Странице

среда, 15. јул 2015.

Tart sa ogrozdom



Ogrozd sam videla prvi put u životu pre 2 nedelje! Pitate se zašto ne ranije?! Pa, u mom komšiluku ga niko nema, po podeli posla na pijacu ide moj Zoki, a on je od onih muževa koji kupe samo ono što je na spisku koji napravimo zajedno kod kuće. Ako se slučajno pojavi nešto novo (ili krene sezona već poznatog voća ili povrća), nema šanse da to kupi jer se drži spiska! Plus što i ne gleda šta je novo u ponudi...
Mnogo puta sam galamila što me bar ne zvrcne i pita da li sam zainteresovana, al džaba. Sad sam promenila taktiku - pitam kad se vrati sa pijace da nije slučajno video ima li borovnica, malina, patlidžana i kad mi potvrdi, sledeći put idu na spisak i on ih onda kupi.

Ogrozd očišćen
Ogrozd sa peteljkama i osušenim cvetom















Ponekad krenem i ja sa njim. Onda problema nema, jer nađem i što mi treba i što ne treba. Zatrpam se gomilom voća i povrća koje posle čeka da bude upotrebljeno, a ja ne znam šta bih pre! E, tako sam onomad videla ogrozd, pa je odmah i kupljen, a da nisam znala ni ukus, ni kako da ga spremim. Srećom, za recepte postoji Google.. ;))) 
Postoji zeleni i tamnocrveni, uzela sam ovaj drugi. Probala sam sirov plod i sviđa mi se ukus. Podseća na grožđe, možda malo i na zrele džanarike, ali sa nekim posebnim šmekom koji ne mogu da definišem. Inače, svako zrno ima peteljku i osušeni cvet na vrhu koji treba odstraniti.


Sastojci:
2 jajeta
220 gr kisele pavlake
300 gr očišćenog ogrozda
150 gr šećera
1 kašika brašna
1/4 kašičice soli
i još:
(200 brašna+100 putera+60 prah šećera+jaje)

Priprema:

  • Prvo napraviti testo po ovom receptu i staviti ga u frižider da se hladi.
  • U dubljoj činiji umutiti jaja, pavlaku i šećer.
  • U drugom sudu lagano pomešati ogrozde, brašno i so.
  • Mešavinu sa voćem dodati u činiju sa jajima, pavlakom i šećerom i sve pažljivo promešati.


  • Ohlađeno testo razvući u kalup prečnika 22 cm i izbockati ga viljuškom. Peći desetak minuta na 180°C da površina očvrsne.
  • Kalup izvaditi iz rerne, izručiti masu sa ogrozdima preko testa. 
  • Peći još 40 minuta da krem očvrsne i tart odozgo dobije zlatnu boju.


Ohladiti i poslužiti.




Tart je izuzetno ukusan i  osvežavajući, krem od kisele  pavlake i jaja je fin i čvrst, a  ogrozd pečenjem promeni  ukus i podseća na nešto  između pečene trešnje i  višnje..



















14 коментара:

  1. Uwielbiam agrest! Najbardziej dżem z jeszcze zielonego, niedojrzałego agrestu ;) Twoja tarta wygląda tak apetycznie, że mam ochotę się wprosić na kawałek ;)
    Pozdrawiam cieplutko!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zeleni ogrozd nisam probala, ali ću dogodine... Ovaj crveni je lep, ali mi se više dopao pečen nego sirov! Jedno parče tarta obavezno čuvam za tebe :* Hvala na javljanju! ♥

      Избриши
  2. Gagoooooooo, puna si iznenađenja! Ne mogu da verujem da si zavolela voćne poslastice!
    Dobrodošla u klub... :-)
    Inače, sviđa mi se recept, slike pogotovo! Sa ogrozdom (zelenkastim) sam se upoznala još kao dete, u Alibunaru, kad sam odlazila kod dede, međutim, naše poznanstvo nije preraslo u preveliku ljubav...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam ni rekla da ih ne volim, samo više pravim one druge (sa orasima, čokoladom). I dalje bih između čokoladne i voćne torte birala prvu! Ali je sezona voća, vrućine su, pa se ovi "lakši" kolači lakše jedu... Tart je arhiviran, videćeš koliko je ovaj crveni ogrozd lep pečen. Hvala ti na čitanju! ♥

      Избриши
    2. Nego šta... ponovo se puni ;)))

      Избриши
  3. Nikad nisam probala. Divno izgleda, a kako ga opisujes verovatno bi mi se ukus dopao. Sve mi se cini da bi dobro isao i uz onaj tvoj krem od nedavno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Išao bi, išao... mada se meni više sviđa ukus pečenog ogrozda. U šali (a nisam daleko od istine) kažem za sebe da sam radoznalo majmunče - sve volim da probam, pa ni ogrozdu nisam odolela. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  4. Volim kolace sa crvenim vocem, koje pusti svoju boju. Ogrozd (bijeli) sam (davno) vidjela; crveni izgleda mnogo bolje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Crveni ogrozd je baš dekorativan i ukusan ovako pečen u nadevu. Nisam očekivala da ću ovoliko biti zadovoljna tartom. Hvala ti na čitanju ♥

      Избриши
  5. Ja imam u basti zeleni ili tacnije zlatnozut bude kad je zreo. Ogrozd uspijeva dobro u sjevernim krajevima, pa ga ima puno i kod na si u Svedskoj. Moj jos nije zreo, jer sam ga kasno presadila, ali ce ga biti nadam se sljedece godine :) Ovaj crveni je bas lijep, kao crveno grozdje :) I kolac naravno zamamno izgleda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, prvi put sam ga ove godine uopšte videla, prvo taj zeleni, a posle sam kupila ovaj crveni jer tog žućkastog više nije bilo. Probaću i ja da ga posadim crveni - imam gde, a baš mi se sviđa njegov ukus u kolaču... Hvala ti! ♥

      Избриши
  6. Es una torta de lujo exquisita y bien explicada,gracias y saludos

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da imaš tako lepo mišljenje o ovom receptu i kolaču... Hvala ti puno na javljanju! ♥

      Избриши