Странице

понедељак, 12. мај 2014.

Moja "mala" slava



Naša krsna slava je Miholjdan, slavimo je u oktobru. Ali na današnji dan već nekoliko godina u najužem krugu slavim svetog Vasilija Ostroškog, kojeg sam spletom okolnosti sama izabrala da bude moj zaštitnik. Ili je izabrao on mene...

O svemu što me vezuje za svetog Vasilija Ostroškog i o mojim posetama njegovom manastiru više imate u mom članku na Coolinariki, a ovde sam samo htela da svetitelja pomenem na Njegov dan. 

                 


Veče uoči slave upalim kandilo. Na sam dan slave, 12. maja pre podne, sa mužem upalim slavsku sveću, okadim žito i presečemo slavski kolač, pa oba prelijem crvenim vinom. Goste uglavnom ne zovem, eventualno mi dođe neka drugarica na ručak... 


Naravno da je i ručak malo svečaniji. Uglavnom biram tradiconalna jela, ali sam ove godine rešila da malo odstupim od uobičajnog. Pošto je ovo blog o hrani, napisaću šta sam za danas spremila (linkovi su u naslovu recepata, a slike od ranije, ko još danas da slika posle silnih nazdravljanja..)
Za recept kliknuti na naslov ispod slike (osim za čorbu od bundeve).

                Čorba od bundeve i belog vina
Imam neki svoj (neobjavljeni recept), iskombinovan od više tuđih. Izdinstam crni luk, dodam pasiranu bundevu, sušeno povrće, malo belog luka, so i biber, kašiku-dve instant pire-krompira, malo rendanog đumbira i sipnem doooooobar mlaz belog vina. Pavlaku (kiselu ili tečnu) poslužim odvojeno...

Kremaste tikvice 
                               
Grilovan halumi (solo, bez pečuraka)

Salata od crvenog pasulja

Mermer torta