Странице

среда, 25. април 2018.

Salata od matovilca, krompira i jaja



Moja cool-prija Inka u uvodu za ovaj svoj recept na Coolinarici kaže:
"Matovilac, najdragocenija zelena salata po svom vitaminskom i mineralnom
sastavu, a nažalost tako retko korišćena u Srbiji. Bogata gvožđem u lako
apsorbljivom obliku, vitaminom A koji ce čudo učiniti za vašu kožu i ten,
vitaminom C, folnom kiselinom, kalijumom, kalcijumom..."
Ni ja ne mogu da se pohvalim da sam matovilac često koristila, pošto dugo nije mogao da se nađe u prodaji i poprilično košta. Tek od nedavno mogu da nam ga priuštim jer ga sve lakše pronađem po supermarketima, a i desi se da bude na sniženju po relativno povoljnoj ceni. Ova salata je lagana i osvežavajuća, pa je dušu dala da obradujemo naše stomake posle jake zimske ili praznične hrane.  Inače sam je pravila jesenas (tada je i slikana), a ponovo mi je bila fini ručkić onomad posle Vaskrsa, još sam na odličan način potrošila preostala farbana jaja.


Sastojci:
300 gr matovilca
300 gr krompira
3 jajeta
1 limun
nekoliko kašika maslinovog ulja
soli po ukusu 

  • Obariti jaja, oljuštiti ih i iseckati na komade od približno 1 cm. 
  • Krompir skuvati u ljusci i jos topao oljuštiti, pa i njega naseckati na kockice. Posoliti ga i preliti uljem.
  • Matovilac oprati i odstraniti žućkaste i oštećene listove i korenčiće (listove ostaviti u obliku cvetova, ne razdvajati ih). Otresti ga od vode, posoliti i preliti uljem i sokom od limuna. Dodati krompir i promešati. Proveriti kiselost, pa ukoliko vam je po ukusu dodati jaja i još jednom sve blago promešati.
  • Poslužiti salatu toplu ili hladnu kao prilog uz ribu, a može biti i samostalni lagani obrok. 


Inka još kaže da u ovom receptu ulje možete zameniti za ono koje više volite, ali je limun obavezan, odnosno bez njega to vise nije ta salata.. I u pravu je - limun stvarno ovoj salati daje poseban osvežavajući ukus i sasvim se slaže uz matovilac, uz koji nikako ne idu jaki začini i prelivi koji ubiju njegov nežni ukus!

Pravila sam ovu salatu sa bebi spanaćem umesto sa matovilcem, isto je bila mljac.. Zamena je ukusna jednako kao i original!