среда, 18. фебруар 2015.

Pečena jaja




Jaja uglavnom izbegavam... Već sam negde rekla da smo u zabranjenoj ljubavi - volim, a ne smem! Zbog požutele krštenice, povišenih masnoća i holesterola. Neki kažu da nema veze, da jaja ne utiču na povišene vrednosti, al ja kao slušam doktore. 
Volim pržena jaja na oko, omlet, nekad napravim pomešano sa sirom, u prženicama bih se udavila. Naravno da sebi povremeno dam oduška i pojedem jaje. Jedno. 
Evo predloga za jaja pečena u rerni. Meni su idealna za doručak jer su sita i ukusna, pa sa njima  baš  lepo započnem dan... 


Recept je za više osoba i treba 8 jaja, ali sam ja sebi pravila od samo jednog u malečkom sudu kao za lutke... :)))

Priprema:



Plići vatrostalni sud podmazati puterom, pa sipati 250 gr kisele pavlake. 
Jedno po jedno jaje (8 komada) pažljivo razbijati i spuštati u pavlaku. 
Posuti seckanim pešunom, narendanim tvrdim sirom (100 gr) i 
po kojim grumenčićem putera. 
Peći dok jaja ne očvrsnu, a žumanca ostanu malo rovita (oko 10 minuta, na 220°C).

za  pravljenje u manjem sudu (remekinu) vam treba:
2 kašike kisele pavlake
1 jaje
15 gr rendanog sira
malo seckanog peršuna
po potrebi putera
(ja ga odozgo ne stavljam, samo podmažem sud)


Recept je iz Velikog narodnog (Patinog) kuvara (str. 107), gde se preko jaja dodaju i komadići slanih inćuna (ringlice). Probala sam i tako, ali su mi bolja jaja u kombinaciji samo sa sirom i pavlakom! A probala sam i ovako: red tankih parčića fete  jaja malo rendanog dimljenog kačkavalja ili trapista...
U istom kuvaru, na strani 109, je i recept Jaja s tvrdim sirom, gde se kombinuju sir, jaja i pavlaka, ređaju se drugačijim redom nego što sam ja, ali je u suštini to isto jelo kao iz mog recepta :))) 




Isprobano na Coolinariki -> klik


6 коментара:

  1. Auuuuuuuuuu... pa, ovo je bombastično! Jaje, pavlaka, puter, kačkavalj... ;-) Kompletan obrok! A sličice mi unose vedrinu u ovo ledeno zimsko jutro!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, baš tako... kompletan obrok! Sve frkneš u jedan sud i pečeš. Za to vreme nasečeš hleb, sipaš jogurt i dok otvoriš teglu sa ajvarom - gotova jaja!

      Избриши
  2. Одговори
    1. Agnieszka, yes, it is a yummy and complete meal... Thank you for stopping by :)

      Избриши
  3. u sudu kao za lutke ... to mu dođe --- ;)))

    ОдговориИзбриши