Странице

уторак, 4. новембар 2014.

Farinata Filipove bake



U septembru se grupa blogerki družila na Adi. Svako je doneo nešto od hrane, a meni se posebno dopala Farinata sa maslinama, ruzmarinom i tucanom paprikom, koju je donela Vesna sa bloga Nešto kipi - ništa strašno.


Vesna u receptu kaže da je dobra i vruća i hladna.
Potvrđujem!


Još preporučuje jogurt ili pivo uz nju.
Meni je bio dobar domaći kefir, ali ću sigurno probati i sa pivom!
A moglo bi i vino, zbog maslina i ostalih dodataka..



Original recept imate ovde klik

Sastojci:
250 gr brašna od nauta (leblebija) 
4-5 kašika maslinovog ulja
150 gr zelenih i crnih maslina
100 gr pomešanog susama i lana
grančica ruzmarina (ili malo sušenog)
kašičica tucane paprike
so i biber
400-450 gr vode


Priprema:
Sve suve sastojke samo promešati žicom, a može i kašikom. Sipati polovinu vode i kašiku ulja. Deo susama i lana dodati u brašno, a masline ubaciti tek kad se sve lepo sjedini sa vodom i uljem. 



Testo sipati u pleh u koje je predhodno sipano ulje koje malo preliva krajeve i u toku pečenja napravi božanstvenu koricu! 





Posle sipanja testa u pleh odmah ga posuti susamom i lanom da ne bi otpadali pri sečenju. 
Peći 45-50 minuta na temperaturi od 220°C.










Pravila sam pola gore navedene mere u plehu prečnika 20 cm. Jednostavno je da jednostavnije ne može biti, a ukusno je toliko da sam farinatu u jednom danu doručkovala (uz kefir pride), ručala (posle čorbice od paradajza, a uz malo sira i vina), a parčence pojela za večeru klot :)))

Vesna, hvala ti! 


4 коментара:

  1. Jutros sam se setila da nisam stigla da pohvalim farinatu tvojim čitaocima!
    Odlična je!
    Za mene je otkriće i brašno od leblebija, a kamo li mešavina sa maslinama, susamom i lanenim semenom! Jednom rečju, prelepo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja je obožavam! Danas sam je opet pravila za goste, nije ni mrva ostala... Hvala ti na javljanju i pohvalama za moju omiljenu farinatu... ♥

      Избриши
  2. Recept Vam je odlican. Pravila sam vise puta i svaki put sam odusevljena. U mojoj verziji su susam i lan zamenjeni semenkama bundeve. FANTASTICNO!! HVALA za recept

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vama na lepim rečima upućenim receptu! Drago mi je da Vam se farinata dopala, probaću je i ja sa semenkama bundeve.. Pozdrav.

      Избриши