Странице

понедељак, 17. новембар 2014.

Kiš sa kruškama i gorgonzolom



'Ladnije vreme, idemo na jaču 'ranu...

Pre desetak godina, na nemačkoj TV stanici VOX, simpatični čikica Alfred je u svojoj kulinarskoj emisiji "Alfredissimo" pokazao ovaj recept sa mojom omiljenom gorgonzolom... Kasnije sam saznala da mu je prezime Biolek i da je u Nemačkoj vrlo poštovan i uvažen.
Kiš je tada meni na prvi pogled bio malo neobičan, jer kombinacija voća i tzv. buđavog sira nije bila prisutna u receptima na koje sam dotada nailazila. Naravno da je kokoška u meni morala da kljucne i u takav delikates, pa je od onda ovaj kiš meni vrlo omiljen!
Ukus je jak, a što se sastojaka tiče ovo je prava energetska bomba, pa je manje obrok, a više koncentrisano zadovoljstvo! Za jesenje vreme pravi stimulator dobrog raspoloženja (uz čašu finog vina, of kors...) :)

Sastojci:
50 gr putera 
120 gr brašna 
malo vode 
malo soli
fil
1 velika kruška 
100 gr gorgonzole 
120 ml pavlake (kisele, ili za kuvanje) 
1 veće jaje 
po ukusu bibera - mlevenog

Priprema:

Zamesiti srednje čvrsto testo od navedenih sastojaka i ostaviti umotano u najlon kesicu da se "odmori"u frižideru oko 30 min. Pažljivo soliti jer je gorgonzola slana! 






Testo rastanjiti u pleh prečnika 20 cm, malo izbockati viljuškom i podići ivice (da fil ne iscuri) 







Opranu i oljuštanu krušku iseći na tanje listove, poređati na testo, preko njih nadrobiti gorgonzolu 







Jaje i pavlaku blago umutiti, dodati biber po ukusu i preliti preko kruške i gorgonzole 
Peći 30 min. u rerni zagrejanoj na 220°C dok ne porumeni.




Pečeni kiš malo prohladiti, iseći na manju parčad i poslužiti. 






























Ovaj zamagljeno - providni sloj (između testa i nadeva od sira) su kruške koje pečenjem dobiju taj staklasti izgled... Da ne pomislite da je, nedajbože, to neko gnjecavo testo koje se nije ispeklo... ;)