toplog načnem :)))
      Uživajte ♥

      Избриши
  5. Tortica izgleda jako lepo, ovo bi moj Stanoje voleo, možda mu pripremim pola mere, pa neka se sladi. Kod tebe ljubičice i visibabe a kod mene je -26°C sa vetrom -40 a sneg u dvorištu više od metra visine, moje ljubičice će procvetati u junu, jer ovom snegu da se otopi trebaće više od nekoliko meseci.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, da ti otkrijem tajnu... i ja sam pravila pola mere, bilo mi je čudno da ide ovako malo sastojaka, a da kolač ispadne fin. Ali sam se pokajala što nisam pravila punu meru, jer samo brzo ostali bez mrvice kolača... Prema tome, bolje da se duplira nego da se prepolovi :)))
      Moje visibabe u dvorištu su već precvetale, još u januaru, a ljubičice su zaista poranile. Bila je relativno topla zima, sa malo minusa....

      Избриши
  6. Svidja mi se receptic i prica koja ga prati, mislim da cu se posluziti i jednim parcencetom tortice (ako jos ima:)).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Upravo sam iznad Zoki napisala da sam pravila pola mere i da nam je bilo malo... Pojedeno do zadnje mrvice, ali za tebe je već zamućena nova tura, pa će biti i više nego jedno parčence... Lanče, hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  7. mjerkam je mjerkam....baš dobar recept.volim vino u kolačima,daje im poseban šmek.
    sad će post pa ću da upišem receptić ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Danka, za post je idealna, a izgleda kao prava tortica... nemoj da oklevaš da je praviš, ja sam pogrešila što sam ovako dugo čekala, a stvarno je ukusna :))) Hvala ti što si svratila. :*

      Избриши