Странице

недеља, 5. јул 2015.

Pavlova sa malinama



Skoro sam se okupljanju blogerki na Adi zafrkavala sa curama da nema trešanja do gročanskih... Ni jagoda kao što su gročanske, a bogme ni ostalog voća nema kao što je gročansko...
Živim na 5 km od Grocke, u vikend naselju na padini koja gleda na Dunav. Inače, za celu gročansku opštinu južno od Boleča se kaže da je "mala Kalifornija", zbog kvalitetnog voća kome nema ravnog ne samo u Srbiji, već i na prostoru ex YU. Interesantno je da je za svako selo karakteristična određena vrsta voća, koja u drugim naseljima nije takvog kvaliteta. Tako su trešnje najbolje u Ritopeku, koji leži na padinama okrenutim prema Dunavu, a i kod mene, zbog dunavskog bljeska koji trešnjama daje poseban izgled i ukus. Zaklopača ima najbolje kajsije, jer su imanja ušuškana u kotlinu i zaštićena od košave. Za jagode se zna - pravac Begaljica! Tamo je u maju celo selo zakrčeno šleperima gde se masovno otkupljuju jagode i voze za inostranstvo... U Brestoviku su najlepše i najmirišljavije breskve i jabuke, a u Grockoj grožđe, šljive i maline. Ima u svim ovim mestima čak i smokava, kivija, a videla sam na pijačnim tezgama u Boleču kod "obaveštenih" i stvarno domišljatih prodavaca i natpis domaće banane! I preturila se od smeha, pitajući se da li moje oči dobro vide. Nadam se da narod nije naseo, mada je svejedno ako su banane bile dobre :))) 
Znači, ako ste ljubitelji voća, a pobegli biste iz gradske vreve, prepisujte od nas Petrovića i preselite se u okolinu Grocke. Em lepa priroda, em do centra pola sata vožnje, em voća (i "domaćih" banana) koliko vam duša hoće...


Što se torte po imenu Pavlova tiče, o njoj ima dosta napisanog, čak i na Wikipediji. Zna se da je ova bela penasta divota napravljena dvadesetih godina prošlog veka u čast čuvene ruske balerine Ane Pavlove, dok je bila na gostovanju u, kako  neki kažu, Australiji, a drugi kažu na Novom Zelandu. Dilemu je meni razrešila naša blogerka Džoli, koja je potvrdila da je torta napravljena na Novom Zelandu, gde je maltene nacionalni kolač. 
Torta je u stvari veeeeelika puslica nadevena ulupanom slatkom pavlakom i voćem. Izvorno su jagode, borovnice i kivi, mada se pravi od raznog voća...
Po čemu je sad posebna ova moja Pavlova? Pa po gročanskim malinama, gročanskim domaćim jajima i mojom domaćom nanom ;)


Sastojci:
4 belanceta
200 gr šećera
1 kašičica sirćeta (ja sam imala cream tartar)
malo vanile
1 ravna kašika gustina

250 ml slatke pavlake (mlečne!)
1 kašika prah šećera
300 gr malina

Priprema:


  • Belanca koja su odstojala jedan sat na sobnoj temperaturi mutiti mikserom, dodati malo sirćeta/limuna, pa kad budu umućena dodavati malo po iz nekoliko puta 150 gr šećera i dalje mutiti. 
  • Ostatak od 50 gr šećera pomešati sa kašikom gustina, pa sve dobro umutiti sa belancima da se dobije gusta i sjajna masa.
  • Na papiru za pečenje, na kome smo iscrtali krug prečnika 20 cm rasporediti umućena belanca u obliku torte. Pleh staviti u rernu zagrejanu na 180°C, odmah smanjiti na 150°C i sušiti koru jedan sat (može i koji minut duže).


  • Kad se kora ispeče, odškrinuti vrata rerne i ostaviti da se skroz ohladi. Ona će da splasne i da popuca, ali tako treba, te pukotine će kasnije lepo da popuni šlag...
  • Umutiti slatku pavlaku, dodati kašiku prah šećera i još malo mutiti da se šećer lepo sjedini.
  • Ohlađenu koru prevrnuti na tacnu gornjom stranom na dole, pažljivo skinuti papir i preko premazati umućenim šlagom. Odozgo rasporediti maline (ili neko drugo voće).


Htela sam da pravim Pavlovu sa jagodama, ali su mi izmakle za par dana. Prvo sam ih imala i na pijaci i kod kuće toliko da nisam znala šta ću sa njima, a onda cvrc! Odjednom ih nestade, ma ni za lek... Mada se ne bunim što su ih zamenile maline, naprotiv..

