Странице

понедељак, 14. јул 2014.

Meksički namaz - pikantni gvakamole



Meksičku hranu sam jela po restoranima, ali je kod kuće nisam spremala, osim moje vege verzije čilija, uz koji sam pravila tortilje. Iako volim ljuto i namirnice karakteristične za meksičku kuhinju, nije me vuklo da nešto spremim sama. Do skoro, kad sam ponovo probala avokado... 

Prvi put sam ga jela još 1978. godine, na turneji sa horom u kome sam pevala, a bio mi je bljutav i bezukusan jer sam ga jela klot... Godinama sam bila ravnodušna prema njemu. Fala bogu da me to prošlo i da sam se sad uvrstila u ljubitelje istog. Zato preporučujem ovaj pikantni namaz koji se baš brzo spremi, a fantastičnog je ukusa.
Sastojci:
2 zrela avokada
1 mala glavičica (ljubičastog) luka
1 manji paradajz
lišće korijandera
sok 1 limete
čili papričica
so

Priprema:

  • Prepoloviti oba avokada, odstraniti koštice, pa kašikom izvaditi sadržinu u činiju i izgnječiti viljuškom.
  • Luk sitno iseckati na kockice. Nisam imala ljubičasti, pa je uskočio obični...
  • Paradajz preseći,odstraniti semenke i sok, pa i njega iseći na kockice. 











  • Sitno iseckati korijander i ljutu papričicu.
  • Sve dobro promešati sa izgnječenim avokadom, začiniti sokom limete i posoliti.
  • Još malo promešati da se sve lepo sjedini.







Namaz poslužiti uz tortilja čips, tortilje, prepečen hleb ili kao prilog uz neko meksičko jelo.
Ja sam pravila lepinjice od speltinog brašna, al sam ih napravila tvrđe, pa su bile zamena za čips ;)
Ako nemate paradajz, može i bez njega. Ima puno i takvih recepata...







Adaptirano od luckastog DJ BBQ

2 коментара: