Странице

четвртак, 5. април 2018.

Vaskršnja jaja bojena ljubičastim kupusom



Isprobala sam razne načine bojenja vaskršnjih jaja i naravno da preferiram prirodne boje, pa je na red došlo bojenje u ljubičastom kupusu.. Već sam ranije sa žaljenjem bacala vodu u kojoj sam kuvala ovaj kupus za neka jela, sad je situacija bila obrnuta - ljubičasti kupus sam kuvala da bi mi ostala tečnost kojom ću da obojim jaja..
Inače sam se pre nekog vremena poigrala sa ovom tečnošću i ofarbala pirinač u ljubičastu i pink boju, što možete videti na kraju ovog recepta -> klik.

Što se ovog bojenja tiče, prirodni materijali poput kupusa i ljuski od jaja ponašaju se nepredvidljivo, a od količine kupusa i vode, kao i od dodataka osnovnoj tečnosti i od vremena koje jaja provedu u istoj zavisi krajnji rezultat. Preporuka je da povremeno proveravate šta se dešava u sudu, ali pažljivo, kako ne biste izgrebali boju. 


Sastojci:
jaja bele ljuske (5-6 komada)
ljubičasti kupus (300 gr)
voda (800 ml)
kašičica soka od limuna (ili sirće) 
kašičica sode bikarbone

Priprema:



  • Skuvati jaja metodom kojom ih inače kuvate (na laganoj vatri da ne popuca ljuska). Ja ih kuvam desetak minuta od kada provri voda i kuvana odmah po vađenju iz vrele vode prohladim u hladnoj vodi. Jaja skloniti na stranu. 
  • Kupus sitno iseckati i naliti vodom. Staviti na vatru da provri i kuvati 10-15 minuta. Procediti ga, pa tečnost osvaviti da se ohladi, a od prokuvanog kupusa napraviti ovo fino jelo -> klik
  • Proceđenu vodu od kupusa podeliti u dve dublje i uže posude, dovoljno duboke da jaja potpuno budu pokrivena (kod mene su šolje od 400 ml). U jednu dodati sok od limuna, drugu ostaviti kakva jeste.
  • Jaja potopiti u obojenu vodu tako da su potpuno pokrivena i ostaviti ih par sati ili preko noći u tečnosti. Kada dobijete željenu nijansu izvaditi ih iz tečnosti, osušiti i po želji premazati uljem ukoliko želite sjajna (ja više volim mat). Iz suda sa limunom dobila sam intenzivno plava jaja (skoro petrolej boje), dok su jaja iz "klot" kupusne vode svetlo plava. 



Ako želite zelenkasta jaja, u sud sa "klot" bojom umešati kašičicu sode bikarbone i potopiti jaja. Postupak je isti, neka odstoje u tečnosti dok se ne dobije željena nijansa. Dok se jaja boje u tečnosti, mogu se držiti i u frižideru.



Ovo je osnovno uputsvo, a jaja se mogu šarati biljkama, voskom, ili komadićima ljuski crnog luka. Probala sam da radim sa čipkom (slika 3) ali sam na kraju dobila samo nedefinisane mrlje (jaje u prvoj čašici). Za razliku od čipke, listići su se lepo "primili". Provukla sam ih kroz kipuću vodu, pažljivo nalepila na ljusku, stavila svako jaje u komad stare najlon čarape i uvezala. Sa obojenih jaja se razvežu komadi čarapa i pažljivo skinu listići.