Tortica je fantazija, a pojedena je u roki od 20 minuta od strane samo tri persone ;)

16.05
16.25





16 коментара:

  1. Анониман5. јул 2015. 08:31

    Jao, jao, jao... Pa ja u detalje isplanirala posetu Srbiji, a sad ovakva reklama za Grocku, a vremena nema :-)
    Ne sumnjam da je torta planula, bas prelepo izgleda!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ih, sa svakog puta može malo da se skrene, nađe se vremena :))) Nije baš sve u Grockoj za reklamu, al voće i priroda svakako jesu! Hvala ti ♥

      Избриши
  2. Moja broj jedan! Pošto i kod nas nestane brzinom svetlosti izbegavam je ko kugu :-) Jednom do dva puta godišnje, kvota iskorišćena za ovu godinu :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nikad brže nismo pojeli ni jedan kolač ili tortu, to samo nestaje! Udariću i ja kvotu, inače ću da se upropastim...
      Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  3. Priznajem, nikad nisam pravila Pavlovu, verujem da je jako ukusna. Uzivam citati uvode tvoje recepte, uvek nesto novo otkrijem

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prvi put sam je i ja pravila, al sigurno nije poslednji... Lako se napravi, a brzina kojom se pojede je zaprepašćujuća ;)
      Hvala ti na lepim rečima ♥ Kad imam inspiraciju pišem opširno, pa samu sebe iznenadim koliko sam "brbljiva", a nekad jedva sklepam par rečenica...

      Избриши
  4. Pavlova je ovdje hit! Ja je volim jer je 'lagana' i sa vocem. Lokalno voce je uvijek najbolje (mogu i domace banane !) ...
    Opet divan (pjenasti) rucni rad vidim :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mogu misliti koliko je popularna u kod vas u Australiji... Lagana, lagana, ali kalorije...;)))
      Ručni rad opet od pok. sveki, treba i mamino da povadim pa da podmećem pod kolače. Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  5. Pavlova je uvijek pravi pogodat, ne mozes da ne volis :) Predivno i elegantno izgleda!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gordana, hvala ti ♥ Do sad je nisam pravila, plašila me ta puslica od belanaca. Sad kad vidim koliko je jednostavno, naplatiću joj sve propušteno vreme... ;)))

      Избриши
  6. Одговори
    1. Stvarno sam mogla da je tako nazovem.. Uostalom, imena 'sa malinama', 'originalnih', a i sa raznoraznim epitetima ima koliko hoćeš, ali sa pogledom... Baš si lepo smislila! ♥

      Избриши
  7. Kochana, pyszne ciasto, takie majestatyczne i po prostu znakomite! I piękny widok! Moim marzeniem jest zamieszkać w małym domku na Bałkanach, w jakiejś uroczej wsi, z dużym sadem, z lasem w sąsiedztwie. Uwielbiam wasz klimat, piękno przyrody, widoki. Mam nadzieję, że kiedyś moje marzenie się spełni ;)
    Pozdrawiam cieplutko!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, hvala na lepim rečima upućenim torti, stvarno je izuzetna... ♥ Što se pogleda i života u prirodi tiče, sami smo birali. Iz beogradskog solitera smo "pobegli" u vikend naselje pored Dunava gde stvarno uživamo. Nadam se da ćeš i ti da ostvariš svoj san...

      Избриши
  8. Koliko god volim tvoje recepte i slike, sve zaboravim da ti kažem da volim i da čitam tvoje tekstove, svašta nešto novo pročitam i naučim iz njih! Obožaaaavam Pavlovu, jer su mi vočni kolači No 1 !
    A sličica sa ručnim radom je za časopis! Savršena!
    I, da, ovo je štrikano, a ne heklano, štrika se (plete) okruglom iglom, moja mama je to radila kad sam bila mala... Verovatno negde u ormaru ima još neki takav komad... ;-)
    Pozdrav, Gagooooooo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tekstovi... hm... nekad imam inspiraciju da pišem sve i svašta, nekad jedva par rečenica. Kako me povuče...
      Ti znaš da meni voćni kolačin nisu kao tebi br. 1, ali ovog leta se "trudim" da ih zavolim, pa sam se dala u štancovanje istih... I gojim se ko prase ;)))
      Što se ručnih radova tiče, ranije sam i ja ponešto radila, ali sad ni slučajno jer sam se ulenjila. Ovo je sve od moje svekrve, a stoji mi i mamino, pa kad dođe na red ♥

      Избриши