Странице

субота, 11. јул 2015.

Krem od kisele pavlake



Pre nekog vremena sam spremila za proslavu na koju sam išla van kuće moj omiljeni Terin od špekulas keksa. Fin kolač, prepun čokolade i aromatičnog keksa, brzo ga napravim i baš mi je zgodan da ga ponesem jer je zahvalan za transport. Dobar je da se jede solo, ali je još bolji ako uz njega poslužite šlag ili kuglu sladoleda. U ovom slučaju to mi nikako nije bilo praktično jer se sladoled topi, a šlag ume da spadne i šljosne, osim ako je biljni koji izbegavam ili onaj u spreju (gde nisam sigurna koji ga andrak istiskuje napolje), a i ostali sastojci su mi malčice sumnjivi! Obzirom da je kolač baš jak i sladak, za tu priliku sam smislila ovaj krem kao dodatak, koji je zgodniji za nošenje, a sasvim se fino uklopa uz ukus kolača, čak mu daje notu svežine..


Većina od nas je barem jela (ako ne i pravila), tortu od piškota koje se premažu zaslađenom kiselom pavlakom, tu se još doda voće, odozgo šlag i ispadne milina od letnjeg deserta. Kad god sam omazivala prstom sud sa ostacima te zaslađene kisele pavlake, mljackala sam i bila mi je baš finog ukusa. Tako se sam ja izmislila rupu na saksiji, odnosno ovaj krem koji savršeno ide kao prilog uz čokoladne kolače. Imam dvanaest svedoka da sve to i potvrde!


Sastojci:
400 gr kisele pavlake od 20% mm  (veća čaša) 
4 velike kašike šećera
1 kesica vanil-šećera (ili kašičica ekstrakta vanile, ili vanil paste)
30 ml (manja čašica) vermuta

Priprema:


  • U pavlaku dodati šećer, dobro promešati, pa ubaciti vanilu i vermut. 
  • Sipati u dekorativni sud za umak, a ako nosite van kuće u neku lepu i neobičnu teglicu. 
  • Držati na hladnom do upotrebe - ja ponesem mali ručni frižiderčić, pa između dva smrznuta plava patrona ušuškam teglu.

































Sad vam još samo ostaje da smišljate uz koje kolače bi ovo išlo... Po meni uz svaki čokoladni: brauni, čoko kocke, kolače gde se kombinuje voće sa čokoladom. Moglo bi i uz kolače bez čokolade tipa krambl, klafuti, razne slatke voćne pite.  Vermut može u krem, ali i uz krem...

Nepoverljivima predlažem da kašiku pavlake pomešaju sa malo šećera i mrvom vanile u nekoj šolji, pa ako im se ukus dopadne neka naprave količinu koju žele. Inače, srazmera je 20 gr šećera (baš puna kašika) na 100 gr kisele pavlake, a umesto nje može i mileram..


  



16 коментара:

  1. Sag kiselom pavlakom sa pravila deci nepečeni kolač od ananasa. Gde kupuješ špekulus keks? Obožavam ga. Gde je recept za kolač od njega?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Olja, špekulas imaš u Tempu i Maksiju 3 vrste - Bambijev, original Lotus i Deleze, poslednji mi se pokazao kao nabolji. Ima ga i u svim drugim prodavnicama od različitih proizvođača. Link koji vodi na recept kolača sa slike ti je odmah na početku posta (na kraju prvog reda, crvenim je označeno Terin od špekulas keksa), verovatno si ga previdela... Hvala ti na javljanju! ♥

      Избриши
  2. Ovaj kremić bi bio dobar i za kapkejks. Nisam ljubitelj onih puterastih kremova a ovaj bi sigurno lego ko guza na nošu :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vesna, lego bi , lego... za svašta je dobar... ♥ Juče sam pravila neki slatkiš na brzinu i umesto kuvanog krema od vanile sa jajima ubacila ovaj krem, samo sam ga umesto vermutom začinila sokom od limuna. Osvežavajuće, a samo sam u velikoj šolji sve smućkala kašikom ;)))

      Избриши
  3. Ovo je savrsen slatkis za mene. Preko krema stavim malo malina i borovnica, poprskam medom u tankom mlazu i voila :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je najbezopasniji način za korišćenje ove kremice... voće, sve mačice zaslađeno i fertig ;) Bravo, ovo pamtim! ♥

      Избриши
  4. Volim slatko-kisele kombinacije, i imam mnooogo tako jestivih primeraka u svojoj kuhinji... ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovaj kremić sam prvi put baš kod tebe probala u čuvenoj torti od piškota sa pavlakom i crvenim voćem! Posle ove kombinacije sa terinom mi je palo na pamet da ona može da više načina da se iskoristi, imam još neke ideje na pameti... Hvala ti na čitanju! ♥

      Избриши
  5. Divno, ne bih ovde nista promenila... nego, jel moze taj tanjiric da se teleportira nekako do mene.:))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kako da ne može... teleportiraću čitavu eskadrilu tanjrića do tebe ako treba :))) Hvala ti ♥

      Избриши
  6. Kisela pavlaka ide odlicno sa kolacima, cini se da suprotnost ukusa (kiselo-slatko) radi odlicno. Mnogi vole jagode (npr) sa slagom; ja ih volim sa kiselom pavlakom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovde još nije običaj da se kisela pavlaka jede uz kolače, al kod mene će ubuduće biti! Ne moram da mutim šlag, perem metlice za mućenje, a još je i manje masno, pa će biti manje štete po kilažu ;))) Hvala ti na komentaru! ♥

      Избриши
  7. Divim se Vasoj pozitivnoj energiji i svakog dana uzivam u kefiru od beba Vase gljive. Cak sam ga i prosledila dalje. Imam obelezeno nekoliko vasih, sto slatkih, sto slanih recepata za isprobavanje, a neke sam vec i isprobala... Hvala Vam za inspiraciju i pozitivnu energiju koju nesebicno delite.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mirjana, hvala na lepim rečima! ♥ Drago mi je da je gljiva živa i zdrava i da se širi po Beogradu! Raduje me da planiraš da isprobaš još neke od recepata, javi utiske, biće mi drago! :*

      Избриши
  8. Došla sam s kratkog odmora, svratila ovde i evo mi ide vodica na usta, pravim onu voćnu tortu, malo mi je i dosadilo koliko često, sad me oduševila upotreba vermuta, piće mojih sestara, a od pre nekoliko godina i moje, sve divno, a na tom mom odmoru u gostima, pravila sam tikvice sa čeri paradajzom i sirom i svi su rekli *njami*, pozdrav Gago pravo si srce!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lilia, drago mi je da sam ti dala ideju kako da osvežiš vermutom kremicu koju inače koristiš za voćnu tortu. Probaj je kao prilog uz čokoladne kolače, mnogo je fina... Plus ti hvala što si isprobala tikvice, one su moje omiljeno jelo leti jer se jednosvavno spreme, a baš su ukusne! Pozdrav! ♥

      Избриши