Странице

уторак, 8. јул 2014.

Dve salate sa pečenim paprikama



Znam samo jednu osobu koja ne mari paprike (moj muž), svi ostali ih obožavaju, naročito pečene! Ovde vam pišem dva recepta - prvi je baš jednostavan, a retko se sprema, drugi su već svima poznate "belolučene" paprike, sa mojim malečkim izmenama...

Salata od paradajza i pečenih paprika (Moravska salata)

Ovakvu jednostavnu salatu pravila je davno moja majka. Samo od pečenih paprika (uglavnom ljutih) i paradajza, brzo bi ih isekla i začinila. Za par minuta sve bi bilo spremno! Nigde više nisam videla da je spremaju, ali je povremeno ja sebi napravim... U "Gastronomskom dnevniku" Vokija Kostića videla sam i ovu salatu uvršćenu među ostale.

Update: mnogo godina kasnije našla sam na netu da je ovo omiljena salata sa juga Srbije,  takozvana moravska salata. Neko još doda beli luk, neko praziluk, ali su u osnovi pečena paprika i paradajz.

Sastojci:
500g paradajza
6 pečenih paprika
1/2 veze peršuna
0,5 dcl ulja
so i biber

Priprema:

  • Paradajz oprati i iseći na kolutove ili kriške. 











  • Papriku oljuštiti i iseći na rezance.











  • Ređajte red paradajza, red paprika, seckanog peršuna. Zalijte uljem, posolite i pobiberite.
  • Biber sam ovde izostavila jer je paprika ljutkasta.





Stara slika sa Coolinarike








U svečanijim prilikama,  na kolutove paradajza stavljam umotane trake paprike, izgleda baš dekorativno.


Salata je odlična uz pasulj, jela od krompira, testeninu sa sirom... Nekada samo narežem sve na komade i pomešam u činiji, a mirišljavi sok od paprika i paradajza koji na kraju ostane kašikom pokusam ili jednostavno navrnem činiju i popijem! Nije po bon-tonu, ali je ukusno!!!


"Belolučene" paprike

Za kasno leto i ranu jesen karakterističan je miris svima omiljenih "belolučenih" paprika... Ovako se spremaju po mnogim kućama, svim restoranima, a omiljena je salata uz prebranac, jela od plavog patlidžana, boranije, graška. U doba zamrzivača, spremaju se preko cele godine.


Sastojci:
6 crvenih paprika - većih
2 češnja belog luka
so, peršun
vinsko sirće (ili sirće od divljih jabuka)
ulje (maslinovo ili od hladno ceđenog suncokreta)

Priprema:

  • Paprike oprati, obrisati, podkratiti peteljke i peći na plotni šporeta ili na roštilju dok svuda ne dobiju smeđu boju. Pečene u rerni ne priznajem ;)))
  • Tako ispečene stavljati u dublji sud, pokriti ih i ostaviti 20 minuta da se poduspare (odvoji kožica od mesa).
  • Oljuštiti ih, posoliti po ukusu, preliti jabukovim sirćetom i uljem, dodati sitno seckani beli luk i seckani peršun.
  • Ostaviti ih da odstoje na hladnom mestu, zatim poslužiti.


Paprike ostavim ucelo, često ne skidam dršku niti vadim semenke, tako su mi ukusnije, pogotovo kad se glođe deo oko drške. Još su mi lepše ako su ljute, obicno uzmem somborke. Predloga uz šta se služe je bezbroj...