Странице

петак, 18. јул 2014.

Aromatična pita (sa belim lukom)



Ako ste očekivali neku fensi-šmensi aromu, ništa od toga... Odmah da kažem da je u pitanju beli luk! I da znate, meni je aroma belog luka vrhunska. Pita liči na vranjansku samsu, al nije... Donekle liči i na domaći burek koji pravimo po receptu koji je bilo popularan pre desetak godina, al nije...

Recept za pitu sam pokupila davno na TV-u, nemam pojma koji kanal. Mnogo puta sam je od tada pravila, svaki put me oduševe njena jednostavnost i ukus, osvežavajuća je, izdašna i jeftina... Malo li je? :)


Sastojci:
200 gr kora za pitu (moje su neke od integralnog brašna)
ulje+voda
100 ml kisele pavlake
1 čen belog luka

Priprema:


  • U nauljen manji pleh (25×20) slagati kore, svaku poprskati sa malo vode i ulja ( gornju koru dosta navlažiti vodom i uljem).


  • Iseći na kocke, staviti pitu u rernu ugrejanu na 220°C  da se peče 20-30 min. (dok ne porumeni).


  • Vruću premazati razmućenom kiselom pavlakom u koju se doda sitno seckan beli luk. 

Nekad premažem samo pavlakom, pa pospem seckanim belim lukom. Pavlaka može da se malo posoli, ja izbegavam... Uz jogurt ili sezonsku salatu ovo je jednostavan i lak obrok.