Странице

субота, 1. новембар 2014.

Hlepčići sa anisom



Znam, znam, već sam dosadna sa uspomenama iz Grčke, al evo samo još ovo. Greota da fini ukus ovih mirišljavih hlepčića ne probate i vi... Meni su otkriće zbog dodatka anisa.
U Grčkoj se uglavnom prave veći hlebovi za Uskrs, ali nema razloga da se u njima ne uživa i mimo praznika. Ima puno recepata na netu, pošto svaka regija sprema sa različitim dodacima. Što se začina tiče, negde se dodaje cimet, negde kardamom, suvo grožđe, susam, muskatni oraščić... 
Vi po vašoj želji, ja sam napravila sebi ovu kombinaciju po sećanju na hlepčiće koje sam probala tamo na Sitoniji.


Sastojci:
10 gr svežeg kvasca
1 kašičica šećera
malo vode
250 gr brašna
1 kašika šećera
2 kašike ulja
1 žumance
1/2 kašičice soli
oko 80 gr mleka
1ravna kašičica mlevenog anisa (u zrnu)
prstohvat mlevenog kima
prstohvat struganog muskatnog oraščića


za premazivanje
belance, ili malo mleka

Priprema:

Kvasac staviti u šolju, sipati preko njega malo mlake vode (tek da ga prekrije) i dodati kašičicu šećera. Ostaviti desetak minuta dok kvasac "krene".





Brašno prosejati u sud za mešenje. Posoliti, dodati začine, so i šećer. Uliti nadošli kvasac, jaje i ulje, pa uz postepeno dolivanje mlakog mleka zamesiti srednje meko testo.
Sud sa testom pokriti i ostaviti da narasta dok ne udvostruči zapreminu

Naraslo testo premesiti, pa odvajati komade od po 70 gr, premesiti i oblikovati male okrugle hlepčiće. Staviti ih u pleh na peki papir, premazati belancetom, zaseći unakrst i ostaviti da lepo narastu.

Peći tridesetak minuta  u rerni zagrejanoj na 180°C dok blago ne porumene.














Iako hleb od letos pravim isključivo sa domaćim starterom, ove hlepčiće sam pravila sa kupovnim kvascem jer mi je bilo tako zgodnije, a sigurna sam da većina vas nema domaći. Hlepčići su fino su pecivo za doručak ili užinu uz kafu i čaj.